Zdravím,
som študentkou druhého ročníka na UK (logopédia). Po týchto dvoch rokoch som zistila, že ma štúdium absolútne nebaví a preto sa chcem opýtať ak sú tu nejakí medici, je reálne možné sa po tak dlhom čase bez chémie,fyziky a biológie dostať ešte na medicínu? Otázky sa nadrviť viem, no zaujíma ma aj konkrétne štúdium medicíny - hlavne tá chémia. Je to už potom celé len o drvení sa ako všetci vravia? Ďakujem vám krásne :)
Štúdium medicíny
Samozrejme, že je to reálne, pokiaľ sa budeš poriadne pripravovať.
Ak chceš študovať na SR, tak fyzika nie je na prijímačkach, tá je len v Čechách (aspon tak to bolo, ked som ja bola na prijmackach).
Pokiaľ vieš, že ťa to študium bude baviť a hlavne - že CHCES PRACOVAT ako lekárka, tak do toho choď. (lebo jedna vec je študium 6 rokov a druha praca na cely zivot).
Ano, primacie testy su ten najlahsí krok. Ono napr. koluje, že anatomia aka je tazka skuska (co samozrejme je), ale mne prisla este z tych "lahsich" v porovnaní s histologiou+embryologiou alebo takou mikrobiologiou.
Kazdopadne Ti odporucam dokoncit Bc. studium, tu logopediu a potom skusit medicinu.
Čo sa týka financii, tak áno platila by si tie 2 ročníky už počas študia, a myslím, že v KE je to "len" nejakch 700 e na jeden akademicky rok, ale to si vieš zistiť na stránke konkretnej fakulty, kam by si chcela ísť.
Prijimacky z celej mediciny su v konecnom dosledku to najlahsie i ked celkovo je narocne naucit sa ich .......vezmi si ale do uvahy celkovo dlzku studia 6 rokov a potom do atestacie dalsich cca 5 rokov a ak chces este rodinu je to narocne a aj otazka financii uz dva roky si studovala a napr lfuk rok skolneho pri prekroceni dlzky studia je 1800€ pre teba dvojnasobok a to musis zaplatit v tretiaku nie po skole ....a ohladne ucenia musis byt typ co sa vie obetovat a vela si odrieknut a dokazat hodiny byt v knihach a ver tomu ze tiez ta kazdy predmet bavit nebude........studujem medicinu tak viem o com vravim a takto to vidim jamozno iny ti povie ine