Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Kde tankovať kvalitný benzín?

Príspevok v téme: Kde tankovať kvalitný benzín?
motorista3

Dobrý deň!
Chcem sa spýtať, kde mám tankovať, ak chcem kvalitný benzín. Teda ide o to: kúpil som 5 ročne auto po známom. Známi zväčša tankoval na čerpačkách ako Tesco, teda si myslím, že nie moc kvalitných. Má ešte význam do auta tankovať kvalitnejšie? Teda chcem aby sa motor precisti (to garantuje napr Shell) a aby mal lepší výkon.

Majú nejaký význam aj prémiové paliva, napr. Shell v-power Nitro+?

Ktorá z cerpačiek je teda najkvalitnejšia: OMV, Slovnaft, Shell, Tanker, prípadne nejaká iná?

Ďakujem za názor každého.

Defcon

Mechanik vie o com hovori, uz tahal na spagatiku za sebou aj bmw, audi aj skodu. A vlastnil pumpu omw aj shell aj bp, a teraz vraj vyslo lego s pumpou slovnaft , tak aj tu bude mat, ak mu ju mama kupi

GOiNG

mechanik
garážnik.
Nápíš niečo praktické z vlastnej skúsenosti ako sme písali, nech sa podúčíme aj my. Keď som jazdil dvesto áut asi niečo viem.

GOING

motorista3
áno. Mám to vyskúšané Shell V-Power 95. Výkonu, spotrebe, točivému momentu pomôže. Hlavne v meste motor s týmto palivom netreba tak točiť.

GOING

Defcon
jaj, omyl, má tam castrol 5W-40 ale aj tak pôjde čo sa týka olejovej náplne a paliva v takom istom režime ako u predošlého majiteľa.
Teda rovnaké usadeniny.
Tak že olej na zastavenie tvorby usadenín stačiť nebude.

motorista3

GOING
Rozumiem. Ale, keby som teraz začal tankovať Shell v-power, tak by mi to malo pomôcť na spotrebe a výkone či nie?

GOING

motorista3
všetko čo píšeš ano, oplatí ak ti nevadí cena a palivo porieši.
Ale...
Mal som VW BORA 1,6l 75kW/102PS na ktorej som pri Zamarovciach pridrel motor.
Náhradný použitý motor som zohnal z Octavie 2. Nalievaci hrdlo na motorový olej mal tento motor červený. Evidentne doň tankovali niečo podobné ako do tvojho 5-ročáku. Po výmene motora som tankoval stále Shell 95 V-Power a po vyčistení motora začali vznikať po najazdení 30.000km vôle. Olej bol používaný Castrol 5W-40 Magnatec. Preto neodporúčam do starších motorov zmeniť palivo so zvýšenou čistiacou schopnosťou a tankovať ho iba sporadicky ako niekto písal.
Na vymedzenie vôle som musel potom použiť Castrol 10W-60 SUPERCAR pre Bugatti Veyr..,BMW M5 , F50. . Motor ide ako po masle, počuť iba remenice a alternátor. Je zohojený.

Defcon
ten Castrol 10W-40 bude polosyntetika lebo v tomto viskóznom rozsahu sa plnosyntetika navyrábala ani nevyrába. Myslím si, že pri nálednom používaní paliva ako doteraz a pri používanom oleji, to na zabránenie tvorby nových usadenín stačiť nebude.

motorista3

GOING - to si myslel tak, že keď už tam mám usadeniny,tak sa mi neoplatí tankovať kvalitný benzín? Ani z hľadiska spotreby, vyššieho výkonu a celkovo lepšieho chodu motora? Myslíš, že mi to už nepomôže?

GOING

Shell V-Power Nitro + som tankoval do VW Polo 1,4 16V 100PS.
Motor išiel dobre v celom rozsahu pracovných otáčok s citelne vyšším točivým momentom ale pri otáčkach bližiacich sa k max. mal motor vysokú hlučnosť a virácie sa prenášali nepríjemne na volant ako na motorke KTM bez rukavíc.

Shell V-Power 95 používam, jazdím mesto a oceňujem hlavne nízku spotrebu, hladký chod a vyšší točivý moment pri cca.1/3 otáčkach okolo ktorých zhruba jazdím mesto.

Dlhodobé používanie benzínu napr. Shel V-Power 95 po dlhodobom tankovaní na tebou uvedenej sieti čerpacích staníc neodporúčam. Na rotačných a posuvných častiach je už usadený karbon a jeho vyčistenie by už nebolo vhodné. Zabrániť jeho ďalšiemu usadzovaniu počas prevádzky by bolo vhodné občasným použitím spomínaného benzínu.