Ahojte, aký je váš názor na Ester C (askorbát vápenatý)? Je to najlepšia a najzdravšia forma vitamínu C alebo v tejto forme môže byť potenciálne príčinou obličkových kameňov, keďže je to vitamín C spolu s vápnikom? Vopred ďakujem za názory.
Ester C - najlepšia forma vítamínu C?
Flatt - mozes to urobit aj takto:
rano tabletka kyseliny askorobovej s postupnym uvolnovanima bioflavoidmi.
a aj navecer... tym mas pokryte neustane nizke vstrebavanie vitaminu C
Napriklad 2 gramy zoberes takto
a do toho si das este raz alebo dva krat za den, askorbat horecnaty vo forme prasku, jednorazovo, dalsie 2-3 gramy.
A k tomu este camu-camu extrakt, napriklad 500mg
Myslim ze takto to bude super pokryte.
Tu informaciu ze moze byt ester C teda askorbyl palmitat škodlivy na pokozku som mal z tejto stranky feleciaroselabs.com, ale zistil som.ze tam uz.obsah.nie je aktivny - ale dam sem to, čo tam bolo napísané:
Keďže autorka článok stiahla, je teda možné, že tam boli určité nezrovnalosti, alebo neviem čo:
Prekl:
Je moje drahé vitamín C sérum zabíjanie mojej kože?
pomocou felicia rose | Hot, rakovina kože, Nekategorizované, Vitamín C ako aktuálne 76 komentárov
Orig.:
Is My Expensive Vitamin C Serum Killing My Skin?
by feleciarose | Hot, Skin Cancer, Uncategorized, Vitamin C as a Topical | 76 comments
angličtina
slovenčina
ANGLIČTINA
In this era of profits- over-people, it’s become a health hazard not to closely examine the ingredients found in skin care products. This is particularly true if you’re using an expensive vitamin C serum or cream because the adage “you get what you pay for” tends to make us more trusting than warranted of marketing claims wrapped in fancy packages. While vitamin C is the indisputable champion of anti-aging therapies, most of the vitamin C you’ll find in skin care formulations is a contorted version of the pure active. Many of these derivatives are harmful and found in serums that sell for well over $125 an ounce. Learn about these derivatives to safeguard both face and wallet.
Good versus bad vitamin C for skin
If you had to pick just one skin care active to apply for anti-aging benefits, make sure it’s vitamin C. The reasons are well established in the scientific literature and are summarized in the following four points:
Vitamin C enables every step of collagen production from stem cell activity to the structural integrity of the skin matrix.
Women experience a loss of collagen integrity and production due to fluctuating estrogen levels (Pugliese 2009).
Skin levels of vitamin C drop 425% by the time a person reaches middle age (Shindo 1994).
The only way to increase skin levels is to apply vitamin C topically (Levine 2001).
It’s no coincidence that vitamin C skin levels drop precipitously over time, and that the signs of skin aging are the same as those associated with damaged collagen and loss of collagen production. The good news is that you can readily reverse the signs of skin aging by applying vitamin C topically. But before making a selection of a serum or cream, make sure the type of vitamin C it contains is safe and effective. If you don’t check first, you’re running the risk doing far more damage than good. Read on.
Types of vitamin C
The following five types of vitamin C are commonly used in cosmetic formulations today. Make a note of their chemical names and check for them on your product’s ingredient list. If you’re not sure about what your ingredient list means,email FeleciaRose or leave a comment and I’ll advise you ASAP.
1. L-ascorbic Acid aka Ascorbic Acid (AA)
AA is the water soluble, biologically active form of vitamin C found in nature. This is the form the body uses to build skin, repair wounds, and protect itself from disease and disorder. Be careful of any vitamin C serum that turns from clear to yellow, tan or brown. It contains AA that’s being oxidized by air and light. Some manufacturers color their solutions orange to hide what’s going on.
2. Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP)
Magnesium-L-ascorby-Phosphate (VC-PMG)
Ascorbic Acid Phosphate (AA2P)
These are different names for essentially the same derivative of AA formed by adding magnesium phosphate in a process known as esterification. The addition of the phosphate raises the pH level ascorbic acid remains stable in when in solution. Sodium ascorbyl phosphate is another vitamin C derivative synthesized to deliver the same benefit.Ascorbic acid naturally occurs at a pH of around 3.5 which is fairly acidic. Its acidity creates problems in emulsions. Emulsions are carriers like lotions and creams formulated to make products look and feel nice. The addition of a phosphate group to ascorbic acid, whether magnesium or sodium, raises the pH level it can survive in to greater than 7.
SLOVENČINA
V tejto ére ziskov - nad ľuďmi sa stáva zdravotným rizikom, že sa nebudú podrobne skúmať zložky obsiahnuté v produktoch starostlivosti o pleť. Platí to najmä vtedy, ak používate drahé sérum alebo krém s vitamínom C, pretože pojem "získate to, za čo zaplatíte" má sklon k tomu, že nás viac dôveruje, než je zaručené marketingové nároky zabalené v luxusných balíčkoch. Zatiaľ čo vitamín C je nesporným šampiónom protilátok proti starnutiu, väčšina vitamínu C, ktorú nájdete vo formuláciách starostlivosti o pokožku, je vykreslená verzia čisto aktívnej látky. Mnohé z týchto derivátov sú škodlivé a nachádzajú sa v séroch, ktoré predávajú za viac ako 125 dolárov za uncu. Získajte informácie o týchto derivátoch, ktoré chránia tvár i peňaženku.
Dobrý verzus zlý vitamín C pre pokožku
Ak ste si museli vybrať len jednu starostlivosť o pleť, ktorá sa aktívne uchádza o dávky proti starnutiu, uistite sa, že je to vitamín C. Dôvody sú dobre známe vo vedeckej literatúre a sú zhrnuté v nasledujúcich štyroch bodoch:
Vitamín C umožňuje každý krok produkcie kolagénu z aktivity kmeňových buniek na štrukturálnu integritu matrice kože.
Ženy prežívajú stratu integrity a produkcie kolagénu v dôsledku kolísania hladín estrogénu (Pugliese 2009).
Kožné hladiny vitamínu C klesnú o 425% v čase, keď osoba dosiahne stredný vek (Shindo 1994).
Jediným spôsobom zvýšenia hladiny kože je aplikácia vitamínu C topicky (Levine 2001).
Nie je náhoda, že hladiny pokožky vitamínu C klesajú v priebehu času a že príznaky starnutia pokožky sú rovnaké ako tie, ktoré súvisia s poškodením kolagénu a stratou produkcie kolagénu. Dobrou správou je, že môžete ľahko zvrátiť príznaky starnutia pokožky aplikáciou vitamínu C topicky. Ale predtým, ako urobíte výber séra alebo krému, uistite sa, že typ vitamínu C, ktorý obsahuje, je bezpečný a účinný. Ak neskontrolujete prvýkrát, riskujete, že robíte oveľa viac škody než dobré. Pokračuj v čítaní.
Typy vitamínu C
Nasledujúcich päť typov vitamínu C sa bežne používa v kozmetických prípravkoch. Poznačte si ich chemické názvy a skontrolujte ich v zozname zložiek vášho produktu. Ak si nie ste istí tým, čo znamená váš zoznam zložiek, pošlite e-mail na FeleciaRose alebo zanechajte komentár a ja vám poradíme najskôr.
1. kyselina L-askorbová aká kyselina askorbová (AA)
AA je vo vode rozpustná biologicky aktívna forma vitamínu C, ktorá sa nachádza v prírode. Toto je forma, ktorú telo používa na vytváranie kože, na opravu rán a ochranu pred chorobami a poruchami. Dávajte pozor na akékoľvek sérum vitamínu C, ktoré sa mení z číreho na žlté, hnedé alebo hnedé. Obsahuje AA, ktoré sa oxiduje vzduchom a svetlom. Niektorí výrobcovia sfarbujú svoje riešenia oranžovo, aby skryli, čo sa deje.
2. horčík askorbylfosfát (MAP)
Horčík-L-askorbový fosfát (VC-PMG)
Fosfát kyseliny askorbovej (AA2P)
Ide o rôzne názvy pre v podstate rovnaký derivát AA vytvorený pridaním fosforečnanu horečnatého v procese známe ako esterifikácia. Prídavok fosfátu zvyšuje pH, keď je kyselina askorbová v roztoku v roztoku stabilná. Ascorbylfosfát sodný je ďalší derivát vitamínu C syntetizovaný tak, aby priniesol to isté výhody. Kyselina askorbová sa prirodzene vyskytuje pri pH okolo 3,5, čo je pomerne kyslé. Jeho kyslosť vytvára problémy s emulziami. Emulzie sú nosiče, ako sú pleťové krémy a krémy, ktoré sú vyrobené tak, aby výrobky vyzerali a cítili pekne. Pridanie fosfátovej skupiny ku kyseline askorbovej, či už horčíka alebo sodíka, zvyšuje hladinu pH, ktorá môže prežiť až na hodnotu vyššiu ako 7.
Zdieľanie prekladu
orig.:
In this era of profits- over-people, it’s become a health hazard not to closely examine the ingredients found in skin care products. This is particularly true if you’re using an expensive vitamin C serum or cream because the adage “you get what you pay for” tends to make us more trusting than warranted of marketing claims wrapped in fancy packages. While vitamin C is the indisputable champion of anti-aging therapies, most of the vitamin C you’ll find in skin care formulations is a contorted version of the pure active. Many of these derivatives are harmful and found in serums that sell for well over $125 an ounce. Learn about these derivatives to safeguard both face and wallet.
Good versus bad vitamin C for skin
If you had to pick just one skin care active to apply for anti-aging benefits, make sure it’s vitamin C. The reasons are well established in the scientific literature and are summarized in the following four points:
Vitamin C enables every step of collagen production from stem cell activity to the structural integrity of the skin matrix.
Women experience a loss of collagen integrity and production due to fluctuating estrogen levels (Pugliese 2009).
Skin levels of vitamin C drop 425% by the time a person reaches middle age (Shindo 1994).
The only way to increase skin levels is to apply vitamin C topically (Levine 2001).
It’s no coincidence that vitamin C skin levels drop precipitously over time, and that the signs of skin aging are the same as those associated with damaged collagen and loss of collagen production. The good news is that you can readily reverse the signs of skin aging by applying vitamin C topically. But before making a selection of a serum or cream, make sure the type of vitamin C it contains is safe and effective. If you don’t check first, you’re running the risk doing far more damage than good. Read on.
Types of vitamin C
The following five types of vitamin C are commonly used in cosmetic formulations today. Make a note of their chemical names and check for them on your product’s ingredient list. If you’re not sure about what your ingredient list means,email FeleciaRose or leave a comment and I’ll advise you ASAP.
1. L-ascorbic Acid aka Ascorbic Acid (AA)
AA is the water soluble, biologically active form of vitamin C found in nature. This is the form the body uses to build skin, repair wounds, and protect itself from disease and disorder. Be careful of any vitamin C serum that turns from clear to yellow, tan or brown. It contains AA that’s being oxidized by air and light. Some manufacturers color their solutions orange to hide what’s going on.
2. Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP)
Magnesium-L-ascorby-Phosphate (VC-PMG)
Ascorbic Acid Phosphate (AA2P)
These are different names for essentially the same derivative of AA formed by adding magnesium phosphate in a process known as esterification. The addition of the phosphate raises the pH level ascorbic acid remains stable in when in solution. Sodium ascorbyl phosphate is another vitamin C derivative synthesized to deliver the same benefit.Ascorbic acid naturally occurs at a pH of around 3.5 which is fairly acidic. Its acidity creates problems in emulsions. Emulsions are carriers like lotions and creams formulated to make products look and feel nice. The addition of a phosphate group to ascorbic acid, whether magnesium or sodium, raises the pH level it can survive in to greater than 7.
angličtina
slovenčina
ANGLIČTINA
6-Palmitate (AA6P)
This is another ester of AA using palmitate (palmitic acid) to form an oil-soluble molecule. The idea behind creating an oil-soluble derivative is to enhance penetration through the stratum corneum (SC). The SC contains a large number of lipids (fats) by Nature’s design to help keep out pathogens. Lipid soluble (oil soluble) derivatives are proven to penetrate more readily, however there are major problems with making an AA derivate oil soluble. See our post “Why it can be Disastrous to use the Wrong Vitamin C” for details. In the meantime, if you use a product containing ascorbyl palmitate, be sure to stay out of the sun. Under UV exposure, ascorbyl palmitate is toxic to skin cells and contributes to disease states including skin cancer.
4. Ascorbyl Tretaisopalmitate (ATIP)
Tetrahexyldecyl Ascorbate
Ascorbyl tretaisopalmitate and tetrahexyldecyl ascorbate are two names for the same molecule. The first (ATIP) is the chemical name while the second (tetrahexyldecyl ascorbate) is the marketing name. It is likely the marketing name was chosen to disassociate it from “palmitate” which as discussed above, is toxic to skin cells under sun exposure.
5. Liposome Vitamin C
Encasing a molecule in a liposome is a technique devised by cosmetic chemists to impart stability and penetration properties to AA and other molecules. The molecule is wrapped in a bubble of lipids (the liposome) making it oil soluble which is a really bad idea when it comes to vitamins. Worse, chemists use ascorbyl palmitate when making liposome vitamin C. The addition of more lipids (the liposome) may only worsen the ingredient’s toxicity. Please see our post “Why it can be Disastrous to use the Wrong Vitamin C” for details.
The safest form of vitamin C
For the naturalists amongst us, it will come as no surprise that the safest form of vitamin C is ascorbic acid – the form found in nature and biologically active in the body. In 1747 a physician working for the British Royal Navy identified vitamin C as a mysterious compound in citrus fruit that cures scurvy. In 1931 a Hungarian scientist isolated the compound and called it hexuronic acid. The name ascorbic acid was later proposed and adopted to acknowledge its anti-scorbutic (scurvy) properties.
Through common usage, the term “vitamin C” became a categorical name applied to ascorbic acid and its many derivatives. As a dietary supplement, the base ascorbic acid molecule is modified in a variety of ways to either enhance intestinal absorption or reduce its natural acidity. As a topical skin care ingredient, the base molecule is modified to boost its stability and help it penetrate the top layer of the skin. Whether in the form of a dietary supplement or as an ingredient in a skin serum, the biologically active component of any vitamin C derivative is ascorbic acid. Thus the vitamin C compound must be degraded in the skin or in the body so that free form ascorbic acid is released (Humbert 2003).
Prekl.:
SLOVENČINA
6-palmitát (AA6P)
Toto je ďalší ester AA, ktorý používa palmitát (kyselina palmitová), aby vytvoril molekulu rozpustnú v oleji. Myšlienkou vytvorenia derivátu rozpustného v oleji je zvýšiť penetráciu stratum corneum (SC). SC obsahuje veľké množstvo lipidov (tukov) podľa návrhu spoločnosti Nature, ktoré pomáhajú udržať patogény. Rozpustné (rozpustné v oleji) deriváty rozpustné v tukoch sú preukázané, že prenikajú ľahšie, avšak existujú hlavné problémy s tým, že rozpustný olej AA je rozpustný. Pozrite si náš príspevok "Prečo môže byť katastrofálny, ak chcete použiť nesprávny vitamín C" pre podrobnosti. Ak medzitým použijete produkt obsahujúci askorbyl palmitát, nezabudnite, že zostanete mimo slnka. Pri vystavení účinkom ultrafialového žiarenia je askorbylpalmitát toxický pre kožné bunky a prispieva k chorobným stavom vrátane rakoviny kože.
4. Ascorbyl-tertaizopalmitát (ATIP)
Tetrahexyldecyl askorbát
Ascorbyl tertaisopalmitát a tetrahexyldecyl askorbát sú dve mená pre rovnakú molekulu. Prvý (ATIP) je chemický názov, zatiaľ čo druhý (tetrahexyldecyl askorbát) je marketingové meno. Je pravdepodobné, že bol zvolený marketingový názov na to, aby sa oddelil od "palmitátu", ktorý ako je uvedené vyššie, je toxický pre kožné bunky vystavené slnku.
5. Lipozómový vitamín C
Uzatváranie molekuly v lipozóme je technika navrhnutá kozmetickými chemikmi na poskytnutie stability a penetračných vlastností AA a iných molekúl. Molekula je zabalená do bubliny lipidov (lipozóm), čo robí rozpustné v oleji, čo je naozaj zlý nápad, pokiaľ ide o vitamíny. Horšie, lekári používajú askorbyl palmitát pri príprave lipozómov vitamínu C. Pridanie väčšieho počtu lipidov (lipozóm) môže iba zhoršiť toxicitu zložky. Prečítajte si prosím náš príspevok "Prečo môže byť katastrofálny, ak chcete použiť nesprávny vitamín C".
Najbezpečnejšia forma vitamínu C
Pre prírodovedcov medzi nami nie je prekvapením, že najbezpečnejšou formou vitamínu C je kyselina askorbová - forma, ktorá sa nachádza v prírode a je biologicky aktívna v tele. V roku 1747 doktor pracujúci pre britské kráľovské námorníctvo identifikoval vitamín C ako záhadnú zložku citrusových plodov, ktorá vyliečila skorbut. V roku 1931 maďarský vedec izoloval túto zlúčeninu a nazval ju kyselinou hexurónovou. Názov kyseliny askorbovej bol neskôr navrhnutý a prijatý na potvrdenie jeho anti-scorbutic (skorbut) vlastnosti.
Prostredníctvom bežného používania sa termín "vitamín C" stal kategorickým názvom aplikovaným na kyselinu askorbovú a jej množstvo derivátov. Ako výživový doplnok sa molekula kyseliny askorbovej v báze modifikuje rôznymi spôsobmi buď na zvýšenie absorpcie v čreve, alebo na zníženie jej prirodzenej acidity. Ako aktuálna zložka starostlivosti o pokožku sa základná molekula modifikuje, aby zvýšila jej stabilitu a pomohla jej preniknúť do hornej vrstvy kože. Bez ohľadu na to, či je vo forme výživového doplnku alebo ako zložka v kožnom sére, biologicky aktívnou zložkou akéhokoľvek derivátu vitamínu C je kyselina askorbová. Zlúčenina vitamínu C musí byť degradovaná v koži alebo v tele, aby sa uvoľnila voľná forma kyseliny askorbovej (Humbert 2003).
Zdieľanie prekladu
ZDROJ:
feleciaroselabs.com
Cliattsi, vraj si sa docital, vraj mas pocit -))). Tu stranku co si sem hodil stvoril nejaky chris, docitas sa tam aj toto :
"Nakoniec štandardné vylúčenie zodpovednosti, ktoré vidíte všade: nie som doktor, FDA nehodnotila nič a vy ste prevzali svoju zodpovednosť za čokoľvek, čo robíte po prečítaní tejto webovej stránky! "
Ale to je problem celeho tohoto webu, vela zmätkoidnych informacii a par pravdivych. Uz len najst tie pravdive
BJ2, zareagujem aj ja
Ester C ...mám pocit, že som niekde čítal, že jeho užívanie môže spôsobiť problémy s kožou, keď je človek na slnku
askorbat sodny je odporucany na vyrobu lipoz vit. C. Ja mám záujem si ho vyrábať,ake momentálne nenám na to podmienky. Tiež som čítal, že pri yžívaní lipozm vit. c je treba doplnat aj iné minerály, lebo telo ich bude vo zvýšenej miere potrebovať.
Ja som sa dočítal, že výroba efekt. vitaminu C sa stále časom vylepšuje. Po novom sa to vyrába aj s alkoholom. Vraj má na to jeden Ázijčan patent. A mal by to byť aj silnejší vitC, než ten, ktorý ponúka Lypricel,či ako sa to volá.
Návod je tu :qualityliposomalc.com
Ak sa do toho - výroby niekto pustí, rád by som o tom popisal aj cez mail, lebo ma to zaujíma.
Čítala som tu tento zaujímavý článok -Imunomodulácia vitamínom C: proti baktériám a vírusom nestačí bojovať liečbou – rozhodujúca je imunomodulácia.
Ďakujem, že si sa tak rozpísal. Mne sa celkom pozdáva ten askorbát horečnatý, to s tým jeho menším antioxidačným potenciálom je otázne, ale asi predsalen kyselinu askorbovú a bioflavonoidmi.
Preto sa ja drzim starej dobrej kyseliny askorbovej s postupnym uvolnovanim. Studoval som to hodiny po internete, vsade mozne a je to tak, ze vsetky ostatne formy maju svoje pre aj proti. A su drahsie.
Nedosiel som k lepsiemu rieseniu, nez kyselina askorbova a to uz snad za dobrych 8 rokov, co sa tomu venujem. Snad jedine ten camu-camu extrakt, ale tam sa nad 10 gramov nedostanes. :) A nedoplatis sa.
Aha, je este jedna forma, ktoru dost vychvaluju, liposomalny vitamin C. To je, ze sa vlastne ta molekula vitaminu C, obali mikroskopickymi kvapockami tuku a takto ma skoro 100%tnu vstrebatelnost. A dlho sa aj udrzi v krvi. Problem je, ze si ho vyrabaju cez taky domaci postup, s nejakym vibracnym zariadenim. A to negoval jeden vedec, ze ked to testoval, bolo tam nula liposomov. Jarda zajicek tomu ale veri, a aj jeho skupina (ktora ale fanaticky prijima, to co hovori), takze nemusi to byt tak. Cital som tuto diskusia, pre aj proti. Liposomalny vitamin C, vyrobeny odborne, to je ine kafe, ale ovela drahsie, ako ho vyrabat doma. Bohuzial, neviem zistit, ci je ten postup Jardu zajicka, ako vyrobit liposomalny vitamin C, spravny. Nemam to ako overit. Moze to byt kludne tak, ze to ziadne liposomy nevyrobi. Chcelo by to preskumat pod elektronovym mikroskopom, a to by bolo paradne drahe zaplatit taky vyskum.
Na dosiahnutie vysokych koncetracii vitaminu C v krvi, ktore sa pouzivaju prave na liecenie niektorych ochoreni, naozaj treba udrzat vitamin C dlho v krvi, aby sa postupne koncentracia navysila. Vstrebatelnost cez crevnu sliznicu je ale obmedzena. Najlepsie teda vychadza liecba, kedy sa podava vnutrozilne.
Na prevenciu ti staci obycajna kyselina askrobova, s postupnym uvolnovanim. Ked zoberes rano a vecer, mas sice nie vysoku koncentraciu, ale stalu, teda pocas celeho dna trochu. Na prevenciu to staci. Bral by som takto 2-3 gramy kyseliny askorbovej, s piperinom. K tomu bioflavoidy, ktore pomahaju vstrebavaniu vitaminu C.
K tomu nejaky prirodny praskovy, ako camu-camu extrakt. Samozrejme, dostatok suroveho ovocia a zeleniny pocas dna. Takto to mas najlepsie.
Pri infekcnych chorobach, kedy sa treba dostat aspon tak na 10-15g denne, by som porozmyslal teda o askorbate vapenatom, lebo tak velke mnozstvo kyseliny askorbovej uz dost prekyseluje, navyse sa vstrebava len malo. A urcite by som bral ALA, pri tak vysokej koncentracii vitaminu C, by bola skoda nevyuzit potencial ALA, ktora ho renegeruje. Este jedna forma ma celkom dobre pH, askorbat sodny, teda ten sa da aj vyrobit tak, ze sa zmiesa kyselina askorbova s jedlou sodou, a vznikne askorbat sodny. Len pomer si nepamatam, ale da sa to zistit na fore zdravi-az.cz, tam som o tom cital.
Defcon - co tak jest dost ovocia a zeleniny a k tomu este suplementovat vitamin C? Ako som vravel, zvierata si ho vyrabaju. Na tak vysoke davky sa nikdy nedostanes stravou. Ja som za... zdravu stravu. Ale niektore veci mozes doplnat este nad ramec a ziskavat z toho benefity. A takisto pri lieceni, telo tie vysoke davky zuzitkuje.
Inak ano, suplementaciu mam nastudovanu, ked som zistil, kolko sa toho da vyliecit, alebo preventivne vyriesit, spravnym (podciarkujem spravnym) suplementovanim. Vela som nacerpal aj od RNGho, no az tolko ako on, samozrejme neviem.
flat - askorbat horecnaty je samozrejme velmi dobre riesenie, kedze doplna velmi cenne magnezium. Jeho cena je vsak taktiez vyssia. Takisto, casto sa predava nie ako 100%, ale kamuflovany ako "buffered", co moze znamenat, ze iba 50%, alebo aj menej, je askorbat horecnaty. Dalsia nevyhoda, co som pocul, oproti kyseliny askorbovej, ma iba jeden elektron volny co vychytava volne radikaly, kym kyselina askorbova 2. Cize, funguje 2x menej efektivne. Toto ale nemam potvrdene, a zatial som to nezistoval u nejakeho chemika. Ja sa teda tej forme vyhybam, ak by to bola pravda, potreboval by si k nemu urcite brat ALA, ktora regeneruje vitamin C.
Je vsak pravda, ze vitamin C nema na starosti iba antioxidacny potencial, takze z tohto pohladu moze vychadzat askorbat horecnaty ako velmi dobra forma, no nie na vsetko.