Ranajkovať ako kráľ..., aky mate názor?

Príspevok v téme: Ranajkovať ako kráľ..., aky mate názor?
ufonik99

Dôsledky bohatých raňajok sa prejavia v budúcnosti nielen zápchou.
Ľudské telo je nastavané tak, aby po jedle nasledovalo vyprázdnenie. Ide o gastrokolický reflex. Čím je zjedeného jedla viac, tým je gastrokolický efekt, čiže nutkanie na stolicu väčší. Práve po raňajkách, ktoré sa odporúčajú byť najväčšie, sa tento efekt prejavuje najviac. Ale kto si po raňajkách nájde čas navštíviť toaletu? Nutkanie a teda tento reflex sa vedome potláča cestou do školy, práce alebo aj na pracovisku , či v škole.
Vyprázdňovanie je veľmi zložitý proces. Zúčastňuje sa na ňom množstvo vôľou ovládaných, ale aj neovládaných svalov v správnom poradí. Opakované odkladanie návštevy toalety preto neostane bez následkov v budúcnosti. Môže ľahko dôjsť k narušeniu spomínanej sekvencie dejov, strate citlivosti a tým k poruche defekačného reflexu. Človek už neodhadne, kedy potrebuje ísť na toaletu a kedy nie.
Výsledok? Tvrdnutie stolice, zápcha, hemeroidy, rakovina hrubého čreva.
Je správne pre všetkých, aj napriek tomuto riziku, raňajkovať ako kráľ?
Nebolo by riešením, pre každého jednotlivo, aby jedol najviac vtedy, kedy si následne nájde dostatok času a kľud na toaletu?

marek1251487

soplik.. tvoje komentáre vypovedajú niečo o tebe a nie o mne. nikde som nenapísal to, čo tvrdíš. normálne klameš. dospelý človek. že sa nehaníš. dole je celá história. tak ešte raz. nič na svete neškodí. ani cukry, ani tuky ani mäso, ani kyanid. všetko je to o dávke a KEDY to zješ. ja jem všetko z toho, čo si napísal, že škodí. modrá obloha to má správne. to čo povedal/a ti potvrdí každý študovaný dietológ. ja osobne jem sacharidy na večeru. pretože vtedy to je najvhodnejšie atď.

môžeme tu diskutovať ako dospelí ľudia. na fabulácie, výsmech a sarkazmus odpovedať nebudem/nemusím.

oblohe ďakujem za príspevok k téme. a k veci..

soplik2020

ModraObloha: Nie, marek nemá pravdu. Napísal potravinový nezmysel typu:
- cukry škodia
- tuky škodia
- mäso škodí
- mlieko škodí
- soľ škodí
- káva škodí
- atď.

ModraObloha

soplik nič v zlom ale marek ma pravdu.. sacharidy je jedina zložka v strave ktorá neni esencialna a dokážeme bez nej žiť.. z 2 dôvodov... telo si ju pomocou glukoneogenézy vie vytvorit z tukov či ked treba - zvyčajne len po nejakej aktivite aby doplnilo glykogén v pečeni a svaloch. A za druhe telo ked maš dobre adaptovaný mechanizmus na tuky vie fungovat na "ketóny" čo je tuková energia .. Taktiež kalorie maju aj určitu kvalitu.. z tukov ma telo daleko viac ako so sacharidov.. čo maš so sacharidov ?? Vysoka hlaidna cukru a tým aj inzulínu ktorá poškodzuje cievy ( kde sa potom usadzuje LDL cholesterol ako zaplata v skratke zápal) ZA par hodín maš hypoglykémiu a potrebuješ znova papat cukor.. a kolotoč sa roztočí a len a len horšie.. čím dalej tým viac ti nestačia dávky cukru ake máš a začneš jest väčšia jedla pripade sladke... z Tukov ma telo rôzne esencialne zložky... omega 3 a 6 z PUFA tukov, Cholesterol zadarmo ( pečen si tak či tak vytvára 75 % cholesterolu nezaleží čo zješ) ktorý sa používa na tvorbu steroidných hormonov (nadobličky atd) si dlhšie nasytená a nestimuluješ zbytočne inzulín. Moja rada je ak chceš mat sacharidy v strave tak len také ktoré maju nízku glykemicku nálož , su v nejakej vhodnej forme (fermentácia, kličenie a čo ja viem čo ešte existuje) a kombinovat s tukmi aby si ešte viac znižila Glykemicku nalož a vydržala byt dlhšie nasýtená.. ja som laik netvrdím že som odborník ale za to všetky tieto veci mam viac menej na sebe odtestované čiže niesom teoretik.

marek1251487

soplik vážne už viac nepíš. alebo vlastne. prečo by ma to malo trápiť? každý dostal jedno telo. nech si s ním robí čo chce. nech aj teba počúva. pohoda. napíš knihu. zaplatí za to len on sám. na tie informácie sa ani nejdem vyjadrovať. ako keď sme sa v škôlke ako deti bavili, ako funguje tank, alebo atómová elektráreň. nemusíš sa o všetkom vyjadrovať. hlavne o tom, o čom nemáš ani len potuchy.

soplik2020

marek1251487: Odkiaľ vieš že máš v žalúdku veľké množstvo kyseliny? Lebo iní nemajú. Energia, aj sacharidy, sú potrebné na činnosť buniek. Bez energie je telo zraniteľnejšie. Žalúdok si oddýchne v noci, niekoľko jedál za deň zvládne. Prejedať sa nemá, radšej viac jedál ale menších. Prejedený človek je unavený ako píšeš. Niekomu stačí jesť 3x za deň, iný potrebuje 5x. S priberaním nemám problém, musím pracovať. Človek bez pohybuje je chorý.

marek1251487

soplik2020 a ako je možné, že sú v tom žalúdku šťavy aj ráno, keď už nemáš v žalúdku niekoľko hodín jedlo? či keď budeš deň držať pôst, večer si ľahneš vyhladovaný, tak ráno nebudeš mať v žalúdku šťavy? ale no tak..

raňajky majú byť pestré. avšak je zbytočné ráno jesť sacharidy. nezasýtia ťa a budeš jesť znova. a zješ tak viac kalórií zbytočne. a budeš znova príjímať kalórie a znova zamestnávať žalúdok. prečo by si to robil? keď môžeš zjesť tuky, kvalitne sa najesť a nechať žalúdok pred obedom si oddýchnuť a pripraviť sa? tebe sa tiež nepáči, keď ti na stôl neustále hádžu jednu robotu za druhou a ešte si tie predošlé neskončil. skončíš tiež unavený a neefektívny.

niečo ako desiata je u správne stravujúceho sa človeka zbytočná. ak sa správne stravuješ, nemáš potrebu desiaty. ja keď zjem ráno tukovú desiatu, tak po obede budem mať na konte menej kalórií ako ty so sacharidmi a desiatou. čiže ty budeš priberať a ja nie. a ešte budeš k tomu aj hladný. ja nie.

keď už na mňa reaguješ, tak maj aspoň správne informácie. zbytočne uberáš ľuďom čas a negatívne ovplyvňuješ názory na stravovanie čítateľom.

soplik2020

marek1251487: Raňajky majú byť pestré ako každé jedlo cez deň. Ak vyhladneš, tak zjedz desiatu. Žalúdok tvorí kyselinu iba ak má v sebe jedlo, vodu a soľ.

bestt3

Ono jesť 15/20 chodov denne a 3 chody denne je výrazný a najmä prudký rozdiel. A tiež je rozdiel jesť jogurt z 1-kilového vedierka ako z malého 20g kelímka.