Neutrál alebo nechať zaradenú rýchlosť?

Príspevok v téme: Neutrál alebo nechať zaradenú rýchlosť?
driver_444444

Zdravím všetkých. Chcel by som poznať Váš názor z hľadiska spotreby. Viem, že menšia spotreba je pri zaradenej rýchlosti, ale keď idem po dedine, ktorá je mierne z kopca, tak ma tá zaradená rýchlosť brzdí a musím stále pridávať trochu plynu. Skúšal som to na neutrály a prešiel som skoro celú dedinu tak. Nie je lepšie teda pri miernych kopcoch dávať neutrál? Ide mi len o to, aby som jazdil maximálne úsporne. Ďakujem všetkým za cenné rady.

GOING

driver_444444
sú aj lepší odborníci a fóra na tvoju tému.
Nepoznám nič horšie ako sa z lekármi baviť o autách a tech. záležitostiach alebo o dynamike jazdy / dynamických charakteristikách už ani nehovorím.

Spomínam keď som pracoval s autami a pýtali sa ma či kúpiť MB E alebo BMW 5? (osobne som jazdil asi 200 modelov vozidiel)

Defcon

V autoškole sa ma pýtal chlapík že prečo stlačím spojku a brzdím brzdou ked nemusím...stačí pustitť plyn a brzdí to motor...že vraj počkajte v zime, môže sa to vypomstiť....
Toto je citat tvojho postu, prelozil som si ho nasledovne :
Instruktor : preco stlacite spojku a brzdíte brzdou, ked nemusite. Staci pustit plyn a brzdi to motor.
Faith : pockajte v zime , moze sa to vypomstit.
Uzavrime tuto debatu, trochu sme sa nepochopili evidentne. -) mier.

Faith Healer

Defcon nevieš čítať?...s tým brzdením cez zimu som predsa napísal, že v autoškole sa ma pýtal prečo nebrzdím motorom najprv...že v zime sa mi to môže vypomstiť....samozrejme že odvtedy to tak robím
len nevieš čítať lebo ja to netvrdím a brzdou iba "zabrzdím....do nuly", všade kde sa dá tak brzdím motorom a podraďujem

Defcon

Faith, evidentne nevies co pises. Svoju odpoved som myslel tak, ze je lepsie dobrzdit motorom pred znackou, ale ked vidim za sebou dalsie vozidla, tak beriem na na nich ohlad a brzdim brzdami pri znacke, samozrejme nie agresivne.... a v obci mozes ist 50, nie 60....policajti toleruju 3 km/hod, co je povolena miera tolerancie vychadzajuca z tolerancie tachometra a radaru.
Nabuduce rozmyslaj.

Defcon

Faith, no daj, ze preco je v zime lepsie vymackavat spojku a brzdit brzdami a nie dobrzdit zaradenou rychlostou. Mam najazdene tolko, ze take numero kilometrov ani napisat neviem, ale ziadny dovod zvyseneho opotrebovania spojky a brzd oproti dobrzdeniu motorom nevidim. Ked dobrzdujes na vysoky prevodovy stupen, tak brzdenie motorom je slabe na smyk co i len na lade a v zatacke na lade samozrejme uz mam davno dobrzdene.
Toto je uplne zbytocna tema, kedze sa tu jedna o polemiku v radoch 0.01 l / 100km.
Bud je sofer predvidavy a rozumny, alebo je tzv surovy sofer, a tomu nepomoze nic.

Faith Healer

Defcon a toto je zase čo za odpoved??? :
A rovnako je dolezite odhadnut aby si pred znackou nemusel pribrzdit auto, ale zas ak si ohladuplny vodic, tak by si nemal zbytocne brzdit vodicov za sebou.....

za značkou nech ide každý pekne 50 max. 60 km/hod a nie že ty ak zabrzdíš aby si niekoho obmedzoval či spomaľoval...doriti za značkou je povolená 50-ka nie 70-80-ka a tá Tvoja odpoved je čistá somarina....kopa debi lov ma predbehne v obci a idú 70 a viac...bodaj by ich trikrát namerali poliši...somárov a pokuta by mala byť rovno 100€!!

Faith Healer

Vodicko a Ty aj vieš čo si napísal??? si o tom aspoň trochu porozmýšľal???

pretoze pri xaradenej rychlosti auto sice vypne privod paliva, ale zaroven brzdi.

Kua však o to ide nie??? si nečítal čo napísal??
V autoškole sa ma pýtal chlapík že prečo stlačím spojku a brzdím brzdou ked nemusím...stačí pustitť plyn a brzdí to motor...že vraj počkajte v zime, môže sa to vypomstiť....
koľkokrát ma pred dedinou predbehne de bil ktorý ma na značke obce predbehne 90-kou a potom vidím že brzdí ešte 200metrov...ako somár...:-)
stačí z 90-ky asi 150m pred značkou dať nohu dole z plynu a v pohode ma motor dobrzdí na 60-ku na značke...bez kvapky paliva som zabrzdil na povolenú rýchlosť v obci
KUA ale čo takáto téma robí na Zdravie.sk???????

Faith Healer

samozrejme že zaradená rýchlosť...všetci čo tu píšu nejako neutrálne sa asi nepozerajú na aktuálnu spotrebu...do určitej rýchlosti sa nevstrekuje nič....ukazuje 0.0l / to je to brzdenie motorom...úplne normála a bezpečná vec/... potom v nejakých menších otáčkach tam už niečo púšťa asi aby motor úplne nazhasol /to by mohlo mať negatívny vplyv na posilovač riadenia/...treba podradiť...
a tí čo majú automat tak nech to nechajú naň...lebo to asi moc neovplyvnia

Vodicko

Memci robili na to vyskum a vyslo, ze auto v neutrali zere menej, pretoze pri xaradenej rychlosti auto sice vypne privod paliva, ale zaroven brzdi. Niektore automobilky uz zacali robit to, ze ked mas automaticku prevodovku a pustis plynovy pedal, tal sa auto hodi do neutralu. Ja si vzdy uvazim, ze ci chcem, aby auto spomalovalo alebo vyuzilo dojazd. Mam SUV s motorom 2 litre 140 koni, auto vazi 1,8 tony a dokazem jazdit za 4,9 l/100 km nafty.

hreko

asi to bude aj o tom, kto je ako zvyknutý. nie je to ani taká spotreba, ktorá by ti mohla robiť vrásky na čele