Maturitné predmety sa nezhodujú s výberom VŠ

Príspevok v téme: Maturitné predmety sa nezhodujú s výberom VŠ
vera8

Dobrý deň, chcela by som sa Vás spýtať na názor. Študujem v 4. ročníku na gymnáziu, dovtedy ma zaujímali iné predmety než teraz a aj iné som si zvolila. Je to možné študovať úplne iné veci než tie z ktorých maturujem? To, čo chcem robiť som zistila až vo 4-tom. Alebo radšej nemám riskovať? Má niekto skúsenosti s týmto? Ďakujem za odpovede.

AlisonWolf

Ja som si to s maturitnými predmetmi rozmyslela počas prázdnin, keď som šla do 4. ročníka na gymnáziu. A vieš čo som spravila? Išla som za zástupkyňou riaditeľa, ktorá mala na starosti rozvrh a riešenie maturitných predmetov, povedala som jej, že až teraz som zistila, čo chcem študovať a normálne sa to dalo nakombinovať tak, aby som išla maturovať z tých predmetov, z ktorých som chcela. A neľutujem, že som to spravila, pretože tie predmety sa objavili aj na prijímačkách a dokonca som ich využila aj neskôr v škole na skúškach, takže ak sa dá, tak to rieš. Keď nie, tak sa uč na prijímačky, čo ti treba a kašli na známky. Tie už po prijatí na vysokej nikoho zaujímať nebudú.

celebrita FB

Vera: neviem, či ti to pomôže, ale už som to raz kamsi písala. Gympel som odflákla na trojky a štvorky, bavila ma iba nemčina a geografia a telesná :) Ostatné katastrofa :) Matika prevažne na štvorky. A prijali ma na Ekonomickú pár rokov po maturite, hoci ekonómiu som si musela naštudovať na prijímačky sama, lebo na gym. sa nič také nevyučuje a matiku som dala bez doučka za jeden mesiac intenzívneho učenia sa. Nemčinu som vedela kvôli Rakúsku:) No akosi neboli prachy, stratila som motiváciu a uprednostnila som prácu v zahraničí a zarábanie pred školou, na ktorú ma prijali aj napriek katastrofálnym gymnaziálnym výsledkom z matiky, ktorá sa síce dá ľahko naučiť, ale ako to vysvetliť lenivcovi a flákačovi pubertiakovi?
Tak podľa mňa nemusíš robiť paniku. Len zamakať na tom, čo potrebuješ vedieť a dáš to.

Harold