ako sa zbavit stresu a tremy?

Príspevok v téme: ako sa zbavit stresu a tremy?
vikorka:)

uz od malicka som velka tremistka. nikdy som nemala rada vystupovanie pred vacsim poctom ludi, hanbila som sa, ked som mala nieco povedat a uz vobec som nechcela spievat, tancovat a podobne aktivity. preslo to so mnou az doteraz. som na vysokej skole, a ked mam nieco predniest na seminari, alebo ked mam ustnu skusku, je to hrozne. potim sa, trasie sa mi hlas..nie som zla studentka, ale od tremy vzdy vsetko zabudnem. ked mam nieco precitat, vacsinou sa zakoktam, cela ocerveniem....neznasam, ked musim robit nejaku aktivitu pred inymi ludmi. vobec si neviem predstavit, ako raz budem obhajovat diplomovku. a kedze studujem tlmocnictvo, ani si neviem predstavit, ako budem vykonavat toto povolanie. je to naozaj neprijemne. poradi mi niekto, ako sa mam toho zbavit?

mari

Bachove kvapky - Bachblüten, najdi si o tom nieco na nete. Ja s tym am dobre skusenosti. Nevyliecia, to sa musis sama chciet, ale velmi pomozu.

misicka22

Ja som mala taky isty problem. Tiez som na vyske. Stale mame nejake prezentacie. Pred mojou prvou prezentaciou som bola strasne nervozna, mala som spotene ruky, triasol sa mi hlas, koktala som. Rychlo som to odmelela, aby som to mala co najskor za sebou. Potom prisla druha, tretia, svrta prezentacia a cim dalej tym to bolo lepsie. Je to len o cviku, neuvedomuj si ludi co na teba pozeraju, sustred sa len na to o com hovoris. Mne aj pomohlo, ked som si to doma najskor sama v izbe vyskusala ako to budem vraviet. Mozes poprosit aj rodinu alebo kamaratov, aby si ta vypoculi, pred tym ako to budes prezentovat v skole. Dufam, ze som ti trochu pomohla. A neboj, zvladnes aj obhajobu diplomovky. :-)

Dee

pomocou psychologa prides na koren veci. Nieco za tym bude, ze sa bojis vystupovat pred inymi ludmi