Dobrý deň, som žiačka 9. ročníka a od septembra nastupujem na strednú pedagogickú školu. Po nej by som chcela študovať učiteľstvo aj na vysokej škole a myslím, že by ma to aj bavilo. Lenže mám problém.. asi sa budem pred žiakmi hanbiť. Pretože keď idem v škole odpovedať niekedy mám trému a zakokcem sa ale záleží aj od učiteľky pri niektorých nemám vôbec trému ale pri niektorých dosť. A bojím sa že to tak bude aj na vysokej pretože viem, že sa už potom chodí aj do škôl učiť a tak a ja neviem, či to zvládnem :( Počula som už veľa učiteliek hovoriť, že na začiatku to mali tiež ťažké, že sa sami seba pýtali "Pre Boha, čo ja s toľkými žiakmi budem robiť?" Myslíte, že to na strednej prejde? Lebo tam tiež máme prax od 1. ročníka do škôlky a v treťom ročníku už aj do školy ako vychovávateľka. Myslíte, že si zvyknem? Neviem, či som na to učiteľstvo stvorená ale jedno viem iste chcem to robiť! Dúfam, že to zo mňa opadne a zmení sa to, lebo ak nie, neviem si samú seba predstaviť niečo iné robiť. Ďakujem za každú vašu radu :)
Chcem byť učiteľkou, ale pred žiakmi by som mala asi trému
Učiteľka s praxou ďakujem za pekné slová a povzbudenia :) No áno viem čo chcem a neviem si samú seba predstaviť v takej situácii ako napr. moja spolužiačka, ide na strednú hotelovú školu ale keď som sa jej spýtala čo vlastne bude, alebo čo chce v živote robiť tak mi odpovedala jednoduché "neviem" :/ a to je potom čo za život keď nevie niekto za čím ide... A ak sa vás smiem spýtať Učiteľka s praxou, aký predmet učíte? Pretože ja už jeden predmet asi viem, čo by som chcela učiť ale druhý nie, viem že nemusí byť len kombinovaný odbor, že sa dá aj tak, že iba 1 predmet ale ja by som chcela dva ale neviem aký ten druhý, ale možno sa ešte rozhodnem na strednej, čo ma bude baviť a možno zmením aj ten prvý :)
kazda ucitelka si raz v zivote myslela ze bude mat pred ziakmi tremu tym som si istas :)