Pracujem v štátnej správe na inšpekcii v Bratislave 10 rokov, 8 platová trieda a môj čistý príjem bol 620 Eur v roku 2015 (to mám jeden z najväčších platov na odbore a to tam máme ľudí s doktorátom, nováčikovia majú niekoľko rokov len základný tabuľkový plat a preto fluktuácia zamestnancov je obrovská). Moja vedúca, ktorá je v štátnej správe už 20 rokov má o cca 70 hrubom viac ako ja, pretože má príplatok za vedenie. Mám vysokoškolské vzdelanie a odbor, na ktorom pracujem je kontrolný aj povoľovací. Makám 8 hodín denne veľa krát si musím prácu brať domov a po večeroch doma študujem legislatívu, ktorej je enormne veľa a neustále sa mení (je jej ďaleko viac ako učiva dvoch predmetov za celú strednú školu a to ovládanie legislatívy je len malá časť vedomostí s ktorými musím disponovať). Mojimi rozhodnutiami, chránim verejné záujmy a chybným rozhodnutím môžem napáchať miliónové škody a nie len finančné. Na ústnych pojednávaniach sa musím vysporiadať veľa krát s agresívnym jednaním účastníkov konania a ak urobím chybu tak mám na krku ich celé právnické oddelenie. Mám učiteľov vo svojom okolí a musím povedať, že aj napriek tomu, že chodím do roboty skôr ako oni, tak keď z roboty prichádzam oni sú už dávno doma a čo sa týka ich platu majú v priemere o 250 Eur v hrubom viac ako ja a to majú ešte aj viac dovolenkových dní. Aby som mohol uživiť dcéru tak chodím sem tam poobede upratovať, aby som si privyrobil. Ja netvrdím, že mám najťažšiu a najmenej ocenenú prácu, ako to prezentujú o sebe učitelia, a viem, že mnoho z vás platených štátom maká za ešte mizernejšie platy a za horších podmienok ako my na inšpekcii. Ja len nerozumiem prečo my ostatní sme jednoducho ticho.