Už dlhší čas mám problémy so sebavedomím. Nikdy si v ničom neverím, keď mám pred niekym prehovoriť, som roztrasená, bojím sa, že budem koktať, hanbím sa...začala som na vysokej škole a určite tam budem musieť rozprávať,ale ako začať?? Ani sa neviem začleniť do kolektívu,lebo neviem čo kedy komu ako povedať....je to hrozný pocit ležať večer v posteli a rozmýšľať, či budem musieť zajtra niečo pred niekým hovoriť..najlepšie bude asi vyhľadať psychologičku,že?Vedeli by ste mi nejakú odporučiť v BA a okolí??
Vopred dakujem za pomoc..
Hrozné sebavedomie
Ja nemám tiež žiadne sebavedomie... Študujem 2. rok v Brne a ďalší týždeň mám prezentáciu pred celou triedou neznámych ľudí, úprimne neviem ako to zvládnem :-D keď mám rozprávať pred väčším počtom ľudí sa roztrasiem a začnem zle artikulovať... k ľuďom si hľadám cestu pridlho... Ale to je iba jeden z problémov pre mňa ale esenciálny, snažím sa to riešiť pozitívnym myslením (aj keď to často nejde...) a pár krát som skúsil autohypnózu, ale bez úspechu, hypnóza je zaručený úspech ;)
ja už nemám absolútne žiadne sebavedomie, nevládzem už
môžeš skúsiť psychológa, alebo zadarmo poradenstvo na ipcko.sk
Ak si chceš pomôcť bez odbornej pomoci, tak odporúčam dobrovoľnícku činnosť či už v domove dôchodcov, detskom domove alebo podľa možností okolia.
Človek prestáva mať strach z neprijatia keď sa prestane sústrediť na seba (páčim sa im? vnímajú ma ako múdru?...) a začne sa sústrediť na druhých - chcem niekomu pomôcť - šťastie toho druhého je teraz dôležitejšie než to či ma vníma ako šikovnú, múdru...
Poznám psychológov, ktorí odporúčajú pomoc druhým pri nízkom sebavedomí alebo vnútornom prázdne. Pretože to veľmi často súvisí so skrytým sebectvom a pýchou.