Vitamin D - v akých množstvách ho užívať?

Príspevok v téme: Vitamin D - v akých množstvách ho užívať?
tess

Dobrý deň, mám otázku na niekoho kto sa tomu rozumie. Chcela by som teraz v zime, ale aj všeobecne kvôli určitému ochoreniu začať užívať vitamín D. Vraj on rieši bunkovú imunitu a zároveň vraj napomáha predchádzať a rozpúšťať cysty na vaječníkoch.
Mám, ale dilemu ohľadom dávkovania, pretože v lekárni sa tento vitamín predáva, čo som sa informovala v 400 alebo 1000 I.U. na jednu tabletu, s tým, že denne sa užíva len 1 tableta.
Na internete som však narazila na názory, že vitamín D by sa mal užívať v množstve 2000 až 4000 I.U. denne, aby mal liečebný účinok.
Tak ako to teda je s tým užívaním? Keď na baleniach liekov píšu nepresahovať dávku (400 I.U.). Nechcem sa predávkovať a spôsobiť si zdrav. komplikácie (poškodiť obličky a pod.)
A ktorí výrobca je ten naljepší, všimla som si, že je aj vitamín D s ovocnou príchuťou, má takýto vitamín vôbec nejaký účinok lebo mne pripadá skôr ako cukrík.
A ešte otázočka čo sú to za jednotky označenie I.U. ?
Ďakujem pekne za odpovede.

Faith Healer

asi má geneticky podmienenú nedostatočnú tvorbu D v koži,
dopice.sk
Tresčia pečeň 10 000 IU/100g....a ja reku prečo si ju tak rád kupujem, no preto lebo mi asi strašne chýba D :-) /iba mi strašne chutí :-)
...v jednej konzerve 10x denná dávka, prebytok sa uloží v pečeni tak ako pri slnení každý deň...a ozaj..aby som už začal, mám 52:
V zime by mali zdraví ľudia nad 50 rokov
a všetci potenciálne ohrození, ak nenavštívia
krajiny s dostatočným slnečným svitom, užívať
vitamín D ako výživový doplnok. V lete sa treba
rozumne slniť a po celý rok konzumovať čo naj-
viac (najlepšie 2-krát do týždňa) morských rýb./lenže čo nato Fukushima??!!!!/

teraz to príde!:

Dominantný, u človeka až 90-percentný, prísun
vitamínu D do organizmu je však !!!!zabezpečený!!!!
pôsobením slnečného žiarenia na kožu.
ale pozor!!!!:
Nadbytok
vitamínu D po jeho nadmernej suplementácii však
môže vyvolať závažnú hyperkalciémiu. Pri akútnom
predávkovaní k prvým príznakom patria únava, bo-
lesti hlavy, suchosť a kovová chuť v ústach, nechu-
tenstvo, nauzea a vracanie. Ak užívanie vysokých
dávok pokračuje, dochádza k demineralizácii kostí
a kalcifikácii mäkkých tkanív, čo spôsobí cievne
a pľúcne problémy, vznik obličkových kameňov,
neskôr renálnu a hepatálnu insuficienciu (3).
Takže treba pekne chodiť denne po slnku a netrepať do seba tisíce medzinárodných jednotiek Déčka!

Keita

A precitaj si, coho nedostatok sposobuje tetanie, uzkosti a depresie. To len tak okrajovo. Manzelka by mala vediet o D vitamine, ktoreho nizka hladina spolu s nizkou hladinou magnezia a kalcia sposobuje psychicke a nervove problemy. D vplyva na hladiny vapnika v tele. Nie je to ziadny vymysel a marketingovy tah

Keita

FAITH dobre si tresol. Moj muz chodi po slnku, aj k moru a zistili mu velmi velky nedostatok vit D, musi ho uzivat v tabletach, alebo spreji. Milujem ked dakto bagatelizuje podla svojej rodiny a znamych ako keby neexistovali ini ludia na SK

Faith Healer

"Preto je celkovo vitamin D deficit tak rozsireny."
hlúposť na N-tú!
tu nikto netrpí nízkou hladinou D "vitamínu"...ani deti
mám 52 rokov a mojim deťom ani mne nikdy nebol nijakým doktorom detekovaný nejaký nedostatok "vitamínu" D /nie je to vitamín/
stačí normálne chodiť po slnku a mať pestrú stravu, nerobte z toho nejakého strašiaka!!!
BJ2...ak si myslíš že máš väčšie životné a hlavne medicínske skúsenosti ako ja tak si na strašne veľkom omyle, už som to napísal adminovi tuná, že mám manželku doktorku takže si veci necucám z prsta. Ak si doktor tak samozrejme "smekám klobouk" a uznám Tvoju autoritu.

tamirilka

...tomas ochutene nie...najlepsie je decko ciste...ja mam skusenost len s tym, co predpisuju doktori...tie kvapky a mne sa osvedcilo, lebo zabezpeci aby deti mali dost tohto vitaminu a to je pre mna to najdolezitejsie...

tomas==

Ahoj, ja užívam vždy v zime vitamín D z tejto stránky: www.pilulka.sk Cez internet to je omnoho lacnejšie ako v lekárni a ešte ušetrím cez portál: www.kodino.com Keď potrebuješ viacej vitamínu D, tak by som na tvojom mieste nekupoval tie ochutené verzie, ale klasické na prehĺtanie s nižším IU a užíval častejši, aspoň 3-krát denne, keďže na jeden krát telo nie je schopné prijať toľko vitamínu.

norvana

krivica sa tyka predovsetkym deti, cize toto co tvrdis by som osobne netvrdila, ze by sme ju mali za takych okolnosti vsetci, aby deti netrapil tento problem preto lekari predpisuju decko ;)

Faith Healer

Keby sme mali deficit D tak máme všetci krivicu, máme cez rok dostatok slnka a aj pestrú stravu, takže vôbec netreba sa dopovať nejakými vitamínmi, ani nemusíme rybí olej jesť. Zasa si niekto neuvedomuje, čo je to biznis, tak ako aj so všetkými "doplnkami" výživy, raz nám chýba selén, raz D, inokedy A-Z...podľa toho čo je práve v móde, nedajte sa na nič nachytať, jedzte všetci iba Wobenzym, to je liek na všetko :-))

BJ 2

UV ziarenie ti musi prejst dostatocne hlboko do koze, kde vznika az vitamin D, a UVA prenika najhorsie, zachyti sa az na povrchu. UVB prenika hlbsie, a UVc zachytava ozon a je prilis skodlive, lebo prenikalo by az prilis hlboko ,aj do jadra buniek a poskodilo DNA.
Cize UVB je najidelanejsie. Ale kedze neprenika tiez az tak hlboko, zablokuje ho sklo/atmosfera ak je prilis hruba, atd...
vsak si nieco precitaj, predcim robis vyroky o vitamin D, zacni napriklad tu
en.wikipedia.org

BJ 2

Faith Healer, vitamin D sa ti tvori v kozi, ked na neho dopadne dostatok UVB a UVA, kde UVB tvori drtivu vacsinu ziarenia, z ktoreho sa tvori.
Ako iste vies, toto ziarenie zachytavaju aj niektore priehladne veci, ako sklo ... alebo... atmosfera. Atmosfera ma urcitu hrubku a ked slnko svieti "zo sikma" tak musi prejst hrubsou vrstvou vzduchu, ako ked svieti kolmo. Snad ovladas geometriu, ale ked nie, urob si prienik luca s gulou, ked dopada kolmo, a ked dopada z boku, uvidis, ze atmosferou prechadza priamka dlhsie, ked ide zboku.
Nazory na to, sa lisia, kolko uz zablokuje v podstate vsetko UVB, ten uhol sa uvadza od 35 do 53, kde sa uz prestava generovat vit D v kozi. Ja som bol nauceny na 50. Je mozne ze 45-50 sa este nieco malo tvori.
Ak ma niekto relevantny dokaz, ze to vznika aj pod 45 v dostatocnom mnozstve, nech ho sem hodi.

Na suncalc.net si mozes pozriet, aky uhol pre ktoru hodinu a miesto na zemi, slnko zviera so zemou. Uvidis, ze iba pri rovniku dosahuju najlepsie hodnoty 80-90, to niekde v sahare v afrike. U nas preto nikdy nieje nad hlavou, ani zdaleka. A nad 50 stupnov dosahuje len tie 3 mesiace okolo obeda (ked sa ludia slnku vyhybaju alebo sa vzdy natru jak svina). Preto je celkovo vitamin D deficit tak rozsireny.

Inak ten tien ked je rovnako vysoky ako skutocna vyska objektu, je dobre meritko. To nastava pri 45 stupnovom uhle slnka so zemou. Tien musi byt teda kratsi, nez nasa skutocna vyska, vtedy sa este vitamin D generuje v kozi.