Dobrý deň,
študujem psychológiu, to na úvod musím povedať. Mám partnera 4 roky a plánujeme sa časom vziať. Mám načítaných množstvo kníh tohto žánru, a zistila som z nich, že môj partner je schizoid. Neviem, či ste sa už stretli s týmto pojmom. Ženy, dokáže žiť s takým druhom muža? Má úplne vlastnosti/ prejavy / správanie schizoida. Kvôli nemu som začala aj navštevovať psychologičku a taktiež som začala študovať. Podľa viacerých kníh a aj podľa psychologičky som dospela k názoru, že je schizoid, a má žiaľ takúto poruchu osobnosti. Rozchod zatiaľ nepripúšťam. On nevie, že som to odhalila, akou poruchou trpí. Nepripúšťa.
Detstvo mal hrozné, neprejavená láska, odsúvaný na druhý breh, nedostatok financii, žiadne zázemie, sebeckí rodičia...a iné fakty. Všetko však pramení z detstva a z dospievania.
Neviem, ako mu to mám naznačiť, aby so sebou začal niečo robiť. Radila som sa na našej škole aj s jednou psychiatričkou, ktorá zase hovorí, že síce toto je možné, ale že má aj HPO.
Niektoré vlastnosti pre objasnenie:
z učebníc, ktoré sú jeho vlastnosťami
precitlivelý, chladný,city neprejavuje, mĺkvy,chladný despota, sarkasrtický, do seba uzavretý,agresívny, cynický,
-nemá potrebu zdelovať svoje zážitky ani city s nikým, nudí ho to,
-všetky pocity ženy sa mu zdajú malicherné,
-nehovorí, odsudzuje ľudí, čo vkuse kvákajú
-využíva niektoré fakty z vašej minulosti k vám, aby vás trestal
-sarkastický
-nevie sa žene otvoriť a rozprávať sa
-nevie komunikovať, dávať najavo pocity, ani ich zdieľať,
-chyby trestá,
-žena má mať chuť sa milovať vždy, keď on
-pedantný, všetko jasne stanovené,
-všetko alebo nič
-neznáša" vyříkavanie "si vecí, nediskutuje-velí,
-uráža, ponižuje
a mnohé iné
Na začiatku bolo všetko fajn, usmiaty, zhovorčivý, vtipný, ideálny partner.Na všetko som prišla tak, že som ho pozorovala, skúmala, a podľa toho, ako sa "divne " správal, som začala čítať mnohé knihy a zaoberať sa jeho stavmi. Zistila som toto.
Mám s ním žiť aj tak, aj keď je to nad slnko jasné?