Viem vyjadriť svoje emócie?

Príspevok v téme: Viem vyjadriť svoje emócie?
funruny

Krásny deň prajem,
som študentkou 3.ročníka psychológie a touto cestou sa na vás obraciam s prosbou o vyplnenie jednoduchého dotazníčka. Jeho otázky sa netýkajú priamo diagnózy diabetes mellitus, ale celkovo kvality života v spojení s fenoménom alexitýmie.

Tento fenomén je často spájaný s priebehom chronických chorôb, a ovplyvňuje celkové spracovanie emócii pacienta s chronickou chorobou. Tento fenomén už bol sledovaný v kontexte srdcovo-cievnych ochorení, tiež v kontexte tráviacich ťažkostí a diagnózy diabetes mellitus sa výskumy dotýkali len okrajovo.

Táto téma sa ma osobne veľmi dotýka, nakoľko mám mladšieho bračeka, ktorému v štyroch rokoch diagnostikovali diabetes 1.typu. Stotožnenie sa s diagnózou bolo naozaj ťažké a tiež braček sa s ňou vyrovnával svojsky. Po naštudovaní si charakteristických prejavov tohto fenoménu som si uvedomila, že sa prejavujú i u môjho bračeka.

Medzi inými sú to napr. tieto prejavy:
- zreteľné problémy pri hľadaní vhodných slov pre vyjadrenie emócií;
- málo plačú, a keď plačú viacej, akoby plač nebol viazaný k zodpovedajúcim pocitom;
- málo si pamätajú sny;
- mávajú neprimerané afekty;
- pôsobia akoby činnosť bola hlavným spôsobom života;
- mávajú zlú kvalitu vzťahov, s tendenciou k závislosti alebo k odmietaniu ľudí;

V mojom výskume k bakalárskej práci sa preto venujem sledovaniu tohoto fenoménu u diabetických pacientov.

Vás by som preto chcela čo najsrdečnejšie poprosiť o vyplnenie jednoduchého dotazníka. Nezaberie vám to ani 10 minút a mne to naozaj véééľmi pomôže. Jeho vyplnenie je anonymné a na iné účely nepoužiteľné.

Ak ste vo veku 20-35 rokov a nájdete si chvíľku čas, budem vám nesmierne vďačná.

Prosím, snažte sa ho vyplniť zodpovedne a naozaj nevadí, ak u seba nepozorujete tieto prejavy.