Low Carb strava

Zajinko

Ja si low carb stravu pochvaľujem i ked som išiel až do tej KETO fázy čo je maximálne 30g sacharidov denne. Za rok si to dám možno 2x 3 týždne. A jedine zdravotné problémy som mal na začiatku kým si telo zvykne na branie energie z tukov tak je oslabenejší a náchylnejší na choroby. Ale výsledok potom stojí za to.

marek1251487

malala: co konkretne myslis tym: "to posledne, co si pisal"

ovsenne vlocky su v pohode. len si treba uvedomit ze kym ich travis, nechudnes. a vlocky sa travia aj 6-7 hodin. cize su vyborne ako zdroj energie, ak ides niekam von alebo nebudes dlhsie jest. cize urcite nie na veceru. inac kedykolvek. ALE. ak mas tukovu stravu, tak si nimi mozes rozhadzat hlad. pretoze to je sacharid. komplexny. takze sa moze stat, ze ak to prepisknes, tak pri tukovej strave nebudes pocitovat prazdny zaludok, ale hlad. a to uz je problem :) ak ho dokazes kontrolovat, tak si pokojne vlocky na ranjky, alebo pocas dna daj. urcite vsak nie na veceru. zrejme nezaspis, alebo budes mat plytky, nekvalitny spanok.

ja sa netvarim ako vyzivovy poradca. len pisem to, co mam na sebe vyskusane. cvicim 3-4 do tyzdna a na marodke som bol ani neviem kedy. mam 80 kg, sportovu postavu pri 178cm. 39 rokov a vsetky vlasy :) to len aby bolo jasne, ze tymto stravovanim nijak netrpim.. lebo mas takych mudrlantov - to nejedz, tamto nejedz a ledva to dycha :) ja sa potrebujem sustredit na dolezitejsie aspekty zivota..

ale vzdy zdoraznujem.. kazde telo je ine a treba ho pocuvat. ak je od niecoho tazko, nechuti, ide to nasilu, PRESTAT! najst si tu svoju prijemnu cestu ako sa oslobodit od jedla. jedlo je benzin. energia. nie zmysel zivota. preto som aj presiel na tuto stravu, lebo mi prislo dost primitivne nechat sa komandovat zradlom :)

marek1251487

Strava konkrétne:

Na raňajky jesť prevažne tuky a bielkoviny. Minimum sacharidov.
Vhodné potraviny: ryby, rybie konzervy, vajcia, mäso, salámy, šunky, avokádo, zelenina, slanina, olivy, bryndza.
Nevhodné potraviny: Ovsenné vločky, ovocie, pečivo, džemy, med.

Na obed jesť prevažne bielkoviny a tuky. Minimum sacharidov. 150-200 gramov mäsa a hlad “dojesť zeleninou”.
Vhodné potraviny: Akékoľvek mäso okrem ryby (malo zasýti), zelenina, bryndza, niva, slanina, maslo, avokádo. Kto potrebuje prílohu, odporúčam bielkovinové rezance z K@ uflandu. 4 druhy.
Nevhodné potraviny: To isté čo na raňajky.

Na večeru jesť prevažne sacharidy. Max. 100 gramov v hotovom stave. Nad 100 gr sa môže narušiť tuková podstata stravovania. Minimum tukov, bielkoviny sú v poriadku. Prečo pri tukovej strave AJ sacharidy? Len sacharidy vám stihnú vytráviť, kým pôjdete spať. Je to vhodná energia na večer. Je potrebne dodržiavať pestrú stravu. Len tak nebudete hladní a nebudete mať nutkanie "niečo si dať".
Vhodné potraviny: Cestoviny, ryža, pečivo, zemiaky, zelenina, ovocie, ryby.
Nevhodné potraviny: To čo na raňajky.

Stačí jesť trikrát denne. Ani len banán medzi jedlami. to je VEĽMI dôležité!!. Kvôli vyprázdneniu žalúdka úplne do prádzna. Aby sa mohol kvalitne pripraviť na ďalší príjem stravy. Ani vy nemáte radi, keď máte robotu a šéf Vám naloží ďalšiu. Jedzte také porcie, aby ste sa zasýtili.Samozrejme nepreháňať. Pocit hladu/prázdneho žalúdku pred obedom a pred večerou je priam žiadúci. Počas dňa by ste MALI cítiť prádzny žalúdok! Len ten aktivuje všetky zdravé procesy v tele a signalizuje, že je tráviaci systém pripravený. Ak máte v strave viac tukov, ako sacharidov, tak nebudete cítiť hlad, ale prázdny žalúdok. a to je podstatný rozdiel. A takto sa žalúdok aj postupne stiahne na optimálnu veľkosť a nebudete potrebovať toľko jesť.

HLAVNE ŽIADNE DIÉTY! Diéta je logický nezmysel. Pretože trvá od-do. A čo máme konzumovať pred a po? ? To, čím sa znova dostaneme k diéte? Pamätajte: diétami oslabujete organizmus a vytvárate si závažné zdravotné problémy na dôchodok.

swistica

Neviem podla nicku, ci si muz alebo zena, ale ak zena skus videa od Barusminky. Vyber si tie, ktore su o jedle. Da sa u nej pekne inspirovat a zostavit jedalnicek.

finallydone

ahoj swistica, prosím napíš tvoj denný jedálniček, chcem sa inšpirovať, lebo aj chcem chudnúť a prejsť na takúto stravu, len neviem ako na to, čo mám vlastne jesť. Ďakujem :-)

swistica

Ja sa asi polroka stravujem tak, ze som znizila mnozstvo sacharidov. Nenazvala by som to dietou, skor stravovanim s prvkami low carb. Je to super, jem vlastne jedla,ktore mi chutia, nie som hladna, chudnem. Akurat ak sa clovek chce najest v restike, tak ma sakra problem.

ModraObloha

Ja som na lowcarb/ketogenickej strave (viac keto) za den mam v priemere tak 60-70g sacharidov.. ale hlavne idem keto.. Na začiatok je to trošku naročné prejsť na tu stravu, zaleží ako si sa stravoval doteraz.. ak si sa stravoval kvalitne.. že si si vedel dat aj slaninu.. nejake mastne kvalitne jedla (tuky) pomalšie sacharidy (nízky glykemický index, ale hlavne glykemická nálož) tak nebudeš mat moc problémy prejst na tu stravu a vpodstate zameníš pár vecí a si v tom.. ak ale si sa stravoval aj 500+ gramov sacharidov (vo veľa prípadoch je to viac) Tak ti chvílku bude trvať zvyknuť si na to, zabehnúť sa.. spraviť z toho dennu súčasť.. Ak ti mám poradiť tak ak máš pevnu vôlu chod do toho aj hned a nie postupne, možno zo začiatku budeš citit nejake zmeny ale po chvilke si zvykneš. Rýchle a rafinované sacharidy nahraď kvalitnými ako zelenina, prípade iné veci, hlavne nech to je čo najprirodnejšia forma, kludne aj zemiaky a ryžu ale tam si sleduj množstvo a Glyk. nálož.. aby si zbytočne nezvyšoval krvný cukor.. Skús fermentované potraviny, klíčiť si nejake veci, viac strukoviny a tak.. proste vyhýbaj sa pšenici.. lepku a celkovo týmto srágorám ako nejake koláče (možu byt aj kvalitné ale myslím to všeobecne) nejake buchty atď.. pridaj kvalitné tuky (hlavne take kde neni vela omega 6, čiže menej rastlinných) a samozrejme bielkoviny tak ako si zvyknutý.. do tých 1,5gramu na kilo aktivnej telesnej váhy (váha bez tuku) Ak by si chcel ist na keto a niesi zvyknutý tak počítaj s tým že nastanú určite zdravotné "komplikácie" do doby než si telo zvykne na metabolizmus tukov, ale ked si zvykneš a zabehneš sa v tom čo a ako zvykneš na stravu.. tak nemáš problém.. dokonca aj ked si hladný si v pohode :D ja to tak mám.. občas nejem celý den len si dam do kávy kokosový olej a najem sa až večer a nejaký nedostatok cukru atď nepocitujem, občas kus hlad ale není to ten pažravý hlad pri ktorom sa cítiš že umieraš.. proste taký prirodzený hlad, potom ti aj viac chutí.. celkovo sa cítim viac slobodný čo sa týka jedla.. pretože sa nemusím báť že potrebujem každe 3 hodiny dávku inak "neprežijem" to je pre mna skutočne vyhodné.. je to oslobodzujúce.. Skúšal som napríklad aj frutarianstvo a tam mi vadilo že som neustále musel byť "pri jedle" nepohybovať sa daleko inak "umrem" toto je presný opak.. ale samozrejme zo začiatku chce trochu pevnej vôly.. Ked som začínal tak som si hovoril že sa časom vrátim k tej strave - halušky, pizza atď.. ale teraz si tak hovorím že asi sa nevrátim :D maximálne si spravím 1-2 cheat day kde sa prejem týchto hovadiniek a potom zase na par mesiacov na tuto stravu..