Prejedanie

A posteriori

Poznám tie pocity veľmi dôverne. Bojovala som 30 rokov, stále odznova, ako na kolotoči. Pred novým rokom som si kúpila dve knihy, od dr. Bukovského Plán B a od Dahlkeho Máte problémy s váhou. Spomeniem veľmi jednoducho a laicky to podstatné, čo som z nich vyrozumela.
1. Že nie je dôležitá ručička na váhe, ale zdravé jedlo.
2. Že nedostatok živín v jedle nám tak zmení chémiu v tele, že akákoľvek naša vôľa je bezmocná.
3. Že si máme dávať laťku približne tak vysoko, ako sme odhodlaní robiť to celý život, nie pár dní.

Začala som teda "celoživotne" a jednoducho. Z váhy som vybrala baterku a odložila ju do komory. Nezaujímalo ma BMX, nesledovala som žiadne kalórie, nevážila, nemerala som žiadne porcie, nezameriavala sa na bielkoviny, sacharidy, na nič. Veľmi jednoducho.
Raňajky: ovocie a príloha. Obed: miska zeleniny a príloha. Večera: miska zeleniny a príloha.
Prílohu mávam ráno sladkú, na obed a večeru väčšinou slanú. Jedla som v prílohe to, na čo som mala najviac chuť. Nič som si neodopierala, pretože odopieranie sa mi často v živote vymstí. Ale je pravda, že s tou miskou ovocia alebo zeleniny je automaticky tej prílohy menej. A snažila som sa do raňajok pridať semienka a orechy a keď si robím palacinky alebo koláč, tak pol na pol s celozrnou múkou. V slanej prílohe podobne chlieb pečiem pol na pol s celozrnou múkou, pirohy, lokše, halušky s celozrnou múkou, uprednostňujem celozrnú ryžu, krúpy, strukoviny, ale iba prirodzene, s prihliadnutím na to, na čo mám chuť.

Prvé tri mesiace nového roku som iba tak pendlovala. Niektoré dni lepšie, iné horšie, ale pokračovala som vytrvalo ďalej. Teda, aj keď som sa večer prejedla, nemala som za trest na druhý deň hladovku, ale som pekne začínala znovu ráno ovocím a dobrými vločkami s orechami, alebo ovocím, bielou kávou a makovníkom. A ďalej obed zelenina a príloha. Zo začiatku som mala silný pocit, že ešte priberám. Ale bol to iba strach a pocit. Nebola to pravda.
Niekedy po 10 týždňoch som si uvedomila, že už nejem po večeri. Že nejedávam medzi jedlami, že nemám takú silnú potrebu sladkostí a že som "odpuchla". Na rukách, nohách a bruchu sa mi začali pekne rysovať svaly. Zdalo sa mi, že mám jemnejšiu tvár a celé telo, že mám pekný driek. Aj som sa vtedy zmerala a mala som asi o 5 cm menej v pase ako obyčajne. Tak ma potešil ten driek, že som odvtedy začala pravidelne ráno cvičiť /dovtedy som pre únavu, nedôveru v seba a depresiu vôbec necvičila/.

Cítim, že som sa zostabilizovala. Že na svoje emocionálne a hormonálne výkyvy reagujem oveľa vyrovnanejšie a pokojnejšie. Že nelietam "5 kg dole, 5 kg hore", že nestriedam prejedanie s hladovkou ani zúfalstvo s uspokojením pri pohľade na váhu.
A začala som si dôverovať. Teraz môžem pokojne postupne skvalitňovať svoje prílohy. Som vďačná dr. Bukovskému za jeho nadhľad, za oslobodenie, za jednoduchosť.
Veľmi všetkým prajem, aby uverili, že z toho začarovaného kruhu sa vystúpiť dá. A to veľmi jednoducho, trpezlivo, pomaly a pokojne. Možno to nie sú tie wau výsledky o 3 dni, ale je to úplne iný level, úplne o niečom inom. Za podstatné ešte považujem, že ma to na čas neodvádza nejakým náročným režimom od prítomnosti /napr. keď sa počítajú kalórie, alebo je nejaký zložitý cvičebný režim/, ale že som tak pekne v realite a pri zemi. Že neznásilňujem svoje chute ani pocity. Že pokorne čakám čo sa bude diať ďalej, verím a prijímam to. Niekedy som zďaleka obchádzala ľudí a skrývala sa. Dnes sa vyrovnám a idem ľahko.

Verím, že som podstatu opísala, ale ak by niekto chcel, môže mi napísať na tabutemydorotka@gmail.com, rada ho podporím. Prajem všetkým uzdravenie....

elka

ahoj je to tak,ak sa nenudíš nemyslíš ani na jedlo a ak ťa to chytí tak aspoň len raz do dňa si na tom dobre,ale ak sa nudíš zvraciaš aj niekoľko krát do dňa a potom sa neznášaš aspoň niečo také maám ja preto si hľadám aj nezmyselné práce ak niesom v škole alebo v robote

lululka

nudis sa a tak sa ides najest das si rozok, druhy, potom mas chut na sladke tak keksik, jogurt, syr, jogurt.. aspon u mna tak...:(

zuzca26

dievcata, ako to vyzera ked sa prejete? co vsetko zjete naraz? zaujima ma to trosku, chcela by som aspon zhruba vediet co oto obnasa:)

bronik

Ahoj Jaja. Ja som nastastie tiez teraz cekom dobre. podarilo sa mi trochu pribrat a uz som nasla aj niekoho, s kym sa chodim poradit. Dufam, ze to bude uz len lepsie. Napis daco, ked budes mat chut.

adrianka

AHOJTE KOCKY! tak mam typ na chudnutie! 1-ak nebudete jest min.2tyzdne chlieb alebo akukolvek mucnu potravinu,tak stratite chut do jedla. 2-ak mate velku chut do jedenia a tak,to svedci o tom ze mate prehriaty zaludok.jeho teplotu znizite min.2 poharmi vody pod10stupnov. funguje to!

jaja

bronik,to som nepisala ja,ale som rada,ze si ma pamatas :-)ja som v nastastie v poriadku :-)a ty sa mas ako,moja?dufam,ze tiez dobre :-)

bronik

Ahoj Jaja. Neviem ci si ma pamatas. Raz sme si pisali na tomto fore. Co je s tebou, dievca? Vzdy si vsetkych povzbudzovala. Co sa deje? Ja ti drzim palce a myslimna vas vsetky aby sa nam spolocne darilo bojovat s tou svinskou anorexiou a teraz citam od teba toto. Nehnevaj ma! vsak sme silne baby a nebudeme sa predsa vzdavat.

Textová Inzercia

Kniha Uzemneni
VIDEJKO ako sa ZBAVIŤ VÍROV a BAKTÉRIÍ

MUDr. Andrea Steinerová - frekvenčná terapia - Liečba budúcnosti

Kniha Uzemneni
NAJLEPŠIE VIDEJKO AKO SI ZLEPŠIT ZDRAVIE

UZEMNENIE - zdraviu prospešný objav všetkých dôb. NAČERPEJTE ENERIGIU A SILU ZEME.