Vážna nespavosť po cvičení kardio

Príspevok v téme: Vážna nespavosť po cvičení kardio
Zedko2

Ahojte všetci. Mám 23 rokov a som študentka. Pred pár rokmi sa u mňa objavili veľké problémy so spánkom (fungovanie na 8h spánku týždenne, aj tri dni vkuse bez akéhokoľvek spánku). Veľmi kritický stav trval asi 2 roky, postupne sa mi stav zacal zlepšovať. Momentálne mám stav stabilizovaný tak na 80%. Dôvod nebol zistený.
Teraz mám taký problém, že ak cvičím akékoľvek kardio, hocičo, čo je trocha namahavejsie ako chôdza (uz aj turistika kde sa ide viacej do kopca mi vie uškodiť), nemôžem potom vôbec spať aj tri dni. Je jedno, či cvičím ráno alebo večer. Keď si po cvičení lahnem večer spať, mám presne ten pocit, ako má človek tesne po tom, ked sa niečoho zľakne (ten pocit, keď vám bije srdce a rychlo dýchate, oči naplno otvorené). Nemám tie všetky príznaky, ako búšenie srdca a dychavicnost a pod, mám proste iba ten pocit vysokého adrenalínu, alebo neviem čoho, nejakého stresoveho hormónu. Neviem vôbec čo s tým mám robiť, čím tá nespavosť je (nie vždy mám tento "adrenalínový" stav, niekedy nespim len tak). Chcem cvičiť a cítiť sa dobre, mám aj iné zdravotné problémy, ktoré chcem riešiť, ale nejde mi to. Ešte spomeniem, že "prekonávanie" sa tuna nefunguje, ťažko sa to vysvetľuje, ale roky nespavosti ma dosť traumatizovali a psychický stav, ktorý mám keď prestanem znova spať, je fakt zlý.. a urobím čokoľvek aby som sa mu vyhla, aj keď ma to stojí cvičenie. Prosím, neviete mi poradiť niečo, aspoň za ktorým doktorom mám ísť. Každému keď o tom poviem, tak hneď nechápavo krútia hlavou. Ľudia v mojom okolí tiež len dodajú, že "ja po cvičení spim ako zabitý". Doplnky ako melatonin, prírodné lieky na spanie, čaje atď všetko odskusane. Lieky na spanie v tomto veku brať odmietam. Prosím, ak vás čokoľvek napadá, ozvite sa. Ďakujem každému kto sa dočítal až sem, prajem pekný večer.

ovomaltine