problémové dieťa

Príspevok v téme: problémové dieťa
venuša

Ahojte, ja už som z toho môjho syna zúfalá, do piateho ročníka bol jednotkár, išiel do školy on vedel čítať, písať, perfekte, sám sa to naučil, ako prvák čítal každý deň 30 strá z veľkých encyklopédií o vesmíre a podobne až potom išiel von, ani som nevedela čo sa učia, proste super aj zodpovedný bol, veci mal uložené nachystané, ale od šiesteho ročníka to s ním ide dole vodou a som zúfalá, klame, ked dostane päťku tak zatají žiacku knižku, potom má kvôli tomu problém, aj dnes mi prišlo predvolanie do školy, kvôli chovaniu, no fakt som zúfalá, sľubuje už 4 roky, že sa polepší a nič. Má niekto podobný problém, napíšte prosím........

miloš

Napíšem môj názor. Myslím si, že Tvoj syn je veľmi šikovný. Má asi všetko, na čo pomyslí. Začína dospievať a hľadá si vlastné ja a chce byť už samostatný v svojom konaní. Čím viac zdôrazňuješ uč sa, tým väčšiu nechuť k nemu získava. Možno, keby si mu pomáhala k tej samostatnosti, ale nie tým, že mu dáš všetko, namáhať sa musí on. Je to jeho život.

karco

takto. toto je len moj nazor. ja nie som odbornik a rovnako nemozem posudit o co ide lebo nepoznam tvojho syna. ale z toho co pises to vyzera tak, ze tvoj syn by teoreticky mohol byt mimoriadne nadane dieta a zaroven by mohol mat nejaku poruchu spravania. co je v podstate normalne. deti s mimoriadnym nadanim maju problemy so spravanim, byvaju precitlivene atd. pises ze bol dost aktivny. tu ma napada ze by teoreticky mohol byt hyperaktivny a aj preto by mohol mat taketo problemy so spravanim. chcem ta upozornit ze vsetko co som teraz napisal je len hypoteza. ja nie som odbornik. mala by si vyhladat psychologa. ak si tak nahodou este neurobila. odporucam ist za psychologom z pedagogicko-psychologickej poradne. opytaj sa na skole, kde sidli alebo nech ti daju nejaky kontakt. kazda skola ma vychovneho poradcu a minimalne ten by mal disponovat takymito informaciami. treba sa len spytat. inak pedagogicko-psychologicka poradna sa nachadza v kazdom okresnom meste. dam ti link, kde si najdes adresy takychto poradni, ale neviem ci su tieto informacie aktualne tak sa radsej este opytaj na skole. www.psychologia.sk

venuša

Karco, aké problémy máš na mysli? Písala som, že práveže do konca piatej triedy, bez problémov, úplne, super učenie, chovanie, bol síce vždy aktívny vo všetko-súťaže športové, na kúpalisku, vždy ked vyhlasovali, sme sa smiali, vždy voľačo vyhral, všade sa strčil. Plával už ako trojročný, brávali ho moji rodičia k moru, potom sme išli my, jeden rok ho aj svokrovci zobrali, dokonca v tábore bol pri mori a komu sa podarí jeden rok ísť 4x k moru. Super-nebol s ním problém. Hovorím moc aktívny, tak, že hlavu má 5x zašívanú, 3 prsty na pravej ruke, to mal dosť zlý úraz-šľachy vonku, bok má zašívaný, lebo nechcel zraziť na bycikli kocúrika tak napálil do hrby kamenov..........
Aj teraz mu stále opakujem, že keď bude sa lepšie učiť a slušne správať bude mať všetko, čo bude chcieť-nevie to pochopiť.

aňa

venusa, drz sa, momentalne sa s nim trapis, on ta trapi,sle urcite to chlapec nerobi umyselne. Mozno by bolo pekne keby ste ho spolu s manzelom vzali na nejaky pekny vylet, kde by ste sa tak nenapadne mohli s nim porozpravat, co ho asi tak trapi a preco sa sprava, tak ako sa sprava. Ja som na ZS mala spoluziaka, chlapca, velmi dobreho ziaka, ako chlapec bol jednym z najlepsiach ziakov na skole. Aj ked v triede sme mali chlapcov co mali 3 zo spravania, ten moj dobry spoluziak sa dlho drzal, odolaval..ale potom prisli rodinne starosti,rodicia sa rozvadzali a chlapec to nejak nezvladol a ako protest zacal rebelovat, fajcit, ucitelov vytacat do nepricetnosti, robil zle spoluziakom, koniec ZS koncil s 3zo spravania, na SS zacal fetovat a teraz je z neho uuuplna troska, ale inteligentny stale je..aj ked neviem kde stratil tu svoju inteligenciu,ked skoncil,tak ako skoncil..

venuša

Aňa, veľmi ti ďakujem za povzbudenie, aj ostatným. Takto inak sa s ním dá porozprávať, niekedy mi povie také veci ako kamoške, ale neznáša ked kričím na neho potom sa zatne, jak včera kvôli matike, najskôr začal rátať, potom som mu povedala, že to má zle, trocha som skríkla, odišiel do izby, že nebude rátať, tak som ho nechala a vedela som,že sa vráti, lebo on je v znamení váh a vždy váha.Potom prišiel a rátal, aj ked mu niečo vyčítam, napr. včera večer, že ide na záchod na poschodie, potom manžel hovorí, že ked chce nech ide kukať telku, nech si oddýchne od učenia, lebo má kukať do blba v izbe(zobrali sme mu telku z izby), môže aj dole, tak idem hore vykrikujem na neho, na záchode sa svietilo, neozýval sa, tak som sa zľakla, že sa mu niečo stalo, otvorím záchod jeho nikde, otvorím izbu, kde bola síce tma, ale okno dokorán, jak som otvorila, cítim cigaretový dym, hovorím mu, nech dýchne na mna, dýchol, samé cigarety ale bude do krvi tvrdiť, že nefajčil, aj keby som ho s cigou prichytila, tak tvrdí, že on nefajčí, pritom vyditeľne z neho páchlo, potom som trocha vybuchla, že najviac neznášam ked klame, nech mi povie akúkoľvek pravdu, znesiem ju, ale klamstvo nie. Aj tak tvrdil, že nefajči, potom sa bal aby som nekričala, aby som to ocovi nehovorila.
Ale fakt nechápem jeho počínanie, on má také vedomosti, čo povedal aj učitel, aj dokonca riaditeľ, ked som minule bola na koberci, že niektoré deti o nich ani nechyrujú, aj ked si písal referáty, učiteľ mu nechcel veriť, že to nemá stiahnuté z internetu. Tak učiteľ povedal, že ho navrhol od pol roka školskému psychologovi, ale aj som mu povedala, že okrem toho to budem aj ja riešiť a navštívim psychologa. Ked som to synovi povedala, že jeho tam nedostanem, a nebude hovoriť nič. Ešte ma napadlo, keď sme ho raz dali do tábora cez jarné prázdniny, kde nechcel ísť, tak na konci som sa pýtala vedúcej, že či neboli s ním problémy, tak mi povedala, že či išiel nasilu, že zo začiatku boli, nevedel sa prispôsobiť, ale potom dobre, že či má súrodenca, že ked nemá aby sme mu ho čo najskôr zaobstarali, lebo budú problémy s jeho správaním, že ona je učiteľka dlho, že vie. Ale potom v tom tábore-policajnom sa zapájal do všetkých aktivít-čo mali pyrotechnikov, protidrogové, o všetkom mi vedel podrobne povedať a nakresliť a to bolo v tej piatej triede. Super kreslí, maľuje, teraz píše písmom jak tie grafity, super, neviem prečo sa neuberá týmto smerom. Ked sme ho dali na výtvarnú do ľudovej školy, povedal, že on také somariny kresliť nebude, jak malé decko.

aňa

Venusa, nerob si starosti o vychovu svojho syna, urcite ho vychovavas dobre, tvoje dieta mozno len rebeluje na ukor svojich vedomosti a schopnosti, mozno ho nieco trapi..mozno...pricin moze byt viac, preco sa deti tak spravaju. Netrap sa, nedaj sa nim ukecat a pekne si najdi dobreho skolskeho psychologa,alebo aj obycajneho psychologa, tam budes musiet ist aj ty, aby si odbornik spravil taku rodinnu anamnezu a potom sa bude bavit s tvojim synom. Psychologovia si vedia s detmi dobre poradit,mozno bude hrat tvoj syn na zaciatku partizana, ale s tym psycholog pocita..Hanbit sa za svoje dieta nemusis,to urcite nie. Drzim tebe aj tvojmu chlapcovi palce

venuša

Ahojte, no ozývam sa až teraz, keď som sa z toho spamätala trocha. Najskôr musím povedať, že zatiaľ je jedináčik, má 15 rokov, už dlho sa odhodlávam na druhé, dúfam,že tento rok sa mi to podarí. Práveže do piatej triedy neboli s ním žiadne problémy, super sa učil, ja som na rodičovských nechápala, že rodičia sa sťažovali koľko sa s deťmi učia, ja som nevedela ani čo sa učia. V piatej alebo štvrtej triede sme sa rozhodovali, či ho dáme na 8 ročné gymnázium, najskôr chcel, potom nie-ktovie možno by tam preliezal s odretými ušami, možno by ho to donútilo sa učiť, neviem. Ale odišiel najlepší žiak z triedy na ten gympel a on sa tešil, že teraz je on najlepší, lebo bol druhý. A zrazu v piatom ročníku na konci mal jednu trojku-to bolo pre nás prekvapenie, ale som si povedala, že to je asi prechod na druhý stupeň, že hádam bude lepšie, ale stále je to horšie. Učiteľ mi povedal, že od poslednej návštevy čo bola v novembri(dala som mu poslednú šanucu-že ked sa nezlepší-ideme psychologovi) sa nie že zlepšil, ale rapídne zhoršil v chovaní, stále vyrušuje, potom nevie o čom je reč, drzí je na učiteľov, hrá sa s mobilom-dnes som ho donútila,aby ho nechal doma-s veľkou nevôľou ho nechal. No a z čoho som dostala šok, že nie 2 z chovania ale 3, a predvolaných rodičov bolo 9, dokonca aj dievčatá majú 2 z chovania. No a ešte ďalší šok-známky, z angliny má zaokrúhlenú 5-čo som skoro skolabovala-ale ked som sa ho pýtala, tak mi povedal, že mu je to jedno a to pritom od septembra chodí na kurz angličtiny-tak nechápaem-či to robí naschvál. Celý víkend som ho nútila počítať matiku, dnes píšu písomku. Dala som ho na doučko z matiky, aby aspon monitor nejako napísal. Ale v piatok som mu tak vyčistila žalúdok. Manžel som sa čudovala, že bol menej rozčúlený jak ja, dokonca sa s ním aj bavil-lebo týždeň sa s ním nebavil kvôli známkam. Ale to je natom zarážajúce, že vedel ako je na tom so známkami, ale minulý týžden som ho na dlhé prehováranie pustila na klzisko, vedel aké bude mať známky, nenapadlo ho sa učiť. Stále sa len motá, aj ked sa ide učiť, tak dvestokrát sa príde napiť, najesť...........Ale som mu povedala, že to ma ešte nepozná aká dokážem byť tvrdá a urobím všetko preto, aby som zistila, kde je chyba alebo prečo to robí......Dokonca učiteľ povedal, že je natoľko inteligentný, že to dokáže zahrať aj na psychologičku. A že on dokonca vedome privádza učiteľku slovenčiny do zúfalstva a robí jej naschvál, tak som sa hanbila, jak pes. Bože ja neviem, ja ho vychovávam, aby bol slušný, nemusí nosiť jednotky, ale už mu hovorím aspon trojky.Neviem čo by som vám ešte napísala, no proste nijako mu to nemôžem vysvetliť, že sa neučí pre mna ale pre seba, aby mu v živote bolo lepšie, aby mal lepšiu prácu a podobne, ved to chápete...........