Mam nedostatok zeleza, ako to mam zmenit?

Príspevok v téme: Mam nedostatok zeleza, ako to mam zmenit?
janicecka

lekarka mi odporucala ze mam jest viac hovadziny, cvikly, spenatu, pecene..ale toto vsetko uz v jedalnicku mam a napriek tomu mam nedostatok zeleza..mam brat aj nejake vyzivove doplnky? alebo viete este o nejakych jedlach ktore by som mala konzumovat? a este by ma zaujimalo ci nevadi ze jem zavaranu cviklu, obsahuje rovnake mnozstvo zeleza ako cerstvo uvarena cvikla?

sweet_lolitta

skoda ze ti mila pani doktorka nepovedala, ze nemas pit mlieko (zabranuje ukladaniu zeleza), ze mas jest listovu zeleninu (kys. listova pomaha ukladat zelezo), ze mas jest napr. pseno alebo cicer...atd

paštikár

Potraviny z Lidlu su napustene konzervacnymi latkami, pretoze ich vozia z Poľska, Maďarska, Nemecka. Je to odpad ktory inde nechcu. A tu to predavaju za akciove ceny.

janicecka

ozaj aky mate ostatny nazor na vnutornosti? je to viac na skodu ako na uzitok? ale odcenila by som keby ze mi na toto odpovedaju len ti co sa do toho vyznaju a nie taki co to citali niekde v damskom casopise

janicecka

H2O tak ja nakupujem len v lidli, nic ine nestiham to jedine je po ruke a tam teda celozrny chlieb nenajdem, jedine farbivom zmeneny na tmavy a posypany zrnom..ale tak jedavam aspon ovsene vlocky, rozne semienka tak to ani neriesim..okrem toho ja vlastne vobec nekupujem chlieb lebo byvam na intraku a neoplati sa mi to vzdy splesnivie, radsej si kupim 1rozok kazdy den..ale diki za radu

janicecka

vevericka tak to si ma moc nepotesila, vymenovala si tolko veci ze ja sama asi tazko zistim kde je problem..tak caju vypijem vela, aj 2litre caju denne, mam s tym prestat? ked caj mi chuti viac ako cista voda..nevies ktore konkretne caje to zhorsuju? ci zelny, cierny, ovocny hmm?

vevericka

no existuje studia, kde zistili,ze varenim sa zelezo zo zelniny lahsie vstrebava..napr surova brokolica telo vyuzije 6% no z varenej az 30..
dalsou otazkou je, ze ci konzumujes dostatok inyh latok, ktore napomahaju vstrebavaniu(vitamin,c, kyselina octova, jablcne kyseliny, B12,B6, zinok, med) a ci nekonzumujes latky, ktore brania vstrebavaniu zeleza ako napr taniny (caj)..