Moc to prežívam alebo ako?

Príspevok v téme: Moc to prežívam alebo ako?
KristinaaN

Prajem pekný deň všetkým diskutujúcim.

Budem rada ak sa ozvú hlavne hlavne vysokoškoláci, či už ti, ktorí študujú v súčasnosti alebo uz dostudovali.

V septembri sa chystám na VŠ, priznám sa, obehla som snáď všetky fóra, precitala hromadu príspevkov, komentárov,...niekde čítam, ake je to strašné hlavne počas skúškového obdobia, že tam nejedia, nespia, nepijú, nervy v kybli, inde zas čítam, že pohoda jahoda, zábavy a ozieranie na intrakoch a opísanie VŠ ako 'najkrajsieho obdobia v živote' ..áno závisí to od odboru, ja idem študovať humanitný odbor, ale fakt ma odrádza to, že tam budem na pokraji síl, kdesi s nervami v koncoch, len zahrabana v knihách a v 25-tke kdesi v cvokhause.

Budem rada ak mi dáte vedieť ako ste to mali/máte vy.

Vďaka.

studentka147

Študujem na VŠ. Práve ma čaká obhajoba bakalárky a tak podobne – no stresu dosť :-) .. Nebudem klamať, VŠ (aspoň tie lepšie) je náročná. Tie 3 roky ma stáli kopec nervov, stresu, učenia sa, prebdených nocí, miestami až plaču (stres a vyčerpanie robí svoje). Sú obdobia kedy má človek chuť vykašlať sa na to všetko, nevládze.. a rovnako sú obdobia, kedy je to v pohode. Za najväčšiu výhodu VŠ považujem voľno – ako tu už bolo spomenuté, ak si šikovná a vieš rýchlo porobiť skúšky, tak máš kopec voľna (toľko človek nezažije ani pred VŠ, a ani po VŠ – jedine až na dôchodku). Tak isto na mnohých školách si vieš vytvoriť rozvrh sama. Vieš si zhodnotiť, či si ranné vtáča alebo radšej potiahneš dlhšie poobede.. .. No jednoducho prispôsobíš si to, tak ako to tebe vyhovuje (v rámci možností). Zároveň počas VŠ získaš mnoho skúseností. A to nie len informácie, ktoré sa naučíš, ale aj skúsenosť s prezentovaním pred ľuďmi, ak budeš na VŠ mimo svojho rodného bydliska, tak sa viac naučíš byť samostatná, spoznáš nových ľudí,...