Požadovaná funkcia je prístupná iba pre administrátorov

rodicovsky prispevok

Príspevok v téme: rodicovsky prispevok
bujaka

ahoj mam otazocku som studentka strednej skoly,teraz mam maturitne skusky a koncim skolu,vcera som bola u doktora a dal mi tlacivo ze:ziadost o materske viem ze ako studentka ak som nebola predtym v socke poistena tolko dni nemam narok na matersku len na ten prispevok aka to je ta suma?lebo som pocula ze podla nove zakona mam narok len na nejakych 1000 korun?a nie na tych 4800 ci kolko to vychdza prosim ako to teraz je.babetko sa ma narodit za mesiac.dakujem

Radka999

Ahojte chcela by som sa spytat či mi doplatia rodicak a pridavky ked manzel pracoval v tej dobe v rakusku a teraz je nezamestnany.

CMu_Q

vyska rodicovskeho je 158,67€ , zatialco materske sa vypocita vzorcom, je to 55% denneho vymeriavacieho zakladu, resp. pravdepodobne denneho vymeriavacieho zakladu za rozhodujuce obdobie ...(to ti vypocitaju na zaklade prijmu, z ktoreho si odvadzala poistnee za rozhodujuce oobdobie, nimm je tusim mesiac, ktory predchadza mesiacu v ktorom vznikol narok na materske..) treba si to overit....

byby

Chcela by som Vás poprosiť o radu.Som rok nezamestnaná a evidovaná na úrade práce.Vlani som odpracovala cez tri mesiace a teraz mám nastúpiť v júni.Takže viem, že musím byť poistená tých 270 dní. Ak by to vyšlo tak by som to stihla. Ale nemám sa dobrovolne poistiť už od mája? Predsa by som mala k dobru 30 dní keby niečo. Aký je vlastne rozdiel medzi materským a rodičovským príspevkom? Aká je ich výška?Poradte mi prosím.

jasnovidka

ahoj mrvulka :-)
este som zabudla dodat, vyska rodicovskeho prispevku od 1.9.2008 je v sume 4780 sk, teda 158.67 €.
to co ty spominas zrejme suvisi s prispevkom na starostlivost o dieta, ak by si sa zamestnala a tvoje dieta by si zverila niekomu do starostlivosti. ale to je uz ina kapitola.