Neutrál alebo nechať zaradenú rýchlosť?

Príspevok v téme: Neutrál alebo nechať zaradenú rýchlosť?
driver_444444

Zdravím všetkých. Chcel by som poznať Váš názor z hľadiska spotreby. Viem, že menšia spotreba je pri zaradenej rýchlosti, ale keď idem po dedine, ktorá je mierne z kopca, tak ma tá zaradená rýchlosť brzdí a musím stále pridávať trochu plynu. Skúšal som to na neutrály a prešiel som skoro celú dedinu tak. Nie je lepšie teda pri miernych kopcoch dávať neutrál? Ide mi len o to, aby som jazdil maximálne úsporne. Ďakujem všetkým za cenné rady.

GOING

driver_444444
sú aj lepší odborníci a fóra na tvoju tému.
Nepoznám nič horšie ako sa z lekármi baviť o autách a tech. záležitostiach alebo o dynamike jazdy / dynamických charakteristikách už ani nehovorím.

Spomínam keď som pracoval s autami a pýtali sa ma či kúpiť MB E alebo BMW 5? (osobne som jazdil asi 200 modelov vozidiel)

Defcon

V autoškole sa ma pýtal chlapík že prečo stlačím spojku a brzdím brzdou ked nemusím...stačí pustitť plyn a brzdí to motor...že vraj počkajte v zime, môže sa to vypomstiť....
Toto je citat tvojho postu, prelozil som si ho nasledovne :
Instruktor : preco stlacite spojku a brzdíte brzdou, ked nemusite. Staci pustit plyn a brzdi to motor.
Faith : pockajte v zime , moze sa to vypomstit.
Uzavrime tuto debatu, trochu sme sa nepochopili evidentne. -) mier.

Faith Healer

Príspevky od tohto používateľa boli zablokované, na základe opakovaného porušovania pravidiel diskusie.

Defcon

Faith, evidentne nevies co pises. Svoju odpoved som myslel tak, ze je lepsie dobrzdit motorom pred znackou, ale ked vidim za sebou dalsie vozidla, tak beriem na na nich ohlad a brzdim brzdami pri znacke, samozrejme nie agresivne.... a v obci mozes ist 50, nie 60....policajti toleruju 3 km/hod, co je povolena miera tolerancie vychadzajuca z tolerancie tachometra a radaru.
Nabuduce rozmyslaj.

Defcon

Faith, no daj, ze preco je v zime lepsie vymackavat spojku a brzdit brzdami a nie dobrzdit zaradenou rychlostou. Mam najazdene tolko, ze take numero kilometrov ani napisat neviem, ale ziadny dovod zvyseneho opotrebovania spojky a brzd oproti dobrzdeniu motorom nevidim. Ked dobrzdujes na vysoky prevodovy stupen, tak brzdenie motorom je slabe na smyk co i len na lade a v zatacke na lade samozrejme uz mam davno dobrzdene.
Toto je uplne zbytocna tema, kedze sa tu jedna o polemiku v radoch 0.01 l / 100km.
Bud je sofer predvidavy a rozumny, alebo je tzv surovy sofer, a tomu nepomoze nic.

Faith Healer

Príspevky od tohto používateľa boli zablokované, na základe opakovaného porušovania pravidiel diskusie.

Faith Healer

Príspevky od tohto používateľa boli zablokované, na základe opakovaného porušovania pravidiel diskusie.

Faith Healer

Príspevky od tohto používateľa boli zablokované, na základe opakovaného porušovania pravidiel diskusie.

Vodicko

Memci robili na to vyskum a vyslo, ze auto v neutrali zere menej, pretoze pri xaradenej rychlosti auto sice vypne privod paliva, ale zaroven brzdi. Niektore automobilky uz zacali robit to, ze ked mas automaticku prevodovku a pustis plynovy pedal, tal sa auto hodi do neutralu. Ja si vzdy uvazim, ze ci chcem, aby auto spomalovalo alebo vyuzilo dojazd. Mam SUV s motorom 2 litre 140 koni, auto vazi 1,8 tony a dokazem jazdit za 4,9 l/100 km nafty.

hreko

asi to bude aj o tom, kto je ako zvyknutý. nie je to ani taká spotreba, ktorá by ti mohla robiť vrásky na čele