Dobrý den prajem počuli ste niekto o Torbenovi z Dánska ktory chodí po svete a uzdravuje ludi ? :) tu je video dajte si cz titulky ak ste nevideli youtu.be on uz uzdravil veľa ludi tak ako Jezisovi apoštoli .... co si o tom myslite ? Rad by som šiel pozrieť na neho bude aj na Slovensku ale z istých dôvodov nemôžem :/
Kresťania poznáte Torbena - posledná reformácia
Ježiš uzdravuje v katolíckej cirkvi aj dnes - pozvánka na modlitebné stretnutie 12.05.2018, Bratislava:
dobrypastier.sk
Prosíme Ježiša o uzdravenie, avšak ponechávame mu slobodu neuzdraviť nás. Neberieme mu slobodu, aby sa sám ako Boh rozhodol, či nás uzdraví, a ak áno, kedy a ako. On je Pán, On vie najlepšie, čo je pre nás a našu dušu najlepšie. V pokore sa pred Ním skláňame a prijímame jeho svätú vôľu pre nás, nech už je akákoľvek. Je jednoduché milovať ho, ak nás uzdraví, ale dokážeme ho milovať, aj keď neurobí, čo by sme chceli, aby nám urobil? Dokážeme mu v tom prípade veriť, že naozaj to myslí s nami dobre a má pre nás niečo oveľa lepšie ako uzdravenie? To je skutočná viera v zmysle Ježišových slov: blažení tí, ktorí nevideli, ale uverili ...
Boh je Trojica - Otec, Syn (Ježiš) a Duch Svätý.
Ježiš je Boh a človek zároveň, je Bohočlovek. Je jedno s Otcom: pri poslednej večeri povedal apoštol Filip Ježišovi: Pane, ukáž nám Otca a to nám postačí. Ježiš mu povedal: Filip, toľký čas som s vami a nepoznáš ma? Kto vidí mňa, vidí Otca. Ako môžeš hovoriť: Ukáž nám Otca?! Neveríš, že ja som v Otcovi a Otec vo mne? (Jánovo evanjelium, 14, 8-9).
Čo sa týka kňazov u evanjelikov, tu je výňatok zo stránky Evanjelickej cirkvi a.v. na Slovensku, kde opisujú svoju liturgiu:
Liturgická štruktúra služieb Božích. Ak chceme hovoriť o liturgii, tu zasa musíme poznať a porozumieť poriadku, v ktorom sa ono spoločenstvo realizuje. Nezhromaždíme sa v chrámovom priestore tak, že budeme čakať bez ladu a skladu, čo sa bude diať. Prichádzame, aby sa od počiatku až do konca stretnutia „dialo všetko slušne a v poriadku“ (1 K 14,40). A tento poriadok je spojený v našej cirkvi s dejinnou liturgickou bohoslužobnou tvorbou. Je v nej novozmluvný odkaz na časy apoštolské a prvokresťanské, na vývoj kresťanskej bohoslužby vôbec do reformácie, najmä potom na tvorbu reformačnú. Tá sa odráža najmä v Lutherových spisoch „Formula missae“ 1523, potom v „Deutsche messe“ 1526. Pre tvorbu nášho domáceho bohoslužobného poriadku je najzákladnejší tzv. „Wittenberger Kirchenordnung“ z roku 1533. Samozrejme, že tieto poriadky vychádzali Z RÍMSKEJ OMŠE, Z KTOREJ VYNECHALI VŠETKO, ČO SÚVISELO S OBEŤOU a ponechali to, čo zodpovedalo reformačnému chápaniu pravdy evanjelia ...
patmos.sk
Katolícka sv. omša pozostáva z dvoch základných častí: bohoslužba slova a bohoslužby obety. Evanjelici majú iba bohoslužbu slova a bohoslužbu obety nemajú, lebo sa jej vzdali, ako aj sami dosvedčujú. Podľa Biblie - a to v zmysle tak Starého ako aj Nového zákona je kňaz osobou, ktorá prináša Bohu obetu. Evanjelici priznávajú, že obetu neslávia a kde niet obety, tam niet ani kňaza.
V tom tvojom elaboráte máš kopec chýb: je Ježiš a je Boh, evanjelici kňazov majú,...
Problém Torbena je, že hlása kresťanstvo bez kríža. Kristus bez kríža však neexistuje. Kto chce ísť za mnou, nech vezme každý deň svoj kríž a nech ma nasleduje. Toto sú Ježišove slová. Torben hlása kresťanstvo bez problémov. Uverte v moje chápanie evanjelia a Boha a už nebudete chorí, už nebudete mať problémy, bude sa vám dariť, budete šťastní do smrti (Torbenov nesprávny záver: to, že nie ste šťastní vo svojej viere a že vám to vaša viera - katolícka alebo evanjelická nevie ponúknuť znamená, že tá viera je zlá).
Ježiš sa práve takémuto chápaniu jeho učenia počas svojho 3-ročného pôsobenia na zemi vyhýbal. Keď zázračne rozmnožil chleby a nasýtil tisíce ľudí, tí sa ho z prekvapenia a radosti ho chceli zmocniť a urobiť z neho svojho kráľa. Nie pre jeho učenie, ale preto že sa najedli. S takým kráľom by už nemuseli viac pracovať, dostali by chlieb zadarmo každý deň. Čo urobil Ježiš? Odišiel a utiahol sa do samoty, lebo ho nepochopili a nestál o svetskú slávu. Nepochopili, že neprišiel na to, aby nasýtil ich žalúdky a zbavil ich problémov, ale preto, aby ich pozval k pokániu a ukázal cestu k spáse ich duší. Nechcel byť kráľom svetského kráľovstva, ale kráľom ich duší. Niekto by povedal - veď mohol dovoliť, aby ho urobili kráľom, nebol by ukrižovaný a ako kráľ by mohol mať väčší vplyv a obrátiť k Bohu viac ľudí. Bolo by viac kresťanov, viac dobra a menej hriechu na svete. Toto je však ľudské zmýšľanie a v biblii Boh hovorí: moje myšlienky nie sú vaše myšlienky. Boh vedel, že takto by to nebolo. On prišiel na svet, aby zomrel za hriešne ľudstvo a ponúkol Bohu dokonalú obetu Bohočloveka na odčinenie hriechov. Toto bola božia vôľa a On prišiel plniť vôľu svojho Otca. Hodina oslávenia Ježiša bola hodina jeho najväčšej potupy, ukrižovania a smrti a nie hodina jeho vyhlásenia za kráľa a získania svetskej moci.
Torben robí opačne ako Ježiš. Získava Ježišovi učeníkov na zázraky, ktorým každý verí. Ostáva na povrchu, nejde do hĺbky. Treba však hľadať Ježišovho ducha. A pýtať sa, či by Ježiš takto konal. Ak si prečítate Sv. písmo, to, ako Ježiš konal a ako hovoril, odpoveď je jasná: nie.
Ježiš ako Boh hľadá pre človeka skutočné šťastie. Tým skutočným šťastím je večné šťastie v nebi, aj za cenu utrpenia na zemi. Aby sa človek do neba dostal, potrebuje naozajstnú zmenu srdca a ozajstnú vieru. A hlavne rozhodnutie plniť božiu vôľu. Torben najviac v tom poslednom zlyháva. Ak aj možno položil Bohu otázku, čo je jeho vôľa, nepočkal na odpoveď a to, čo teraz koná, koná v ľudskom presvedčení, že je to božia vôľa, ale nie je ... Nečudujem sa mu, že sa pomýlil. Úprimne hľadal (podľa videa, v ktorom hovoril o svojej ceste), ale nenašiel správne riešenie podľa mňa aj z týchto dôvodov:
- jednak chcel na všetko prísť sám a za každú cenu a neporozumel, že bez Boha nemôžeme nič urobiť a ani na nič prísť, bez Boha neexistuje žiadna múdrosť a keď nám Boh nedá pochopiť, nepochopíme, čiže spoliehal sa viac na svoj rozum a úvahu ako na Božiu milosť a nebol ochotný čakať možno aj roky, ak by to Boh chcel, na Božie slová, nemal skutočnú vôľu nechať sa Bohom viesť
- jednak bol očarený zázrakmi prvotnej cirkvi a chcel ich tiež sám konať, kládol na tie zázraky a divy prílišný dôraz a to, že nevidel očividné zázraky v jeho protestantskej cirkvi alebo aj v katolíckej cirkvi, považoval za dôkaz, že tam Boh nepôsobí. Aký omyl! Tu Torben vyvodil prvý nesprávny záver. Boh koná zázraky aj dnes, a to v katolíckej cirkvi, uzdravuje chorých z rakoviny či dokonca dáva počať žene, ktorá má vybrané ženské orgány, že lekári nechápu, keď vidia jej zdravotnú dokumentáciu, ako je jej tehotenstvo možné. Torbenova honba za zázrakmi mu zaslepila myseľ a toho sa chytil zlý duch, dal mu, po čom túžil a Torben druhýkrát vyvodil nesprávny záver: ak on verí v Boha a zrazu začal konať zázraky a uzdravovať, tak je to potvrdením toho, že správne pochopil evanjelium a cez neho koná Boh, a teda on je tým jediným, ktorý správne nadväzuje na apoštolov a kresťanov v prvotnej cirkvi. Omyl! Zabudol na to alebo nevie, že aj diabol dokáže robiť zázraky? Nepochopil, že moc konať zázraky si nikto nemôže od Boha vydupať, a že to, či sa zázrak udeje a cez koho, je na zvrchovanom rozhodnutí Boha. Ak mu raz Boh nedá moc konať zázraky, tak mu nedá a on sa musí v pokore skloniť pred touto božou vôľou
- a jednak preto, že vychádzal z evanjelickej kresťanskej obce a nezažil šťastie, ktoré ponúka Boh v pravej viere - v katolíckej cirkvi. Horšie ako Torben sú však na tom tí katolíci, ktorí sa od katolíckej viery odkláňajú, lebo oni krstom dostali vieru Ježiša Krista v celej jej plnosti. A teraz kvôli domnelým zázrakom opúšťajú najväčšie dary Ježiša Krista, ktoré nám daroval ako ovocie svojho ukrižovania a zmŕtvychvstania - Eucharistiu (fyzická prítomnosť Ježiša Krista, ktorý sýti svojich veriacich a takýmto najsilnejším spôsobom plní prísľub - ja som s vami po všetky dni až do skončenia sveta), sviatosť zmierenia (obnovenie krstu vyznaním hriechov a získania odpustenia), sviatosť kňazstva, ktoré ustanovil na Zelený štvrtok lebo Božou vôľou bolo ustanoviť ustavičné prinášanie novozákonnej Ježišovej obeti Bohu od momentu Ježišovho umučenia až do konca sveta - najčistejšej obeti tela, krvi, duše a božstva Ježiša Krista za odpustenie hriechov sveta. Toto Torben ako evanjelik nechápe, pretože podľa nich Ježiš zomrel raz a to stačí, evanjelici majú pastorov či kazateľov, ale nie kňazov, lebo kňaz je ten, čo prináša obetu Bohu a u protestantov/evanjelikov sa od čias Luthera obeta Bohu neprináša.
Ako teda koná Ježiš? Každý hriech, ktorý kedy spáchame, okrem Božieho odpustenia potrebuje byť pred Bohom odčinený. Božie milosrdenstvo odpúšťa hriech, ale Božia spravodlivosť žiada zadosťučinenie. Utrpenie, ktoré nás často v živote stretáva, preto nemáme považovať z nášho krátkozrakého ľudského hľadiska za zlo, ale pozrieť sa naň z božieho pohľadu. Nik z nás si nezaslúži ísť do neba, pretože podľa Sv. písma mzdou hriechu je smrť. A Písmo hovorí - všetci zhrešili a sv. Ján hovorí: kto vraví, že nemá hriech, klame sám seba a niet v ňom pravdy. Ak za jeden hriech je trestom peklo, tak čo potom za to množstvo často ťažkých hriechov, ktoré za celý život spáchame? (Torben ako evanjelik nerozlišuje ťažký ani ľahký hriech, pričom v Novom zákone v liste prvotnej cirkvi je toto rozlíšenie podané). Ak oľutujeme, Boh nám s láskou odpúšťa, ale jeho veleba bola našim hriechom urazená, jeho kráľovstvo na zemi oslabené, mnohí ľudia okolo nás našim hriechom pohoršení a zvedení ku zlu, a toto treba odčiniť, napraviť. Ježiš nás volá, aby sme svoje utrpenie spojili s jeho a takto odčinili naše urážky Boha. A aj takto dopĺňali na svojom tele to, čo chýba jeho utrpeniu, aj takto sa pripojili k jeho obete ako hovorí sv. Pavol (s touto vetou sv. Pavla majú evanjelici tiež problém). Okrem toho existuje aj tzv. výkupné utrpenie - netrpím za svoje hriechy, ale moje utrpenie je obeta na odčinenie urážok iného človeka proti Bohu podľa vzoru Ježiša Krista, ktorý sám hriech nemal a svojím utrpením vykupoval nás hriešnych. Takéto utrpenie má veľkú cenu pred Bohom a človeku získava väčšiu slávu v nebi.
Pravdaže, môžeme a máme Boha prosiť, aby nám pomohol a zbavil nás utrpenia, choroby, ale ROZHODNUTIE, ČI TO UROBÍ ALEBO AKO TO UROBÍ, MÁME NECHAŤ NA ŇOM. Boh nekoná tak, že paušálne každého zbaví každej choroby! Mohol by to urobiť a aj by to chcel urobiť, lebo nás nerád vidí, ako trpíme, ale ak vidí, že tým, že nás ponechá niesť svoj kríž spolu s ním získame pre svoju dušu alebo duše iných lepšie, väčšie dobro a oslávenie Boha, nevezme nám kríž, ale dá nám silu ho niesť. Toto je Ježišovo zmýšľanie, ktoré odporuje svetskému zmýšľaniu hľadania pohodlného života a pozemského šťastia. Niesť svoj kríž a nechať sa ukrižovať je naším oslávením rovnako, ako bolo ukrižovanie Ježiša tým jeho. Takto zmýšľa skutočný veriaci, ktorý chce naozaj nasledovať Ježiša (ja mám s tým tiež problém, priznávam, ale chcem sa to učiť od Ježiša).
Torbenovo evanjelium teda NIE JE EVANJELIOM Ježiša Krista, ktorý aby nás vykúpil, išiel na tak hroznú smrť. Ježiš volá svojich nasledovníkov, aby sa nebáli z lásky k nemu postúpiť tiež svoju krížovú cestu na kalváriu, ktorá končí ukrižovaním. Toto je cesta každého kresťana podľa Ježišovho srdca a Ducha Svätého, na ktorého sa Torben odvoláva. Neexistuje kresťan bez kríža a kto nie ochotný vziať svoj kríž na plecia a nasledovať Ježiša, nie je Ho podľa Jeho vlastných slov hoden.
Posledná vec: Katolícka cirkev a jej hierarchické usporiadanie, pápež ako nástupca sv. Petra a Krista, sviatostné kňazstvo a sviatosti, to všetko je vôľa Božia. Cirkev je Ježišovým dielom, je jeho telom, v ktorom pôsobí Duch Svätý. Každý, kto svojím hlásaním a učením napáda cirkev a Ducha Sv., ktorý v nej pôsobí (a pôsobí aj napriek rôznym pohoršeniam cirkvi a pádom jednotlivým jej členov alebo aj predstaviteľov, lebo Ježiš sľúbil, že ostane v cirkvi až do skončenia sveta - ty si Peter, skala, a na tejto skale postavím svoju cirkev a brány pekelné ju nepremôžu), stavia sa proti Ježišovi a hovorí mu: nie, nebudem Ti slúžiť. Kresťania katolíci si tak musia vybrať: Torben alebo katolícka cirkev. Nemožno sedieť na dvoch stoličkách, nemožno si vybrať z učenia katolíckej cirkvi a z Torbenovho učenia to, čo sa páči, ako zelené cukríky z balíčka Bonpari ...
Niektorí ľudia majú dar uzdravovania. Aj na Slovensku sa takí nájdu.
Zdravim.
Pobavila ma odpoveď "Pozor". Alebo nič netuší o čom to všetko je, alebo nikdy nezažil, to čo ukazuje Torben. Mimochodom suhlasim s diskuterom - nie je to o Torbenovi. Nič konkrétne tento človek nedal, čo by akože Torben nie tak robil....
Sám Torben má s týmto problem - aby bol nejako vyzdvihovaný. Na SLovensku žil v obyčajnom ošarpanom internáte, raňajkoval v obyčajnom bufetiku, kde okrem bagety a kavy aj tak nič nebolo. Cele dni bol medzi ľuďmi, neustále sa modlil, kládol ruky, vysvetľoval, vyučoval... Nemal problém vojsť do osady (väčšina Slovakov ostala pri autách) a opäť, neriešil kto je kto.
Predstava, žeby nejaký "zamorský" pastor aspoň blízko niečo podobne urobil... a už o farároch pomlčím....
Je dobre, ak si každý pozrie jeho Pioneer videa a nech rozsudzuje samostatne, pretože lídrom veľkých cirkví sa zjavne nepáči, ak hovorí o farizejoch a majiteľoch duší, parazitujucich na desiatkoch a rozhodujúcich o svojich ovečkach, aký toaletný papier použiť zránka. ...
Práveže Torben hlása správne Písmo ibaže ľudia buď ho vytrhávajú z kontextu alebo nerozumejú textu a nesprávne si ho vykladajú.
Mily pozor, hovori z teba neznalost, zatrpknutie a hlavne to, ze si nezazil Boziu moc. Jej cielom nie je oslava cloveka, ako si myslis, ale zmenene zivoty, ktorych za posledny vikend, na Kickstart seminari v Kosiciach boli stovky.
Ostatnym odporucam vziat Pismo a pytat sa Boha, ci je toto, co vidno na videach Jeho, alebo nie:
www.facebook.com
Čo učí Torben, nie je pravé Ježišovo učenie. Pozor, nenechajte sa zviesť na zlú cestu. On si to pravdepodobne ani sám neuvedomuje, ale nehlása Ježišovo evanjelium, ktoré hlásali sv. Peter a Pavol a ostatní apoštoli, aj keď sa na nich stále odvoláva. Rozdiel je však evidentný. Medzi učením Ježiša a apoštolov a Torbenovým vysvetlením si Skutkov apoštolov a evanjelia je podstatný rozdiel.
Ježiš v evanjeliu podľa Matúša hovorí aj toto:
Nie každý, kto mi hovorí: Pane, Pane! vojde do kráľovstva nebeského, ale ten, kto činí vôľu môjho Otca nebeského. Mnohí mi povedia v onen deň: Pane, Pane, či sme neprorokovali v Tvojom mene, či sme nevyháňali démonov v Tvojom mene a či sme nerobili mnohé divy v Tvojom mene?“ „Nikdy som vás nepoznal; odíďte odo mňa, páchatelia neprávosti“.
Ježiš teda hovorí, že je možné v jeho mene robiť zázraky, ale aj napriek tejto skutočnosti daný divotvorca nie je od Boha. Nehovorím, že Torben robí úmyselne zle, zdá sa, že je oklamaný božím nepriateľom.
Ježiš nerobil zázraky, aby sa stal slávnym. Tí ľudia, ktorí uzdravujú sa tešia, že uzdravujú. Oni sami si musia zodpovedať otázku, či tým hľadajú naozaj božiu slávu, alebo svoju vlastnú. Hovoria, že Ježiš je úžasný, ale čo viac o Ňom vedia a ohlasujú viac uzdraveným? Prostriedkom na získavanie učeníkov je vykonanie zázraku. Je to ako televízna show. Toto nie je to, čo chcel Ježiš a ako to robil Ježiš. Ježiš robil opak, najprv učil ľudí, hlásal božie kráľovstvo, hovoril im, ako sa dostať do neba, ako majú žiť a na potvrdenie toho, že je Božím Synom a hovorí pravdu vykonával aj zázraky. Neuzdravil však všetkých slepých, chromých, malomocných, ktorí v tom čase žili v Izraeli. Naša viera v Boha nesmie byť položená len na zázrakoch. Veď Ježiš povedal: blažení tí, čo nevideli a uverili.