nezdanitelne minimum u studenta

Príspevok v téme: nezdanitelne minimum u studenta
tekvicka

dobry den,otec je zivnostník, budem mu cez leto pomáhat a chce so mnou podpisat dohodu o vykonani prace. som studentka VS. na nete som hladala informacie o vyske nezdanitelneho minima, na rok by to malo byt 4025,70 eur amesacne 335,47 eur...plati tato suma aj pre studentov?podla toho co som nasla by mala ale otec tvrdi ze pre studentov je to len polovica.ani jeden sa v tom moc nevyzname tak by som rada vedela informaciu od niekoho kto s tym pracuje alebo sa v tom proste vyzna. dakujem

ekonomka...

ešte ma napadlo do budúcnosti ak neviete niečo, je stránka www.porada.sk tam sú ľudia, ktorý ti niekedy za pár sekúnd odpovedia.

tekvicka

dakujem to o socialnej a pod to viem len to minimum som nevedela ci to dobre chapem ze je pre vsetkych rovnaka...ide o pracu na projekte kde budu aj peniaze z VUC a pod a zevraj chcu nech spravi zmluvu

ekonómka...

ešte ma napadlo, že ak nemá zamestnancov, musí sa aj na soc. poisť. prihlásiť ako zamestnávateľ a bude mu pridelený variabilný symbol. Ten je iný ako má za seba ako živnostník.

ekonómka...

Ak otec nemá zamestnancov, musí sa najprv zaregistrovať n daňovom úrade ako zamestnávateľ. A platí celá suma. pre každého v tomto štáte. výnimku tvoria dôchodcovia.tam sú iné podmienky. Môže ti ju dávať mesačne a tým si vybavená a nemusíš podávať ani daňové priznanie. Alebo ti ju mesačne nedá, po skončení brigády ti vytlačí potvrdenie o príjme a v marci podáš daňové priznanie a celé preddavky na daň ti štát vráti. Ale pozor, otec ako zamestnávateľ musí robiť štrvťročné hlásenia o zrazených preddavkoch a na konci roka ročné hlásenia. Tam ťa musí udať.

ale pozor na odvody!!! tam otec ako zamestnávateľ odvádza za teba do soc.poisť. Preto ťa musí prihlásiť na soc. poisťovni a po brigáde odhlásiť. A to treba elektronicky, lebo písomne sa s nimi už nekomunikuje. To je zložité, je to cez internet, musí mať pridelenú kartičku s kódami....