Dobrý deň, ide o nasledovnú vec. Od narodenia mám hendikep, ktorý síce možno pokladať za vážny ale vo svojej podstate ma obmedzuje len minimalne (DMO). Študujem, robím vodičák, mal som priateľku, mám veľa záujmov...strašne ma ale mrzí postoj mojej rodiny. Rodičia sú v pohode, ale starí rodičia, teta atď... so mnou zachádzajú ako s malým deckom. U starých rodičov si ani nemôžem sám kávu urobiť, aby som sa náhodou neobaril :D A keď im poviem, že napr. robím vodičák, tak na mňa vyvalia oči ako teliatka :D Alebo od rodičov počujem, keď to niekomu povedia, že im najprv vôbec neverili, až keď im ukážu fotku. O ďalších veciach ani nehovorím...Čo ale chcem povedať je, že zisťujem, že sa kvôli tomu pri nich necítim dobre a uvažujem o tom, že sa od nich časom odstrihnem. Viac podpory dostávam od priateľov ako od nich a až sa zahanbím, keď si uvedomím, že sa pri nich cítim oveľa lepšie, než s vlastnou rodinou. Iste, ľudia sa boja toho, čomu nerozumejú, ale veď od rodiny mám cítiť istotu, nie?
Podceňovanie od členov rodiny
Irina, ďakujem, tvoje slová mi veľmi dobre padli :). Máš pravdu, ja rozumiem, že sa o mňa boja, len ma dosť mrzí to podceňovanie, ktoré z ich strany jednoducho je cítiť. Aj napriek tomu, že za tých 20 rokov svojho života som im toho už musel dokázať veľa...je to škoda, mám ich veľmi rád a veľmi by som chcel, aby aj oni boli na mňa hrdý.
Ahoj Pamk, v prvom rade by som rada vyslovila svoj úprimný obdiv v tom, že napriek tomu že si hendikepovaný, žiješ si život podľa svojho, čo nedokáže ani mnoho zdravých ľudí. Že si nezatrpkol, nefňukáš, neľutuješ sa, nenecháš sa obmedzovať a bojuješ s tým ako chlap :)))