Som studentka vysokej skoly, mam 21 rokov a stale castejsie si kladiem otazku, co bude ked dokoncim skolu, ake zamestnanie si dokazem najst a ci nieco v zivote dosiahnem....V poslednej dobe mi v hlave stale beha napad, preco neskusit podnikat. Viem ake rozne rizika a starosti podnikanie obnasa, ale ako sa hovori risk je zisk.
Preto som sa chcela spytat Vas, ktori podnikate, ake boli Vase zaciatky, ako sa Vam dari teraz, v com podnikate, a ci vobec ludom, ktori o podnikani uvazuju, odporucate sa do toho pustat?
Podnikanie
nikto nič ???
dakujem veľmi pekne, ale ešte by som chcela vedieť kde do majetku mam zaradiť logo firmy, myslim pri finančnom pláne... DHM......
1, urči si, či budeš mať cukráreň, kde budete a/ len predávať zákusky, ktoré budete mať od odberateľov
b/ budete aj vyrábať aj predávať na svojej prevádzke
c/ budete aj vyrábať aj predávať, aj dodávať iným (iné cukrárne, supermarkety)
2, predpokladané tržby vypočítaš ako cena surovín na jeden plech(líši sa od receptúr) + marža (nie pevne stanovená, ale na základe dopytu, konkurencie, zložitosti na výrobu, know how receptu..) + neskôr DPH
existuje veľa metód tvorby cien, ale zásadne by si okrem cien surovín mala brať do úvahy aj cenu práce a opotrebovania strojov, ceny za nájom a energie.
3, Predpokladané náklady
a/ poplatok za založenie živnosti, sro. Osobnostné náklady - mzdy a odvody za predavača/ky podľa otváracej doby ak bude otvorené od 10-18 stačí jedna, ak od 9-19, aj víkendy, budeš potrebovať dve, náklady na účtovníka-outsourcing, náklady za prenájom odbytových priestorov, energie - osvetlenie, chladenie, Investičné náklady(niektorí učitelia nie sú za, aby sa rátali do nákladov, ale ja si myslím, že je to potrebné aspoň ich rozpočítať podľa životnosti) za nábytok-stoly, stoličky, chladničky, chladiace vitríny, kávovar,...reklama, web
b/+náklady za zamestnancov vo výrobe, prenájom priestorov na výrobu, stroje, energie kvôli použitiu strojov, náklady na suroviny