Bojím sa, že mám schizofréniu

Príspevok v téme: Bojím sa, že mám schizofréniu
Drawethree

Dobrý deň,
rád by som prostredníctvom tohto fóra získal rady, názory a poprípade tipy na riešenie môjho momentálného psychického stavu.
Som 24r. muž, pracujem ako živnostník v oblasti IT pre zahraničie (100% home office) a poslednou dobou sa mi vrátili psychické problémy a poruchy, ktoré som mával keď som bol mladší (17-20 rokov).
Jedná sa prevažne o úzkosti a depresie zo strachu, že so mnou niečo je a že môžem mať vážnejšiu psychotickú poruchu akou je schizofrénia. V minulosti som brával na tieto problémy dlhodobo lieky na úzkosť a depresiu,
avšak tie mi moc nepomáhali, stále som v podvedomí mával tieto obavy až nakoniec som sa cez to celé dokázal dostať sám, že som si nastavil myslenie tak, že mi nič nieje a postupom času som aj prestal brať lieky a môj stav
sa stabilizoval a vôbec som sa niečim takýmto nezapodieval.
Musím sa priznať, mal som posledné roky aj skúsenosti s drogami ako napr. MDMA a kokaín pár krát (2-3x) za rok, výhradne pri spoločenských udalostiach a možno aj práve preto sa obávam,
či nie je možné že by mi práve tieto látky dokázali spustiť psychotické ochorenie, akým je schizofrénia. Čo som postrehol, poslednú dobu mávam aj problémy so sebavedomím, komunikáciou, bojím sa, že tento život o samote mi dosť
ku týmto problémom pomohol pretože bohužial nemám dostatok priateľov s ktorými by som mohol tráviť svoj voľný čas po práci a následne svoj voľný čas vďaka tomu trávim naďalej doma pri sociálnych médiach, hrách alebo opíjaním sa,
keďže som typ osobnosti ktorá ku každej aktivite potrebuje niekoho ďalšieho a len ťažko dokáže niečo iné mimo práce robiť sám.
Aby som opísal podrobnejšie ako tieto problémy zo strachu zo schizofrénie vyzerajú, tak je to prevažne to, že veľa času trávim vo vlastnej hlave, som sústredený skôr do seba ako na vonkajší svet, pozorujem svoje myšlienky a vďaka tomu,