Beriem si nútene dovolenku

Príspevok v téme: Beriem si nútene dovolenku
Bambi123

Dobrý deň, už neviem ako sa postaviť k tejto situácií, preto by som sa rada obrátila sem, snáď mi niekto dokáže poradiť.
Pracujem v súkromnom zdrav.zariadení s viacerými lekármi.
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu, ktorá nastala ordinuje len ambulancia, čiže len 1 sestra/asistent.
Lenže problém je v tom, že moja kolegyňa má dovolenku ešte z minulého roka (spolu s novou 38dní), ja mám len svoju (20dní), a ona pracuje a ja si beriem dovolenku.
Otázka znie, či je aj iná cesta, ako si nebrať dovolenku, keďže ešte popri zamestnaní študujem a potrebujem dovolenku tam. Takto som si zobrala už 10 dní - na nariadenie vedenia. Ale nie som už ochotná si čerpať dovolenku, pretože ja pracovať chcem a len vedenie mi momentálne nevie poskytnúť prácu vzhľadom na situáciu. Ako to riešiť? Vopred som povedala, že na PN nepôjdem, keďže chorá, ani v karanténe nie som, čiže nemám dôvod sedieť doma. Pri prvom odchode na dovolenku mi bolo povedané, že ak si nevezmem dovolenku, nemám rátať s výplatou. Tak ako to vlastne je? Som bezradná. Snažím sa nájsť východisko z tejto situácie. Ale už sama neviem. Najviac ma hnevá kolegyňa, ktorá pracuje a keď mi zavolá, povie mi, že nech si nemíňam dovolenku. Ide ma poraziť. Vie mi niekto poradiť ? Ďakujem vám vopred.

Bambi123

Vedenie o tom vie, ale keďže kolegyňa je najlepšia kamarátka so šéfkou, tak mi prišla SMS, že kolegyňa je v práci rada (ako keby ja nie som, že môžem robiť), tak mám ostať doma. Áno, čítala som o tom, že mám nárok na 80% zo mzdy, lenže my zatvorení nie sme, máme len obmedzený režim, tak neviem ako to funguje. Navyše čakám, akú budem mať výplatu, keďže som si už dovolenku zobrala. A na OČR nemám s kým ísť, keďže som mladá a mám aj relatívne mladých rodičov, ktorí moju starostlivosť nepotrebujú.

me_myself

- upozorni vedenie, ze kolegyna ma nevycerpanu dovolenku z r. 2019
- nutene cerpanie dovolenky ti vedenie musi ohlasit 14 dni vopred