Ako uspesne otehotniet

Veronika879

Mám dobrú správu. Mesiačiky mi neprišli, niekto by mal z toho hlavu v smútku, ale ja sa z toho teším, ale ešte som si nerobila test, čiže ešte neviem, ale pôjdem si zajtra kúpiť a uvidíme. Ale už to, že mi mešká, tak z toho sa teším, ale samozrejme, že nechcem sa nejako predčasne tešiť :)

zandriara

jamicka, mne sa jezia chlpy, ked pocujem a citam o pestrej strave, mamka ta mi tolko dohovarala aby som jedla vsetku zeleninu, vsetko ovocie a orechy a neviem co vsetko a mna uz len pri tej myslienke nadrapuje, proste v strave mam svoje navyky, jem co mam rada a ked nieco rada nemam tak to nebudem do seba pchat nasilu len aby som vitaminy mala, ked ich viem dat telu aj inak :)

jamicka

Ako som ti už písala, je to tvoj postoj a tvoj názor.

Ja som vďačná za vitamíny, ktoré obsahuje, ktoré mi chýbali, ja mám všeobecne už dlho problém s pestrou stravou, čiže pre mňa toto bolo riešením a dobrým. To, že tebe sa to nepáči to je tvoj pohľad :)

Chéri

Veronika potom daj vedieť o sebe, ako sa máš, či ste nejako pokročili ako to u vás je :)
To je tiež dosť podstatné aký máš ty z toho pocit aj ako sa celkovo cítiš, prajem ti veľa energie :)

Bublinka1234

Mam kamaratku ktora brala vitaminy a dieta potratila pretoze mala vela vitaminov v krvi kvoli tym tabletkam. Ked znovu otehotnela nebrala nic a ma zdraveho syna

KristiaMato

Síce už stara téma ale možno niekomu pomože. Ešte pred 4 rokmi sme boli neplodné manželstvo dnes máme dvojročného synčeka Deniska.
Dakovat za to možme len a len zlatej pani Albertovej najlepšej psychologičke a liečitelke pod slnkom. Jej prístup a bylinky nám s manželom úplne zmenili život.

Noelinka

plnidlo - mirokryštalická celulóza; L-askorban vápenatý (vitamín C); DL-alfa-tokoferyl-acetát (vitamín E); plnidlá - maltodextrin a modifikovaný kukuricný škrob; nikotinamid; leštiace látky - hydroxypropylcelulóza a hydroxypropylmethylceluloza; D-pantothenan vápenatý; biotin; farbivo - oxid titaničitý; kyanokobalamin (vitamín B12); protihrudkujúca látka - magnesium stearát; pyridoxin-hydrochlorid (vitamín B6); jodid draselný; riboflavin (vitamín B2); thiamin-mononitrát (vitamín B1); zvlhčovadlo - glycerol; kalcium-L-metylfolát (Metafolin); kyselina listová; cholekalciferol (vitamín D3); farbivo - oxid železitý.

Pozri celuloza, glycerol, oxid zelexity atd a podla mojho lekara ked sa zena zdravo a pestro zdravuje nema ziadne prijimacie problemy tak tie extra vit tbl nepotrebuje. Povuem priklad das si rano tie tbl, potom si das ranajky a ovocie to uz mad 2x vit a to moze viac skodit ako pomoct. Vit by mali len tie brat kt maju zdr problemy

Noelinka

Vedecky nie je dokazane ze by zene pomohli. Nejde o moj nazor ide o to co to obsahuje a same chemikalie. By si davala svjmu dietatu farbiva, a vsetky tie cheikalie kt sa nachadzaju v tych tbl?

jamicka

Neolinka to je tvoj názor.

Mne vitamíny pomohli. Začala som ich užívať, keď sme sa začali snažiť o bábo a aj sa nám to podarilo a nemala som problém ani nemám. Preto neviem prečo by som mala veriť niečomu takému, čo si ty napísala, že môžu škodiť.

Noelinka

Pečeň

Paštéty a ďalšie výrobky z pečene sú veľmi bohaté na vitamín A. To je zvyčajne pozitívna vec, avšak tehotné ženy by sa mali podľa serveru naturalon.com výrobkom z pečene vyhnúť, a to najmä v prvom trimestri tehotenstva.

Nadmerná konzumácia potravín bohatých na vitamín A je totiž spájaná s vrodenými vadami. Tehotné ženy by tiež nemali užívať doplnky stravy s rybím olejom alebo multivitamíny obsahujúce vitamín A. Ak máte pochybnosti, váš lekár by vám mal poradiť, aké množstvo vitamínu A je dobré pre vás a vaše dieťa.

Kamila Novotná rovnako v tehotenstve neodporúča nadmernú konzumáciu pečene alebo paštéty. "Sú síce dobrým zdrojom dôležitého železa, ale tiež obsahujú pomerne vysokú koncentráciu vitamínu A, ktorý by mohol vyvíjajúcemu sa dieťatku uškodiť. Betakarotén, tzv. Provitamín A je ale vhodnou variantou tohto vitamínu. Je dôležitý pre rast buniek, zdravú kožu a pozitívny vplyv má aj na oči. Nájdete ho vo všetkých paprikách, mangu, mrkve, sladkých zemiakoch, paradajkách alebo napríklad v marhuliach," povedala Novotná a dodala, že podľa nových štúdií je tiež dobré dávať si pozor na prijímanie nadmerného množstva vitamínu D.

"Vysoká hladina vitamínu D v tehotenstve môže mať u detí na svedomí neskoršiu precitlivenosť a alergiu na niektoré potraviny. Dôležité je, aby nastávajúca mamička užívala vždy preparáty vhodné pre tehotné ženy. Bežné doplnky stravy by mohli totiž obsahovať menší či väčší pomer jednotlivých vitamínov, čo by mohlo plodu v tých najhorších prípadoch aj uškodiť," varovala Novotná.

Surové alebo nedovarené vajcia

Domáca majonéza či vajcia na hniličku síce patria medzi delikatesy, ale ak ste práve tehotná, mala by ste na pokrmy obsahujúce surové alebo nedostatočne uvarené vajcia radšej zabudnúť. Vajcia totiž môžu obsahovať baktérie salmonely, ktoré môžu spôsobiť ochorenie nazývané salmonelóza. To sa prejavuje ťažkým zvracaním a hnačkami, ktoré môžu ovplyvniť aj vaše nenarodené dieťa.

Vajciam sa samozrejme nemusíte v tehotenstve vyhýbať úplne, dôležité je však dbať na to, aby boli riadne uvarené. Po príprave pokrmov z vajíčok si tiež dôkladne umývajte ruky, keďže salmonela sa môže nachádzať aj na škrupinách.

Alkohol

Čo sa týka konzumácie alkoholu v tehotenstve, prakticky neexistuje bezpečný limit, aj keď názory odborníkov sa rôznia. Niektorí lekári dokonca povoľujú tehotným ženám pohárik vína raz týždenne. Avšak faktom je, že prostredníctvom placenty sa alkohol dostáva aj do tkanív a orgánov plodu.

Navyše alkohol nepriaznivo ovplyvňuje vývoj plodu nielen v prvom trimestri, ale po celé tehotenstvo. A čím viac a čím častejšie žena v tehotenstve pije alkohol, tým sa zvyšuje riziko potratu, vrodených vád, duševných porúch a porúch vývinu. V extrémnych prípadoch hrozí tiež ťažké poškodenie známe ako fetálny alkoholový syndróm.

Nezrelá papája

Lahodné exotické ovocie by málokto radil inam než medzi superzdravé potraviny a viac menej by mal pravdu. Avšak je rozdiel medzi zrelým plodom papáje a nezrelým plodom tohto ovocia, ktoré môže byť pre tehotné ženy nebezpečné.

Vysoký obsah latexu v nezrelej a polozrelej papáje totiž vyvoláva kontrakcie maternice, čo môže viesť až k spontánnemu potratu. Ak sa snažíte otehotnieť, alebo už tehotná ste, radšej si toto sladké ovocie odpustite úplne. Nebezpečná je síce len nezrelá papája, ale v našich končinách sa s týmto ovocím ani v jeho plne zrelej podobe nestretávame.

Ryby s vysokým obsahom ortuti

Nie je ryba ako ryba. Aj keď vo všeobecnosti platí, že ryby sú skvelým zdrojom srdcu prospievajúcich omega-3 mastných kyselín, niektoré druhy obsahujú viac nebezpečnej ortuti ako iné. Ortuť patrí medzi najjedovatejšie prvky vôbec a okrem akútnych otráv sprevádzaných bolesťami brucha a črevnými ťažkosťami môže spôsobiť aj dlhodobé zdravotné problémy. Ortuť totiž zostáva v obličkách celé desaťročia a môže spôsobovať vypadávanie vlasov a zubov, zmeny správania, chudokrvnosť či poruchy obehovej sústavy.

Tehotné ženy by si mali dať pozor na ryby, ktoré obsahujú veľké množstvo ortuti, ako sú mečiar, žralok, zubáč a veľká makrela kráľovská. Ortuť totiž u nenarodených detí spomaľuje vývoj mozgu a nervovej sústavy.

Mäkké syry

Veľké problémy vám v tehotenstve môžu privodiť aj nepasterizované potraviny, ako sú hlavne mäkké syry typu brie, feta, camembert, hermelín a plesňové syry. Nepasterizované výrobky totiž môžu obsahovať choroboplodné zárodky, ako je napríklad listeria, ktorá môže spôsobiť potrat, pôrod mŕtveho plodu alebo predčasný pôrod. Pasterizáciou sa tieto nebezpečné baktérie ničia.

Tehotné ženy sú na nákazu listeriózou náchylnejšie a príznaky sú podobné bežnej viróze či chrípke. Listerióza sa u tehotných žien lieči vysokými dávkami antibiotík, preto je rozhodne lepšie tomuto ochoreniu predísť a mäkkým syrom sa vyhýbať. Výživová poradkyňa Novotná tehotným ženám neodporúča konzumáciu plesňových a tavených syrov tiež preto, že obsahujú fosforečné soli, ktoré znižujú vstrebávanie vápnika.

Surové alebo nedovarené mäso

Tehotné ženy by sa mali mať na pozore aj pri návšteve reštaurácie a pred zakusnutím do plátku mäsa či kuracieho stehna zistiť, či mäso nie je ružovkasté či dokonca krvavé. Surové mäso a hydina totiž môžu obsahovať mikroskopického parazita zvaného Toxoplasma gondii. Následné ochorenie toxoplazmózou síce zvyčajne nie je pre človeka nebezpečné, to sa však nevzťahuje na tehotné ženy.

Infekcia sa potom môže cez placentu dostať až k plodu a spôsobiť ťažké poškodenie. Infekcia toxoplazmózou je o to závažnejšia, že prebieha takmer bez príznakov, alebo len s ľahkými, prechladnutiu podobnými príznakmi. Infekcia môže spôsobiť ťažké postihnutie nervovej sústavy, v najťažších prípadoch potom úmrtia plodu v maternici alebo krátko po narodení.

Káva, čaj a kolové limonády

Všetky tieto nápoje majú jedného spoločného nepriateľa budúcich mamičiek a tým je kofeín.

"S kofeínom v tehotenstve to nie je také jednoduché. Nie je obsiahnutý len v káve, ale aj v čajoch, kolových nápojoch a dokonca aj v niektorých potravinách. Jeho hlavným účinkom je stimulácia a odstraňovanie únavy a v malom množstve nepredstavuje veľký problém. Dôležité je si uvedomiť, že s postupujúcimi týždňami tehotenstva sa spomaľuje schopnosť tela kofeín odbúravať, čo znamená, že v krvi koluje dlhšie. Niektorí odborníci tvrdia, že ku koncu tehotenstva to je až 18 hodín," uviedla Novotná, ktorá podotkla, že síce neexistuje dôkaz, že by bol kofeín pre plod nebezpečný, ale určite na neho má vplyv. Kofeín totiž prechádza placentou do krvného obehu plodu a dokáže zrýchliť aj tepovú frekvenciu plodu. Navyše tieto stimulačné účinky vydržia v tele plodu až 20-krát dlhšie ako v tele mamičky.

"Množstvo kofeínu by v tehotenstve nemalo prekročiť dennú hranicu 300 mg, čo zodpovedá dvom menším šálkam kávy," povedala Novotná, ktorá tiež v období gravidity varuje pred redukčnými diétami a očistnými kúrami.