Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Preco nechudnem?

Príspevok v téme: Preco nechudnem?
MartinaS

Ahojte, viete mi niekto vysvetlit preco nechudnem? Pribrala som 3 kila a rada by som sa ich zbavila. Dnes je to 9. den, co sa stravujem relativne zdravo. A neschudla som ani gram. Dokonca dnes mi vaha stupla o kilo. :D Moja strava pocas tychto dni sa skladala na ranajky: ovocie (melon cerveny, alebo zlty, cernice, banan + tvaroh + med) - rozne variacie. Obed: zelenina upravena na woku + kuracie maso + pseno, pripadne len 100% celozrnny chlieb natrety jemnou vrstvou masla a platok sunky a veela vela zeleniny. Vecera: kesu oriesky, tvaroh a banan, pripadne celozrnny chlebik na podobny sposob. Ziadne sladkosti a podobne. Vcera som mala trosku zvlastny jedalnicek. Na ranajky som mala platok pizze, ktora tu strasila este od soboty. Na olovrant som mala cernice. Na obed dve vajicka s paradajkami. A vecer som varila paradajkovu polievku ( cerstve paradajky, mrkva, sol, peper, bobkovy list, kusok masla a chilly) - mala som jednu velku misku s troskou syru. Dnes na vahe + kilo. Denne vypijem okolo 2,5 litra vody a sem tam aj nesladene bylinkove caje, pripadne vodu s citronom, alebo voda + citron + mata + med. A este jedno presso denne. Ubytok na vahe? 0kg Nejake rady prosim. :)

ahjaj

To plus 1 kg môže byť zadržiavanie vody v organizme pred menštruáciou. Odporúčam trochu menej ovocia a nahradit ho zeleninou. Ako písal Tomáš, ovocie obsahuje veľa fruktózy, a potom menej chudneš. Nie je jedno ani, aký je banán, ktorý si dávaš. Ak je príliš zrelý, obsahuje oveľa viac cukru, ako keď je len akurát žltý. Minerálne látky a vitamíny ti však určite pri takomto jedálničku nechýbajú. Ešte si do jedálnička pridaj aj ryby, hríby a strukoviny. Téma je stara, ale aktuálna pre viacerých, ktorí chcú chudnúť.

dix

ešte som si uvedomila, čo som tu napísala: "cvič aspoň 2 mesiace" :-D tým som myslela, že po tomto čase budeš určite vidieť výsledky, inak samozrejme odporúčam cvičiť celý život ;)

Drzimpalce, super zhrnutie :) a HIIT aj za mňa môžem potvrdiť, že fungovalo najlepšie, keď som potrebovala schudnúť. aj teraz akurát idem na to, hoci už "len" kvôli kondičke :)

DrzimPalce

"Neviem no, lebo praveze, ked sa opustim a zacnem jest somariny a potom sa vratim k zdravej strave tak to ide pomaly rychlo, do troch dni mam dole aspon pol kila, teraz nic." Presne pre to si ludia zaraduju tzv. cheating day - napr. raz do tyzdna/do dvoch tyzdnov jeden den jedia na co maju chut, daju si nejake kaloricke jedlo - hoc aj palacinky :-) Jednoducho porusia svoj stravovaci rezim. Zjednodusene ide o to, ze telu sa spravi šok v podobe nezdravsieho kalorickeho jedla, cim znova viac nakopnu metabolizmus.

DrzimPalce

Jest kazde 3-4 hodiny mensie porcie, posledne jedlo cca 2 hodiny pred spankom. V poobednajsich/vecernych hodinach vylucit sacharidy a stravovat sa len v zlozeni zelenina, bielkoviny, zdrave tuky. Pred cvicenim v prvom rade nejedz polysacharidy. Po cviceni naopak mozes zaradit aj polysacharidy a samozrejme + bielkoviny. A celkovo polysacharidy (cestoviny, pecivo, zemiaky, ryza,..) obmedzit - ale zas nie vylucit uplne z jedalnicka!
V každom jedle by si mala mať zahrnutú dávku ovocia (doobedu) alebo zeleniny.
Pitny rezim dodrziavat (najlepsie cista voda).
Mozes zaradit aj potraviny, ktore podporuju a urychluju metabolizmus (napr. cervena paprika, skorica,...).
Z cvicenia odporucam HIIT treningy. Idealne vsak zaradit nejaky pohyb kazdy den. Samozrejme, nie sa kazdy den uplne "znicit" (aj cas na regeneraciu je dolezity) :-)

Pisem ti to ako clovek s VŠ vzdelanim v suvislosti s potravinami. A zaroven ako clovek, ktory sa roky venuje fitness svetu... Mozem ti vsak povedat, ze aj nazory odbornikov na tuto problematiku sa velakrat lisia, prip. sa menia z roka na rok. To co som ti ale napisala z mojho pohladu funguje (vlastna skusenost), ale to neznamena, ze to bude aj pre teba vyhovujuce. Idealne je skusat, pocuvat svoje telo + sa zaujimat, vzdelavat trosku v tomto smere. Tak najlepsie zistis, co je pre teba naj.

PS: dobre tu bolo napisane - nevaz sa. Vaha moze pokojne aj stupat a ty budes chudnut tuk (ale naberat svaly). Tak isto moze stupat vramci cyklu, zavodnenia organizmu, atd. Skor sa meraj alebo fot.

Drzim palce :-)

SimonkaK

Neviem no, lebo praveze, ked sa opustim a zacnem jest somariny a potom sa vratim k zdravej strave tak to ide pomaly rychlo, do troch dni mam dole aspon pol kila, teraz nic. Neviem kde je chyba. Asi sa fakt musim zacat viac hybat. A tato strava mi strasne vyhovuje, ked totizto takto jem, malokedy sa mi stane, ze mam vydute brucho, co je casto moj problem. Vyzeram jak v 5. mesiaci tehotenstva. :) Asi sa nesmiem fixovat na vahu, nerobi to dobre. :) Akurat ma to vytaca. :D Dnes si akurat varim zeleninu asi vsetky druhy sveta (karfiol, mrkva, por, petrzlen, cuketa, cibula, kalerab, cesnak), jemne upeciem kuracie prsia na panvici, vsetko to premiesam, na vrch dam kyslu smotanu a struhany syr. Milujem to jedlo :) Jeden by povedal, ze kaloricky bomba, ja si myslim, ze je to celkom zdrave. Ten jeden som ja. :D

Alen_ka

tak treba mozno zacat viacej sportovat...ale zase osobne si myslim, ze je to aj tym teplom...clovek sa viacej zavodni a potom aj vaha ukazuje vyssie cislo...

dix

PS: ak aj nechceš jesť viac, lebo ti to takto vyhovuje, v žiadnom prípade nejedz menej!!! nechápem, ako tu môže niekto písať, že je to veľa. akurát by si si spomalila metabolizmus a po čase by si nemala energiu na nič, len by telo zúfalo ukladalo každú kalóriu navyše do tukových zásob.

dix

podľa mňa ideš na to zle :( 56 kg je pri tvojej výške už podváha, ale ak si útlejšej stavby tela, možno by to ešte šlo. nemala by si sa ale podľa mňa zameriavať na chudnutie (v zmysle zníženie hmotnosti), ale skôr na vytvarovanie postavy a zlepšenie kondície. je teraz síce teplo, ale ak si zacvičíš ráno alebo večer, tak sa to dá vydržať. po 9 dňoch nečakaj zázraky (a inak to + 1 kg určite nie je tuk, skôr zadržaná voda, ak si jedla niečo slané, alebo máš pred menzesom, alebo z iných dôvodov), cvič aspoň 2 mesiace 4-5x do týždňa. jesť by si podľa mňa mala viac, zloženie však nie je zlé. namiesto váženia si radšej meraj obvod pása a bokov, alebo sa odfoť, ako vyzeráš teraz, potom o mesiac, o dva atď. nefixuj sa na to, že musíš vážiť 56 kg a vyhýbaj sa stresu (šport aj v tomto pomôže :) ). držím palce