Ako poraziť záchvatové prejedanie?

Príspevok v téme: Ako poraziť záchvatové prejedanie?
advance

Bojujem s tým dlho a neviem prestať. Každé ráno sa zobúdzam s pocitom, že dnes to dám, vydržím to a neprejem sa. Nikdy to nevydržím a prejem sa. Každý deň začínam s novou "diétou" - paleo, whole30, alebo jesť čo najmenej, aj tak to nikdy nevydržím, jeden extrém strieda druhý stále sa pokúšam o nízko sacharidovú stravu, lebo pri nej som zažila ten pocit, keď som mala veľa energie, nebola som unavená, stačilo mi spať 6 hodín, nezažívala som hypoglykemické stavy no zrazu som v začarovanom kruhu prejedania..ako z toho výjsť?

Lola225

Ahoj. Na tvojom mieste by som vyhľadala odbornú pomoc. Záchvatovité prejedanie je porucha príjmu potravy ako každá iná, máš rôzne problémy ktoré zajedáš jedlom a ani si to nemusíš uvedomovať. Kvalitný psychológ ti pomôže a nasmeruje ťa na správnu cestu. Inak ako prevencia proti záchvatom prejedania je dobré aj nejesť pri chladničke a nenakupovať veľké množstvo potravín. Držím palce.

A posteriori

Poznám tie pocity veľmi dôverne. Bojovala som 30 rokov, stále odznova, ako na kolotoči. Pred novým rokom som si kúpila dve knihy, od dr. Bukovského Plán B a od Dahlkeho Máte problémy s váhou. Spomeniem veľmi jednoducho a laicky to podstatné, čo som z nich vyrozumela.
1. Že nie je dôležitá ručička na váhe, ale zdravé jedlo.
2. Že nedostatok živín v jedle nám tak zmení chémiu v tele, že akákoľvek naša vôľa je bezmocná.
3. Že si máme dávať laťku približne tak vysoko, ako sme odhodlaní robiť to celý život, nie pár dní.
Začala som teda "celoživotne" a jednoducho. Z váhy som vybrala baterku a odložila ju do komory. Nezaujímalo ma BMX, nesledovala som žiadne kalórie, nevážila, nemerala som žiadne porcie, nezameriavala sa na bielkoviny, sacharidy, na nič. Veľmi jednoducho.
Raňajky: ovocie a príloha. Obed: miska zeleniny a príloha. Večera: miska zeleniny a príloha.
Prílohu mávam ráno sladkú, na obed a večeru väčšinou slanú. Jedla som v prílohe to, na čo som mala najviac chuť. Nič som si neodopierala, pretože odopieranie sa mi často v živote vymstí. Ale je pravda, že s tou miskou ovocia alebo zeleniny je automaticky tej prílohy menej. A snažila som sa do raňajok pridať semienka a orechy a keď si robím palacinky alebo koláč, tak pol na pol s celozrnou múkou. V slanej prílohe podobne chlieb pečiem pol na pol s celozrnou múkou, pirohy, lokše, halušky s celozrnou múkou, uprednostňujem celozrnú ryžu, krúpy, strukoviny, ale iba prirodzene, s prihliadnutím na to, na čo mám chuť.
Prvé tri mesiace nového roku som iba tak pendlovala. Niektoré dni lepšie, iné horšie, ale pokračovala som vytrvalo ďalej. Teda, aj keď som sa večer prejedla, nemala som za trest na druhý deň hladovku, ale som pekne začínala znovu ráno ovocím a dobrými vločkami s orechami, alebo ovocím, bielou kávou a makovníkom. A ďalej obed zelenina a príloha. Zo začiatku som mala silný pocit, že ešte priberám. Ale bol to iba strach a pocit. Nebola to pravda.
Niekedy po 10 týždňoch som si uvedomila, že už nejem po večeri. Že nejedávam medzi jedlami, že nemám takú silnú potrebu sladkostí a že som "odpuchla". Na rukách, nohách a bruchu sa mi začali pekne rysovať svaly. Zdalo sa mi, že mám jemnejšiu tvár a celé telo, že mám pekný driek. Aj som sa vtedy zmerala a mala som asi o 5 cm menej v pase ako obyčajne. Tak ma potešil ten driek, že som odvtedy začala pravidelne ráno cvičiť /dovtedy som pre únavu, nedôveru v seba a depresiu vôbec necvičila/.
Cítim, že som sa zostabilizovala. Že na svoje emocionálne a hormonálne výkyvy reagujem oveľa vyrovnanejšie a pokojnejšie. Že nelietam "5 kg dole, 5 kg hore", že nestriedam prejedanie s hladovkou ani zúfalstvo s uspokojením pri pohľade na váhu.
A začala som si dôverovať. Teraz môžem pokojne postupne skvalitňovať svoje prílohy. Som vďačná dr. Bukovskému za jeho nadhľad, za oslobodenie, za jednoduchosť.
Veľmi všetkým prajem, aby uverili, že z toho začarovaného kruhu sa vystúpiť dá. A to veľmi jednoducho, trpezlivo, pomaly a pokojne. Možno to nie sú tie wau výsledky o 3 dni, ale je to úplne iný level, úplne o niečom inom. Za podstatné ešte považujem, že ma to na čas neodvádza nejakým náročným režimom od prítomnosti /napr. keď sa počítajú kalórie, alebo je nejaký zložitý cvičebný režim/, ale že som tak pekne v realite a pri zemi. Že neznásilňujem svoje chute ani pocity. Že pokorne čakám čo sa bude diať ďalej, verím a prijímam to. Niekedy som zďaleka obchádzala ľudí a skrývala sa. Dnes sa vyrovnám a idem ľahko.
Verím, že som podstatu opísala, ale ak by niekto chcel, môže mi napísať na tabutemydorotka@gmail.com, rada ho podporím. Prajem všetkým uzdravenie....

prejedamsastale

ahojte prosim je ti niekto kto sa prestal prejedat*?potrebujem pomoc kazddu zlu situaciu riesim tym ze vecer vyjem po praci celu chladnicku... co pomohlo vam ?dakujem

divocina1

ja mam toto iste... je to psychickeho povodu mas problemy v zivote ktore nevies vyriesit a tak ich zajedas... :-(

XX1999

Hodně lidí si to neuvědomuje, ale záchvatové přejídání (anglicky "binge eating disorder"), je něco jako anorexie, ale naopak. Taková bulimie bez zvracení (to se samozřejmě může také změnit). Většinou se jedná spíše o psychický problém a nejvíce pomůže psycholog.

Akcia-Reakcia

ked som zaujaty niakou pracou tak nepotrebujem vôbec jest. potom praca skonci a zacne pracovat moj zaludok (a proti mojej vôli). takze chapem ta. bo zaludok je velky pan aj ked je iba jeden taky mozno calkom obycajny...

nnnuuu

Mala by si zamestnať vlastnú myseľ niečim iným ako len diétami, ale nemyslím tým to, že si zoberieš knihu a budeš si čítať a relaxovať, to isto nie! Kúp si knihu pre samoukov trebárs angličtiny a pekne to začni drillovať. Nie je podstatné, že sa ti to možno nezíde, podstatné je zamestnať myseľ. Možno sa mýlim, ale skúsiť to môžeš.

Textová Inzercia

Kniha Uzemneni
VIDEJKO ako sa ZBAVIŤ VÍROV a BAKTÉRIÍ

MUDr. Andrea Steinerová - frekvenčná terapia - Liečba budúcnosti

Kniha Uzemneni
NAJLEPŠIE VIDEJKO AKO SI ZLEPŠIT ZDRAVIE

UZEMNENIE - zdraviu prospešný objav všetkých dôb. NAČERPEJTE ENERIGIU A SILU ZEME.