pokračovanie v štúdiu

naivny

to budeš mať spoplatnené, tento rok.
a potom neviem, ako bude s internátom. Jeden môj bývalý spolužiak bol tak, že nespravil prvý ročník, viaceré predmety a preto ho musel opakovať, a mohol každý deň cestovať....
ale teraz že sa mu to podarilo....

susanka111

ahjajjaj: áno bola som tam, podala som žiadosť u dekana o prijatie mimo určeného termínu a teraz čakám na rozhodnutie, ak to schváli tak ma prijmu zas na ten istý odbor a uznajú mi spravené predmety

ahjajjaj

Ahoj naivny - zvládnutie vysokoškolského štúdia nie je o tom, ako dobrý si v jednotlivých predmetoch. Je to o tom, vedieť si poradiť s predmetmi, ktoré Ti nejdú. Vynájsť sa, nájsť riešenie. Tak ako si písal, že si oslovil piatich najlepších študentov. Niečo takéto to predpokladá.
autorka témy: Ty si volala na študijné? Čo Ti povedali?

naivny

to nebolo z fyziky, to bolo programovanie a malo to byť v tomto ročníku. Tam bolo kritérium spraviť všetky skúšky v 1. ročníku a ja som nespravil fyziku.
Zato na medzinárodnú súťaž v programovaní som mohol ísť...a ak vyhrám školské, snáď pôjdeme aj budúci rok...

je to

naivny, pozri, ved vzdy ti moze niekto pomoct, s cim budes mat problem, len treba vcas niekoho kontaktovat..
a ten projekt z fyziky, kde si sa chcel zapojit, tak to ako dopadlo?

naivny

je to a swistica, ďakujem Vám.
Napriek tomu so svojími študijnými výsledkami nie som spokojný. V prvom ročníku som okrem tej fyziky zvládol všetko oveľa lepšie, aj prospechové štipendium som dostal a teraz mám 3 skúšky na éčko, a iba jednu na áčko. Nikdy neviem, do akej miery som pripravený, čo sa ma budú pýtať, či správne pochopím, čo sa pýtali a podobne. Teraz som mal opravnú z predmetu, kde som praktickú časť urobil na vyše 80 %, samozrejme, že som z teórie nedosiahol potrebný počet bodov, čo bola podmienka a tak som to mohol opakovať. Kebyže mi na konzultáciách nepovedia, na čo sa mám zamerať, tak som z toho mimo.
Rozprával som sa s inými študentami. Zďaleka nevedia tak programovať ako ja, ale na skúškach sú úspešnejší.
Ďalšou záhadou sú projekty. Ja ich mávam na maximálny počet bodov. Oni na čosi vyše polovicu. Tam je konkrétna úloha, ktorú treba riešiť. A na skúške je to so mnou bieda a oni sú úspešní. A ani neviem, čo by som mal robiť inak.
Nejak sa teším, že mám druhý ročník za sebou, samozrejme si z každého semestra odnášam jeden predmet... :-(
Budúci semester opakujem predmet, kde ide hlavne o názvoslovie, lebo projekty som mal obe na plný počet bodov. Otvorené otázky, odpovedám na ne, a zle sa vyjadrujem... neviem, či sa ma pýtali to, na čo som odpovedal....
Neviem, či by to bolo iné, kebyže študujem v Maďarsku. Chcel som tu, lebo od základnej školy, vlastne od škôlky sa učím po slovensky, tak by bolo škoda zabudnúť, po toľkých rokoch. Na prednáškach a na seminároch sa mi zdá, že rozumiem, nemám problém sa ani ozvať, možno použijem zlé koncovky, ale nikto mi to nedáva pocítiť. Jazykovú správnosť seminárok mi kontrolujú rodičia, ktorí inak ani nechápu, čo tam píšem a čo to presne je, lebo sú inak zameraní.

naivny

ďakujem za otázku. Ešte pri druhej zápočtovej písomke učiteľ dal zoznam, kto ako tú zápočtovú písomku spravil. Cez identifikačné číslo som sa dostal k menám študentov a mailovým adresám, tak som napísal prvým piatim najlepším, či by mi nepomohli. Dostal som kontakt od nich na niekoho iného, učiteľa fyziky, ku ktorému som potom išiel a 3 krát sme sa stretli po 2 a 2,5 hodinách. Skúšku teda mám za E, aj keď len len že, ale ja som dostal málo bodov už predtým, takže som ju musel urobiť oveľa lepšie, ako tí, čo predtým nazbierali viac bodov. Vlastne ma potešilo, že to ani nebolo tak ťažké, ako mi to predtým pripadalo a bez pomoci by som sa s tým nepohol.