Opatrovatelky v Nemecku

Príspevok v téme: Opatrovatelky v Nemecku
LenSandra

Dobrý deň skupinka.chela by som sa poradit. Pracujem ako opatrovateľka v Nemecku od augusta 2014 na Nemecku pracovnú zmluvu. S manželom premýšľame nad bábätkom. Moja otázka znie čo všetko musím vybaviť ak ostanem tehotná. Čo ma vlastne čaká? Alebo ako to funguje, keby som ostala PN nie pre tehotenstvo ale keby náhodou. Na čo mam nárok? Ako to bude s peniazmi? Koľko by som dostala ? Od koho? Čo potrebujem doložiť? Chodím na mesačné turnusy kde sa striedam v strede mesiaca. Chcem sa pripraviť pre pripadne komplikácie s agentúrou ktorá je Nemecka. Ďakujem vopred za akúkoľvek informáciu.A prajem krásny deň

JEl

Dobry den, najlepsie je sa informovat u agentury cez ktoru cestujete.

Vsetko by mala vysvetlit. A je to dobre si aj porovnat slubz a ponuky pretoze v istych veciach to moze byt rozdielne. Napriklad, V nasej agenture, Euprogres.com, sa platia odvody aj pocas turnusoveho volna. To znamena ze dochodok sa rata neprerusene, co je vyhoda pre opatrovatelky.

Joleen

Rado sa stalo. Mozno sme si aj niekde na blizku ja som v hornom Rakúsku ja som tu uz polku zivota takze z kazdwho rožka troška viem

LenSandra

Pracujem bez živnosti. Na nemeckú pracovnú zmluvu. Moc ďakujem za linky. A i za čas ktorý si obetovala. Som tu síce od 2014 ale vedomosti ako keby som včera prišla... nejak som sa tým nezaoberala lebo nebolo prečo. Dokonca ani výplatne pásky som nejak neštudovala, iba kolónku v ktorej je uvedená suma posielaná na účet. Ďakujem ešte raz...

Joleen

Más živnosť alebo pracuješ bez živnosti? Keď si na živnosti tak do tej poistovni kde to platíš keď si bez tak do tej kde si poistená. Keď budeš TT oznámiš to agentúre a keď chceš ísť na PN lebo ako tehotná OP robotu pokiaľ ju máš namáhavù nesmieš vykovanat a 2 m pred porodom si vybavis sama matersku v poistovni alebo bude lepšie keď sa opytas priamo v poistovni a keď máš zmluvu aj tam by malo byť niečo

Joleen