Spánok

zuzimulka

keity vies co tak zatial som ako keby na zaciatku, takze vseobecne sa snazim aj pred spanim, nepozerat do mobilu a taketo tie rusive vplyvy som sa tiez snazila eliminovat :) takze zatial tak postupne uzivam :) ano presne ako si napisala, dlhsie :)

In blossom

Neviem, ci otvori tento link, skusim ho dat spolu, ale v tom povodnom prispevku ked si to date spolu cele, tak by to ist malo brainee.hnonline.sk, nazov clanku Vedci sa podelili o desivé výsledky. K Alzheimerovej chorobe prispieva vec, ktorú dennodenne držíte v ruke

Proste, sucasni ludia si velmi, ale velmi ublizuju, nielen tym svetelnym smogom, ale hlavne tym elektromagnetickym, ked vidim decka s tymi bezdrotovymi sluchadlami cele dni, potom hodiny a hodiny telefonatov mobilmi, teraz uz aj 5G siete silne mame, no nechcem si ani predstavovat ich mozgy o takych 30 rokov.

In blossom

Tak ja by som vsetkym, co maju problemy so spankom navrhla, nech si nastuduju nieco o cirkadiannom cykle. Dnes ho ma drviva vacsina ludi v civilizacii naruseny.

Mne osobne stacil malicky biohack. Rano, ked este vychadza slnko, treba sa pozerat chvilku do toho zafarbeneho zore a vecer ked zapada, tiez (pozor, nie priamo do slnka). A s holymi ocami, teda nie cez okuliare ci kontaktne sosovky. Je za tym cela veda, mitochondrialna medicina atd. Zakladom je, ze clovek rano potrebuje cez sietnicu prijat vsetky casti slnecneho spektra a tym sa vynuluje jeho biobudik, cirkadianny rytmus sa resetuje. Moderny clovek robi uplny opak, nevyjde von kolkorat (ono to staci aj z okna sa pozerat na tu oblohu) a od rana do noci je obklopeny umelym svetlom, jeho CR je uplne zmateny a dezorientovany.

Popravde, ani to nerobim denne, kolkokrat zabudnem, a skor rano sa mi to podari ako vecer. Ale teraz mam spanok naozaj ako babatko, taky ten najzdravsi aky ma byt, zaspim okolo pol deviatej vecer a o piatej rano som uz svieza a cez den ma vobec neuklada na spanok. A to som mala katastrofalny problem so spankom minuly rok. Urobila som viac zmien samozrejme, zakladom je aj dobra zivotosprava, prijimat vela mozgu prospesnych veci v strave, vela zdravych tukov atd. A dalsia vec, uplne som vylucila kavu, kolove napoje ako kofola, coca-cola, lebo mi zhorsovali neurologicke problemy. Napr. ale horku cokoladu jem denne a obcas aj cierny caj a tie, hoci obsahuju kofein, mi nevadia. Ale spanok mam teraz vyborny, spim v tichu a tme, to je tiez dolezite. Ak zaspavate pri telke, tak si nastavte, nech sa vypne po povedzme dvoch hodinach, nech potom spite v tichu.

Ak naozaj nemate nejaky zavazny fyzicky problem (nador na hypofyze, pripadne nasledok urazu v tej casti mozgu ci fatalnu familiarnu insomniu - extremne zriedkave prionove ochorenie), vsetko sa vie upravit. A niekedy je za takou silnou nespavostou aj nespravna produkcia niektorych hormonov, napr. nadmerne vylucovanie kortizolu, to sa tiez da riesit liekmi priamo na produkciu hormonov, ale ak si vybudujete spravny cirkadianny rytmus, tak sa upravi i produkcia hormonov.

Treba sa snazit o to, mat kvalitny spanok, lebo to nielen ovplyvnuje kvalitu zivota, ale aj celkove zdravie.

Teraz mi napadlo, uz skoro rok vobec nepocuvam hudbu cez sluchadla. Najhorsie uplne su tie bezdrotove. A aj telefonovanie mobilom je lepsie cez handsfree alebo na hlasny odposluch. brainee.
hnonline.
sk/notsorry/news/veda/ako-na-to/27450347-vedci-sa-podelili-o-desive-vysledky-k-alzheimerovej-chorobe-prispieva-vec-ktoru-dennodenne-drzis-v-ruke

keity

Zuzimulka a teda ja pocitujes nejaky rozdiel co sa tyka ja neviem ci uz dlzky alebo kvality samotneho spanku? :) Ci to treba asi aj dlhsie uzivat pravidelne aby sa dostavil vysledok vsak?

zuzimulka

dudinka57 tak mozno to niekomu pomaha, i ked je pravda ze aj mna by cvicenie viac nabudilo :D vies co, ved ja mam rovnaky problem ale tak poradili mi toto, a zacala som ho uzivat :) zemlicka32 tak to ja uz davno viem, ze mne taketo veci ale ze absolutne :) jednak to ani tak necitim a uz aj keby to bolo velmi parfumovane, to by mi vadilo.

zemlicka32

Tak neviem ako vy, ale tým že už býva aj skoršie svetlo, veľmi zle spávam. Zobudím sa skoro a už som hore, neviem či si poviem že sa mi viac už neoplatí spať alebo čo :D Dokonca mi mamina dala taký levanduľový vankúšik, že to si mam dať pri hlavu, no veru nezabralo to :D

dudinka57

kikca1988 to som tusim aj ja niekde zachytila :D blbost co? :) a vlastne okrem toho cvicenia si skusala aj nieco co by ti mohlo pomoct na lepsi spanok? :) neviem ci som zachytila :)

kikca1988

Ketlenka inak to je pravda, tiez to tak mam ze uz fakt ked viem ze vtedy idem spat tak sa snazim nerobit nic take co by ma prebralo :D Dokonca som niekde citala ze cvicit pred spanim pomaha, no to teda dopadlo :D

ketlenka

sammy tak ono mozno netreba az tak velmi premyslat, lebo to si viem predstavit, ze to v hlavne stale srotuje a presne potom sa clovek nevyspi. erich360 suhlasim s tebou, a ako dlho ho uz uzivas? :) inak si myslim ze clovek ked ma nejake zauzivane kroky, ktore robi pred spanim tak telo si na to zvykne postupom casu, co je ok :) tiez som sa tak naucila, ze aspon hodinu pred spanim uz sa davat tak do kludu a podobne :)

blogergoods

www.blogergoods.com
he then shot a very last-spherical 76 on the carmel, ind., path on wednesday to finish in a tie for 2nd with a 4-over 220, 4returned of winner john marshall butler.i played super,” daly ii advised the indianapolis megastar. “itd had been cool to win, however i still have time. just a couple horrific 3-putts each days, however apart from that i played incredible.

Textová Inzercia

olej cbd
Ste vystresovaný viac ako kedykoľvek?

Prichádza potencionálna malá fľaštička, ktorá to možno vyrieši za vás. Prečo to neskúsiť?