Ahojte, koncom augusta som sa vrátila po týždni na byt aj so spolubývajucou a po celej kuchyni nám poletovali mole. Vyhádzali sme všetky napadnuté potraviny zo skriniek, čo sa týka múky a podobných sypkých potravín, tak tie aj keď neboli ešte otvorené (pre istotu). Celú linku som vydrhla octom, potom savom, aj riady som vyumývala v octe a nakoniec sme skrinku, kde ich bolo najviac, prestriekali riadne biolitom. Asi týždeň bol pokoj, ale potom zase začali z voľakade vyletovať, porozmiestňovali sme po byte aj také tie feromónové pasce, avšak za celý čas sa tam prichytili len dva kusy. Už som z toho fakt zúfalá, dneska som otvorila originál zabalený sáčok maku, a odtiaľ jeden zmrd vyletel, čiže sa pomaly dostávajú aj do nových potravín asi. Som študentka a fakt si nemôžem dovoliť dookola vyhadzovať jedlo za nemalé peniaze, poraďte mi prosím, čo by ešte mohlo okrem vyššie spomenutých prostriedkov zabrať. Vopred veľmi pekne ďakujem.
Potravinové mole - čisté zúfalstvo
Tak v prvom rade je potrebné si uvedomiť, že moľa je motýľ a podľa toho aj žije. Potrava, vajíčko, húsenica, kukla a dospelec.
Vrátili ste sa do bytu, kde bolo zamorenie, tak to nejakú dobu bude trvať a nemôžeš chcieť, aby to za mesiac či dva zmizlo - buď rada, že nemáte potravinové chrobáčiky, pretože nad tými by ste nevyhrali.
Prezrieť stupačky a iné ventilačné šachty zavesiť aj tam lepové pásky.
A tak isto sa môžu dostať z chodby - stačí ak necháš dlhšie otvorené dvere a hotovo...
No veď práve to je ten problém, že pasce sú rozmiestnené po celej kuchyni a aj tak sa na ne nechytajú.