Zdravím.Som v 4. ročníku na elektronickej strednej škole.Chcem sa opýtať, musím si spraviť aj vysokú školu aby som mohla robiť programátorku?Ďakujem.
VŠ a programátorka
Keď je téma o IT, tak asi nikto nemyslí na neurochirurgiu, inžinierstvo alebo fyziku. :-D
2 wreck jj teoreticky ak mas sadisticku povahu a zvukotesnu pivnicu... :) tak neurochirurgia neni problem :-P
samozrejme myslel som IT...
0vecka, aj neurochirurgia, subatomarna fyzika alebo materialove inzinierstvo?
2 ojka vsetko sa da naucit mimo VS otazne je ako sa na to pozera trh prace
keď sa naučíš programovať aj mimo VS, tak tam predsa nemusíš. Aj keď druhá vec je, že v dnešnej dobe sa už takmer všade v práci oháňajú diplomami.....
lenže diplom nepredstavuje vždy len vedomosti...
ale keď už VS, tak odporúšam ísť na EUBU, Fakultu hospodárskej informatiky....
graupel, mas moj obdiv, ze si schopny zit z 200 eur. ja by som ani neveril, ze sa to da.
tych 1600 tvori disponibilny prijem menej nez 1200, skor blizsie k 1150. a vychadzal som z predpokladov ako vlastne byvanie, starostlivost a zodpovednost za sameho seba, schopnost tvorit financnu rezervu. dlh na byvani ti zozerie kazdy mesiac povedzme tretinu, co je take "rozumne" zadlzenie, cize ti zostane menej nez 800 eur. este si nejedol, nezaplatil energie, dopravu, nevytvoril si si kriticku rezervu, neodlozil si na sporenie, nevenoval si sa zalubam... a to nehovorim o zakladani rodiny. nahodou sa narodia dvojicky alebo dieta so zvysenymi narokmi na starostlivost.
akukolvek vacsiu vec kupujes na uver, lebo nestacis tvorit rezervu. uverom veci preplacas (najnizsi urok na spotrebnom uvere je nejakych 7,50% p.a., rpmn nech je 14%), cize z toho mala co mas este davas prec, aby si mohol, v horsom pripade musel, uzivat vec.
kolko z 1150 eur musis usetrit kazdy mesiac, aby si dosiahol aspon 30% ltv a mal aspon ako-tak rozumny urok a nemusel hypoteku preplatit o 80- ci 90-tisic?