Raz za cas ma tak neprijemne pichavo pobolieva zaludok, viem, ze to nie je na to, ale ked si dam dva ibuprofeny (nie na holy zaludok), bolest zvycajne prejde, vcera vsak nie a nie prejst. Ked lezim na chrbte, tak bolest necitim. Co to moze byt? Mam 24 rokov, som inak zdrava.
Bolavy zaludok, co na to?
Mam bolesti zaludka uz skoro rok (vlavo pod rebrom, niekedy vzdadu za rebrom az pri chrbtici, strieda sa to s nevolnostou), som bez zlcnika (uz 10 rokov, ale do tohto problemu som s travenim problemy nemala). Nemam helicobactera a vysetrenie gastroentero bolo negativne,takze ma poslali domov ze mi nic nie je, vraj mam len mierne zapalenu sliznicu zaludka. Pracujem ako SZCO a nemam velke stresy. Kto mi poradi?
Neviete mi poradit co je priznakom toho ze mi vždy po jedle žblnka v žaludku a dost to je počut.. často ma boli zaludok ale ved jem zdravo..moze to byt tim ze dlho jem rovnaky druh stravy..jem skoro kazdy den na ranajky,desiatu a večeru chlieb..je to vela???? :( dakujem.
prosim vas poradte mi mojho manzela boli ako ze zaludok berie antibiotika lebo jechory a nevie s coho mu ju tak zle ani jest nemoze poradte dakujem
ahojte,poradi mi niekto?od minuleho tyzdna mi je zle na zaludok.stale sa mi grga a napina ma na vracanie a ktomu som stale unavena.
Príznaky vredovej choroby
bolesti sezónneho charakteru (jar, jeseň), väčšinou sú spojené s jedlom
bolesť je tupá a trvalá a môže sa zhoršovať
pri dvanástnikovej forme ju pacient pociťuje v oblasti stredobrušia alebo vpravo a môže sa šíriť až pod pravý rebrový oblúk, čo by mohlo imitovať na žlčník
v prípade vredu žalúdka možno bolesť ťažšie lokalizovať do určitej konkrétnej oblasti a ani nevykazuje jasnú súvislosť s príjmom potravy
Rizikové faktory
mužské pohlavie,
krvná skupina O (nula)
chronické ochorenie pečene a pľúc
užívanie salicylátov (Acylpyrín, Anopyrin) a nesteroidných antireumatík (Brufen)
fajčenie, pitie kávy, hlavne na lačno
nevhodné sociálne a hygienické podmienky