ahojte, ani neviem ako by som začal. Ide o to, že už roky trpím socianou fóbiou - aspon podla toho čo som sa dočítal na internete, lebo na to aby som navštívil odborníka som nenašiel odvahu a ktovie, či ju niekedy najdem. Uvedomujem si, že mám problem, ale neviem to riešiť, je to ako začarovaný kruh. Momentálne mam 24 rokov a každý v mojom okoli sa čuduje, prečo som sám a nemam žiadnu priatelku. A to ma na mojom celom zivote najviac trápi a ubíja. Strašne by som chcel venovať niekomu svoju lásku, tešiť sa s niekým, mať sa s kým porozprávať atd. Kvôli tejto chorobe som prišiel aj o skoro všetkých kamaratov, lebo som sa im vyhýbal. Neviem, ako by som mal prekonať ten blok v mojej hlave, aby som sa nejakému dievčatu prihovoril a niekde ju pozval. Ono viem o tom, že mnohe by so mnou išli, aj sa im pačil, lebo som sa to dozvedel, staram sa o seba, športujem, udržiavam sa vo forme. Ale ja som take trdlo, ze sa im vyhýbam. Co sa týka môjho aktuálneho zivota - tak som zamestnaný, chodím do zahraničia, zarabam velmi slušne, čo sa týka materialnej stránky, tak zazemie mam už vybudované velmi slušne. Dovolím si povedať, že mnohí neziskajú za celý zivot to, čo ja za tých 24 rokov. Ide o to, že kvôli tejto fobii som sa posledne roky upriamoval len na pracu - to bolo mojim spasením a dokazal som zabudnúť na svoje problémy. Ale tie sa často vracajú a už mi fakt chýba nejaka mila osoba po mojom boku. Ako to zmeniť? Mojim najväčším problémom je že sa pri nejakej , pre mna stresujúcej udalosti začnem triasť, trasu sa mi ruky. A to je dosť neprijemne. Ale inak, takéto problémy nemam, ak nie som v stresujúcej situácii. Neviem si predstaviť, že mam isť niekde k zubarovi, alebo niekde na oslavu, kde by som musel jesť polievku, to by som neudržal lyžičku v ruke, alebo ak sa mam podpísať, tak mi to roby problémy. Ono je to len s cudzímy ludmi, ktorých nepoznam, čo sa týka rodiny, tak je to v pohode, s nimi takýto problem nemam, s určitou snahou to viem prekonať. A preto som sa takýmto situ