Vysoká škola

Príspevok v téme: Vysoká škola
SomSkolacka

Dobrý večer.
Študujem na učilišti (odbor cukrár), chodím do posledného 3. ročníka. Chcem sa spýtať, či sa z takého bezvýznamného odboru dá študovať niekde na vysokej ? Keď nie presne cukrárčina, môže byť niečo iné. A či musím chodiť ešte 2 roky na nadstavbu aby som mala maturitu alebo môžem ísť po 3. ročníku ?

Viem, že to tam bude s učením ťažké, zvlášť, keď na to nie som zvyknutá (však učilište :D), ale skúsiť môžem.

ides

Da sa ist z ucnovky na VS, ale neda sa to po tretom rocniku. Musis si urobit este dalsie dva roky, aby si mala maturitu a potom uz mozes.

tekvica05

Samozrejme ze mozes ist na VS, ale budes potrebovat maturitu cize asi nadstavbove studium a budes sa musiet pripravit na prijimacie skusky a doucit sa pripadne predmety ktore nemas na ucilisti. Cize vyber si nieco kde existuje aspon nejaky prienik medzi tym co ta zaujima, tym ake mas predmety teraz v skole a tym co vies/na co mas. A ak chces naozaj ist na VS tak sa urcite nenechaj odradit hlupymi recami. Prinajhorsom to nespravis a zistis ze remeslo je aj tak krajsie nez sa sprtat teorie za knihami a aspon sa vo svojom zivote lepsie zorientujes co chces a co nechces.

bagramian

Ahoj, maturitu samozrejme budes potrebovat, takze ano, nadstavba. A nevsimaj si nazory niektorych ludi. Kazdy ma pravo na vsetko, co si vysniva a aj ked to nevyjde, aspon na ten pokus. Mozno to bude s tvojou skolou tazsie, tam asi moc dobre nepripravia na VS, ale stale je tu moznost doucovania, samostudia atd. A je aj pravda, co ti pisali. Aj cukrarcina je pekne remeslo a sikovny cukrar/cukrarka sa mozno lepsie uzivia ako "vzdelanci" ... poznam nejedneho bohateho cukrara ;-)

tvrdarealita1

Keby ides pracovat ako cukrarka do Rakuska alebo niektoreho zo statov EU budes sa mat ovela lepsie ako nasi chudaci vysokoskolaci co zarabaju po 5 vystudovanych rokoch 500 eur :) Vykasli sa na cele toto ubohe Slovensko a namier si to do zahranicia :) studovat tu je strata casu...