Je to o viere. Bohužiaľ peklo existuje a nevymyslela ho cirkev. Hovoril o tom sám Ježiš a kňazi by sa voči Nemu prehrešili, keby túto dôležitú vec pred ľuďmi zamlčali. Každá zatratená duša spôsobuje. Koľko zla je okolo nás a peklo by neexistovalo? Veď aj koľko dobra je okolo nás a nejako podvedome veríme, že nebo existuje.
Najhoršie na tom je, že máme taký strach z pekla, že nás ani nenapadne tešiť sa z toho, že existuje nebo a že do neho máme pozvánku od samého Boha. Každý má tam od večnosti rezervované miesto samotným Bohom a nik si neželá viac ako On, aby sme ho zaujali. Ak tam neprídem, moje miesto ostane naveky prázdne, nikto iný ma na ňom nenahradí. Ak si teda želám ísť do neba ja a ak si to želá aj Boh, tak aký je problém? Každá zatratená duša spôsobuje Bohu smrteľný zármutok. Preto mu robíme radosť, ak sa za druhých modlíme, aj za zomrelých.
Čo sa týka cirkvi, je to spoločenstvo hriešnikov. Vedel to aj Ježiš, keď ju zakladal, veď jej vedením poveril človeka, ktorý ho v najťažšej chvíli jeho života 3x zaprel. Zároveň ten istý človek to oľutoval a neskôr sa nebál za Ježiša zomrieť na kríži. Ježiš dáva každému šancu keď zlyhá. Nie jednu, ale tisíc. Zakaždým, keď poprosíme o odpustenie, dokonca, aj keď oň neprosíme. Týka sa to laikov i zasvätených osôb. Chce byť priateľom každému z nás a je na každom z nás, ako sa mu snažíme priblížiť a spoznávať ho. Čím viac sme s Ježišom a spolupracujeme s jeho milosťou, tým lepšie ho spoznávame ako Lásku. Ten kňaz to tak povedal, lebo asi išiel striktne podľa zákona a prikázaní - samovrah spáchal ťažký hriech, z ktorého sa nevyspovedal (nemal ani kedy) a preto pôjde do pekla. Čo však my vieme, čo sa deje v človeku, keď si siaha na život? Je pravda, že sa nevyspovedal, ale v posledných sekundách mohol spoznať, že robí zle a aj to oľutovať. Je tu zákon, ktorý dal Boh, ktorý hovorí cez prikázania, čo nemáme robiť, keď nechceme trest, ale je tu aj zákon lásky. Vlastne Láska je nad zákonom. Boh je spravodlivý, ale ešte viac je láskavý a milosrdný. Nikto z nás ľudí netuší, čo Boh vo svojej láske a milosrdenstve vymyslel pre ľudí, ktorí si vzali sami život. Či nerobí ďalší ústretový krok a nedáva im šancu aj po smrti - po tom, čo uvideli v pravde svoj život, rozhodnúť sa pre Boha a oľutovať svoje hriechy aj za cenu väčšieho utrpenia v očistci. U nás na sídlisku si tiež akési dievča vzalo život a bola tuším za neho slúžená omša a prednášané modlitby Bohu. Prečo by sa to robilo, keby už nebola žiadna nádej, keby už bola odpísaná?
Mrzí ma, že keď si sa po dlhom čase rozhodla ísť do do kostola a hľadala si v ňom útechu pre seba aj pre toho chlapca, mala si tú smolu, že si tam počula niečo, čo Ťa z kostola opäť vyhnalo. Každý z nás je na ceste k Bohu a aj kňaz sa môže mýliť. Nemýli sa, ak učí pravdy zjavené Bohom, mal by sa však vyvarovať prednášať svoje názory, napr. kto si zaslúži alebo nezaslúži nebo. Len Boh môže v pravde objektívne - a hlavne v láske posúdiť človeka. Nikto z nás by nemal súdiť nikoho, koho život nepozná. Kedysi sa Boh predstavoval ako prísny, ktorý trestá previnenia. To však nie je ozajstná pravda o Bohu. Ak sa v kostole nehovorilo o láske a milosrdenstve Boha, ktorý je Otcom a miluje nás ako svoje deti, vlastne sa o Ňom nič nepovedalo. Ten kňaz to možno povedal v presvedčení, že hovorí to, čo by povedal Boh. Našťastie Boh je oveľa lepší, ako si my dokážeme predstaviť. Skús teda tomu kňazovi odpustiť. A skús prísť niekedy ešte do kostola - do iného, ak si v meste. Je plno kňazov, ktorí naopak hlásajú radostnú zvesť o láskavom Bohu, ktorý túži, aby jeho deti za ním prišli a nechce, aby pred Ním zo strachu utekali.