Metodika tvorivého vyučovania

Príspevok v téme: Metodika tvorivého vyučovania
fmfiain1234

Dobrý deň,
dostal som sa k metódam tvorivého vyučovania a potreboval by som jednotlivé metódy trošku okomentovať. V zátvorkách je moje okomentovanie.
Tú sú vymenované:

(1) psychologicky odôvodnené usporiadanie celej situácie
(napríklad: kartičky s obrázkami, ktoré keď položíme vedľa seba, tak dostaneme nejaký príbeh)

(2) presne formulované inštrukcie
(napríklad: človeče nehnevaj sa, má presné inštrukcie hry)

(3) premyslené variácie cvičení
(napríklad: výber z príkladov na malú násobilku)

(4) psychologickú voľbu určitých prostriedkov
(napríklad: nakresli uhol v matematike len pomocou pravítka a uhlomeru)

(5) psychologický výklad zmyslu cvičení a aj výsledkov cvičení:
(napríklad: oboznámiť žiakov s tým, načo je nám riešenie problému užitočné v budúcnosti)

(i) aby si účastník prakticky uvedomil a overil určité psychologické
poznatky
(napríklad: opakovanie je matka múdrosti)

(ii) osvojil si určitý postup
(napríklad: najskôr krát a delenie a až potom plus a mínus v matematike)

(iii) nazrel do vlastného vnútra počas tvorivého procesu.
(rozvoj vlastných schopností)

Ďakujem za ochotu a odpoveď.