Som príliš chudý

Tomas12345

ahjaj :

A ešte jedna vec, prečo si odignorovala moj argument o tom v ktorom som ty ukazoval na príklade to že pacientom ktorým sa podáva vnutrozilna potrava, to nezabráni chudnutiu ? Tvrdíš že vnutrozilna potrava chudnutiu zabráni, tak vysvetli potom tento rozpor.

Tomas12345

ahjaj :

Nedá sa overiť či to či som kresťan je pravdivé, lenže ja svoje tvrdenie o tom že som kresťan neuvádzam ako 100% kresťan že tomu máte teraz všetci uveriť. Ty si to svoje tvrdenie ako dôkaz uvádzala a na to som zareagoval, že osobné tvrdenie ako dôkaz slúžiť nemôže, kedže sa nedá dokázať jeho pravdivosť.

"keby podváha u detí bola až tak nebezpečná,ako tu Ty šíriš o nej poplašnú správu, zrejme by na jej nebezpečenstvo upozorňovali okrem Teba aj nejakí odborníci."

Odborníci na to aj upozornuju, na internete je dostatok článkov i lekárskych správ o tom čo môže podváha spôsobiť. Keby podváha nebola nebezpečná neliečila by sa u anorektičiek, lenže ona sa lieči a jednou z cielov liečby je anorektičku teda ženu s podváhou nielen vykrmit na normálnu, a dokonca i mierne vyššiu hmotnosť, ale i zabezpečiť normálne stravovanie, toto su dva ciele oba rovnako dôležité.

"Pozri si puzberťákov, adolescentov a pozri si dospelých ľudí. Koľko vidíš adolescentov alebo deti s podváhou a koľko dospelých? Kde je väčšie percentuálne zastúpenie?
Takže sa to dá overiť. Stačí chodiť po ulici s otvorenými očami."

Možností je niekolko, deti s podváhou mohli v detstve ochoriet (možno aj vplyvom podváhy) na niektoru z vážnejších chorôb a kedže už pred chorobou mali podváhu tak ani tú chorobu nezvládli a už nežijú. Dalsia možnosť je taká že tí ludia s podváhou sa aktuálne liečia v nemocniciach a na psychiatrii, a preto ich veľa nevidno na verejnosti. Na verejnosti vídavame len málo vozičkárov z ich celkového počtu, znamená to teda že sa väčšina vozičkárov v mladosti zo svojej choroby vyliecila ? Nie, dôvodom je to že väčšina z vozičkárov trávi svoj čas v stacionári alebo doma kvôli svojej chorobe.

dobreuz :

Ani nadváha nie je dobrá, rovnako ako podváha. Pri podváhe tiež hrozia problémy s imunitou, chudokrvnosť, a poruchy srdcového rytmu, nehovoriac o tom že človek nemá žiadne zásoby tuku v prípade choroby.

Kreatinín zahustuje krv, preto by som ho skôr neužíval. Dávnejšie som tu o tom dával link, ale teraz som to na internete už nevedel nájsť.

Svoju váhu vidím na sebe, nemusí mi nikto do toho hovoriť, sám viem kriticky posúdiť či vyzerám chudo a mal by som pribrať, alebo nie.

naivny :

Dakujem za tipy.

dobreuz

Tomas12345 má vraj 175 cm 67 kg takže vôbec nepotrebuje pribrať, len otecko a mamička doňho nonstop hučia že je chudý a on im to „hltá“.

naivny

Tomas, nechce sa mi čítať všetko, čo ste písali, len tak posledných pár príspevkov:
"Ak na večeru prijmem len 25% dávky energie tak na čom inom prevýšim 100% dávku?"
existujú sanatóriá, kde ľudí vykrmujú, teda tých príliš chudých. Jednu moju bývalú učiteľku tak vykŕmili, lebo bola tak chudá, že nemohla otehotnieť. Aj sa im to podarilo. Bola v Lúčkach, kde je ten vodopád. Tá hovorila, že jedávali 5 krát denne.
Ja doma nejedávam 3x denne, ale 4 x. V Bratislave na internáte väčšinou iba 3 X.
Takže tú energiu navyše by si mohol prijať desiatou a olovrantom. Mama nám zvykne so sestrou dávať na olovrant puding s ovocím a šľahačkou. Alebo nám namieša v mixeri miláčik. Neviem a nechce sa mi hľadať, koľko to je kalórií.
Mám rád ryby, a napriek alergii na všetko, aj histamín, si zvyknem dať niekedy na večeru sardinku v oleji s chlebom a cibuľou. Aj obyčajnú, aj paradajkovú. Neviem, koľko to má kalórií, mňa nejak váha človeka nezaujíma. Len si chcel tip, čo si dať, tak som napísal, čo mám rád ja.

dobreuz

Ahjaj gastroenterológovia to áno, ja som skôr myslel obvodných že tí nevedia veľa o stravovaní. Gastroenterológ je tiež odborník na stravu samozrejme.

ahjaj

súhlasím s dobreuz o podváhe, nadváhe, obezite a podvyživenosti a metabolizme.
Ohľadne športu a stravy športovca sú tréneri viac informovaní. Je však rozdiel medzi stravou, akú by mal mať športovec, alebo fyzicky ťažko pracujúci človek a človek, ktorý nešportuje, a vykonáva sedaciu prácu.
Zato aj lekári sú dostatočne vzdelaní o zdravej výžive, aspoň teda niektorí z nich sú zároveň aj odborníci v tejto oblasti. To, že má niekto informácie a vzdelanie ohľadom toho, čo je a nie je zdravé, ešte neznamená, že sa tým aj riadi.

dobreuz

On má len komplexy s chudých ľudí, podľa mňa sa ani neváži a klame o svojej váhe, lebo každého kto nemá 90 + kíl nazýva anorektikom. Podváha a podvýživa nie je to isté. Tuční sú viac podvýživený, lebo majú „nutričný hlad“ aj keď prijímajú nadbytok kalórií. Ale tí s podváhou môžu prijímať dosť kalórií/KJ aj prijímajú dosť všetkého len proste majú extrémne silný metabolizmus alebo vo aj vydajú zo seba veľa energie. Navyše podváha (ak nie je extrémna) nespôsobuje žiadne zdravotné problémy a najmä nie u tínedžerov. Ale už aj malá nadváha môže spôsobiť veľké problémy. Obézni ľudia sú nachylní ku cukrovke, skoro vždy majú vysoký krvný tlak (hypertenziu), nasbytok tuku, čo spôsobuje aj dýchavičnosť, ďalej sú oveľa viacej unavení, majú zníženú imunitu, veľmi slabú flexibilitu a pohyblivosť, zdevastované kĺby a kosti (vďaka preťaženiu) atď atď... Takže skôr obézni sú podvýživený ale ok. A ako som Ti x krát povedal lekári ma nezaujímajú, sami sú v 80% prípadoch obézni a navyše vedia len diagnostikovať a liečiť choroby prostredníctvom liekov, na stravu a šport sú tu tréneri :) Tak prosím pekne skontaktuj sa s jedným z nich a nech ti potvrdí to čo som tu napísal (ale s takým trénerom, čo bol napr. vrcholový športovec atď... Aby mal naozaj prehľad a veľké skúsenosti).

ahjaj

Tomas, ešte niečo:
keby podváha u detí bola až tak nebezpečná,ako tu Ty šíriš o nej poplašnú správu, zrejme by na jej nebezpečenstvo upozorňovali okrem Teba aj nejakí odborníci.
Ale len tak na pohľad, síce keď nechodíš medzi ľudí, tak nevidíš. :-)) Pozri si puzberťákov, adolescentov a pozri si dospelých ľudí. Koľko vidíš adolescentov alebo deti s podváhou a koľko dospelých? Kde je väčšie percentuálne zastúpenie?
Takže sa to dá overiť. Stačí chodiť po ulici s otvorenými očami.

dobreuz

Alebo aj častým pitím koly sa dá pribrať, len to už nie je zdravé priberanie, poprípade do nejakého menej sladeného nápoju si pridať maltodextrín alebo dextrózu (cukre takmer bez chuti) a tie sa pri ich nevyužití začnú ukladať do tuku. Alebo ešte smotana (16% tuku) - asi „najagresívnejší“ tuk.

dobreuz

Kreatín je najlepšia voľba ako pribrať, 5 g denne je 100% bezpečná dávka a nepoškodí obličky, neviem skade to Tomas12345 nabral - takže pre tých, čo chcú nabrať jednoznačne kreatín - cca mesiac brať 5 g denne kreatínu a potom cca 2 týždne pauza, mám to odskúšané a mnohí čo cvičia to tiež potvrdia.