Ahojte,
študuje niekto na strednej zdravotníckej škole odbor asistent výživy? Mala by som záujem o tento odbor.
Aké sú vlastne predmety,ako prebieha štúdium? Na prax sa chodí do nemocnice?A čo sa robí na praxi? Niekde na stránkach škôl sú fotky,kde sú študenti niekde v kuchynkách.To tam aj varia,či ako?
Ozaj,a čo je za predmet Technológia prípravy pokrmov?Je to nejaký praktický predmet?Čo sa na ňom robí?Niečo prakticky?
Ďakujem za akékoľvek informácie.:)
Asistent výživy...študuje niekto tento odbor?
Študovala som, ak sa chcete niekto niečo dozvedieť, môžete napísať na mail.. 37ZUZA37@azet.sk
ahoj :) já ho študujem keď tak mi napíš na mail havlikova.victoria@gmail.com
Ja som vystudovala odbor AV. Je to zamerane na vyzivu ludi. Napr ktori maju nejake zdravotne problemy suvisiace s vyzivou. Napriklad diabetici, celiatici, ochorenia zlcnika a pod. Tito ludia potrebuju specialne upravenu stravu. Tym sa zaoberame. Vysvetlujeme tymto pacientom podstatu zmeny vyzivy, zostavujeme jedalne listky. Vyuziva sa to najma v nemocniciach a kupeloch alebo v roznych dietologickych poradniach. Na prax sme chodili do nemocnice, hospitalizovani ludia maju vzdy urcene diety - to neznamena len na chudnutie, ale zmenu vyzivy kvoli zdravotnym problemom. V nemocnici sme tymto ludom vysvetlili preco maju takto zmenenu vyzivu, a ak maju ordinovane ze sa maju tak stravovat doma, tak sme im urobili vzorovy jedalny listok. Techn. pripravy pokrmov- tam sme sa ucili prve tri roky skoly varit. Nemozes vysvetlovat co maju ludia jest ak nevies vysvetlit ako sa to pripravuje. Bonus su same skolske akcie zamerane na sirenie zdravej vyzivy, cize to nie je cisto pre chorych ludi, ale takisto mozes radit so zdravou vyzivou, resp. zdrave chudnutie. A vyhoda - naucis sa varit. Mna tento odbor bavi, ale ma male uplatnenie, skor v zahranici si odbornikov na vyzivu vazia viac, tu ani nevieme ze nieco take ako AV existuje.