Dobrý deň. chcela by som sa poradiť v tom že akým spôsobom by som sa mohla vzdelávať v oblasti zdravotníctva. Študovala som na obchodnej akadémií a teraz študujem na ekonomickej univerzite avšak vždy som sa veľmi zaujímala o zdravotníctvo/medicínu a chcela by som sa vzdelávať v tomto smere. Nechcem byť žiadna sestra ani lekár len by som sa rada naučila niečo nové aj pre radosť. Aké kurzy existujú alebo aká možnosť by existovala pre mňa? velmi pekne vám ďakujem za rady.
Vzdelavanie sa v oblasti zdravotníctva
aj v prahe, aj vselikde inde...
tradicna cinska medicina sa myslim da studovat v Prahe
ak sa zaujimas aj o alternativnu medicinu, mozno by si mohla pouvazovat o kurze tradicnej cinskej mediciny :) trva obvykle 2 roky (college), byva vacsinou tak raz do mesiaca cez vikendy, a potom sa daju robit k tomu rozne "nadstavby".. ja studujem medicinu, ale planujem si k tomu urobit aj toto studium, a potom to v mojej praxi skombinovat :)
Bikerka
Hm, myslím, že taký odbor, ktorý sa študuje diaľkovo a neplatí sa zaňho ani neexistuje. Možno nejaké pomaturitné štúdium v Banskej Bystrici, ale to si nie som istá či sa neplatí. Externe sa urgent študovať dá, ale to musíš pracovať na záchranke a mať pečiatku že tam pracuješ. Externé štúdium je už pre takých čo robia záchranárov. Čo mi rozprávala kamoška, tak štúdium nie je ťažké. Je zamerané hlavne na praktické veci, letné a zimné výcvikové kurzy u rôznych záchranných služieb, vrátane horskej a hasičov. Musíš tam aj praxovať. Štátnice majú tak isto praktickú časť na rôznych stanovištiach, dokonca tam mali aj obesenca na strome :-)
No a zabudla som na jednu vec - prijímačky. Písomný test z biológie, hlavne človek a robia sa fyzické testy. Plávanie 100 m, beh 50 m, člnkový beh. Myslím, že je to všetko. Ale to sa dá v pohode zvládnuť pokiaľ sa aspoň trošku hýbeš :-) Hlavná je tá biológia. Aspoň tak som počula :-)