Prečo ma doma ponižujú?

Príspevok v téme: Prečo ma doma ponižujú?
smileyM

Dobrý deň.
Mám 22 rokov, bývam ešte s mamkou a babkou, mám aj 2 sestry. Odmalička som bola ponižovaná babkou. Od 3 rokov nosím okuliare, vždy mi vyčítala, že nie som taká bystrá, múdra, chytrá, šikovná ako staršia sestra, ktorá je doktorka a ja študujem obyčajný a úbohý odbor. Doteraz to počúvam, že som lenivá, ak niečo robím, tak ako drevo robím, som neschopná, Ale keď ja sa snazim a pomáham ako len viem. Minule mi povedala, že som také nešikovné dievča a som zlý človek, lebo som nebola v kostole. Skritizuje ma a potom pýta pomoc s niečim. Už som jej to vykričala veľakrát, že načo ma pyta, keď som nešikovná, tak mi povie, na to, aby si sa zlepšila a nebola taká strašná aká som. Minule mi povedala, že je veľmi zvedavá ako zvládnem vlastnú domácnosť a dieťa, veď vraj na to nemám a určite to nezvládnem. Mamka je už presne taká istá, za všetko ma skritizuje a jediné čo ju zaujíma je frajer a práca. Keď som jej povedala, že sa už správa ako babka, tak ma začala biť po hlave.

Prosím pomôžte mi, ja to už doma nezvládam. Domov chodím, lebo mám priateľa z mesta, v ktorom bývam. Ako mám vyriešiť tento problém?

ANGEL-DEMON

smiley... ja od 22, už 5 rokov taham v pohode 1-izbovy byt... žiaden problem.. na rok idem kupit 2-izbak a tento dam do podnajmu... pohoda...

smileyM

S priateľom budem už pomaly 2 roky a zatiaľ mi nikdy nič nevyčítal. Viem, ze on ma má rád takú aká som. Skor problém vidím v sebe. Uˇy som sa pristihla pri tom, ako ho za niečo kritizujem, vyčítam prečo nie je taký onaký, ale vždy si to uvedomím ospravedlním a prestanem s tým. Aj keď to kritizovanie mám už aj ja v sebe :/

smileyM

Ano, je to pravda. Keď nie je doma chlap, je to veľmi zlé. Ešte kým žil dedo, tak to bolo relatívne ok. Babka si svoje problémy vylievala na ňom a on ju vedel uzemniť, ale zomrel pred 5 rokmi.