Ahojte. Mám 19. Mám taký problém. Začnem od rodičov. Príliš sa o mňa nezaujímajú, otec ma nechcel, mamu posielal na potrat, neprišiel mi ani na krst či do nemocnice. V rodine máme hrozne naštrbené vzťahy, s otcom a bratom sa nerozprávam, voči mame sa mi preháňa hlavou neskutočne množstvo hnusných myšlienok, aj ked ich nevyslovím. Jediné, čo sa u nás rieši sú klebety či buzerovanie. Všetkých hodnoty sa nasmerovali na materiálne. Oni ma naučili, že dôležité sú len peniaze a vzhľad. Kritiku bolo počuť vkuse, chválu skoro nikdy. A to nefajčím, nepijem, študujem aj do noci, aby bolo všetko perfektné. Som perfekcionistka. Vstávam o dosť skôr, než sa pripravím do školy, lebo pokiaľ nie som dokonale upravená, cítim sa ako odpad. Pokiaľ nemám dobré výsledky alebo sa mi niečo nepodarí, cítim sa rovnako. Pôsobím ako veselé sebavedomé dievča, dobrá študentka, ale skutočnosť je iná. Ešte stále nemám vyliečené sebavedomie z toho neustáleho (celoživotného) šikanovania či už doma alebo v škole. Napriek tomu sa tvárim, že áno.
Kedysi som chcela pomáhať ľudom a mala Boha na prvom mieste. Teraz som na prvé miesto položila sebarealizáciu, vzhľad, peniaze, úspech a pomaly sa stala prázdna a ľahostajná voči komukoľvek. Ale čo ak je to jediný zdroj môjho sebavedomia? Ako sa nasmerovať na správne hodnoty a zároveň sa necítiť ako nič? Moje svedomie, aj "staré ja" sa ozýva, že niečo nie je ok, ale nedokážem sa vzdať v tejto honbe toho, čo som získala. Sú to výhody ako rešpekt ostatných, kt. som získala vdaka extrovertnému vystupovaniu, oveľa väčší záujem mužov (aj ked tí by sa chceli akurát tak so mnou vyspať - a to sa neobliekam vyzývavo), žiadne pohrdanie od ateistov (kvôli viere), nemusím sa kontrolovať, čo poviem, čo urobím, čo som ako kresťanka musela, lebo inak by som bola pokrytec, čo nežije to, v čo verí. Tým som asi aj dnes. Lebo v Boha verím stále tak ako predtým. Len som sa toho vzdala, aby som tomu nerobila zlú reklamu, lebo to nežijem a na 1.miesto som položila niečo iné.