Nemčina

ahjaj

všeobecne čo má aký člen: čo končí na e, je väčšinou ženského rodu. aj čo končí na in.
na e sú výnimky: der Name
die je aj koncovka schaft, ung, heit, Gesellschaft, Ordnung, Krankheit
čo končí na er, je mužského rodu : der Kugelschreiber
čo na chen, lein - je stredného rodu a aj čo znie ako všeobecne známe cudzie slovo: das Auto, das Foto

Predložky s datívom a akuzatívom: ja keď som sa ich učila, som si na ne zložila takú melódiu, tak som si ich zapamätala:
an, auf, über, unter, hinter, vor, in, neben, zwischen (9 statočných)
Datív - . - otázka kDe D ako Datív
Akuzatív - otázka kAm (obrátenie prvých písmeniek akuzatívu)
o chatovaní po nemecky neviem, ja som bola so študentmi v programe etwinning, tam si písali, mala som aj úplných začiatočníkov. Napr. na nadstavbové štúdium mi prišli tak, že predtým nemčinu nemali a teraz ich za 1.5 roka pripraviť na maturitu

Deutschhhh

A nie sú tam nejaké pravidlá pomocou ktorých by som vedela aký člen mám použiť ? Myslím také všeobecné.
Ďakujem, to s tým dativom je dobrá pomôcka. ?
Práveže sa učím na každú písomku a skúšanie a domáce úlohy tiež robím, ale nejak mi to nejde. Dosť ma štve, že tam chodím už 3 roky a nič neviem. Známky mám síce jednotky na vysvedčení, ale nie je to také ako pri angličtine. Tam nemám problém si prečítať knihu alebo časopis v ANJ.
Myslíte si, že nejaká aplikácia na chatovanie by pomohla ? Počula som, že baby zo školy sa tak učili ANJ tým, že si písali s Angličanmi/Američanmi.
Tie hodiny by boli super, ale pravdepodobne nemám ani dobré základy takže by som vás oberala o čas.

ahjaj

členy je najľahšie sa učiť spolu so slovom.
Pád sa používa rovnaký v prvých štyroch ako po slovensky. Zvyšok závisí od predložky.
ide o to naučiť sa týchto 12
der-des-dem-den
die-der-der-die
das-des-dem-das
mn.č. die-der-den-die

Zhruba takto: akuzatív: problémy robia len muži: všetci ostatní ostávajú akí sú, len muži sú extra der sa mení na den